کسب 23 رتبه زیر 10 کشوری و منطقه توسط دانش‌آموزان بورسیه

مسئول بورسیه از موفقیت 17 دانش‌آموز تحت پوشش بورسیه بنیاد قلم‌چی با کسب 23 رتبه تک‌رقمی و 10 کشوری و منطقه در آزمون سراسری 1402 خبر داد.

کسب 23 رتبه زیر 10 کشوری و منطقه توسط دانش‌آموزان بورسیه

مسئول بورسیه از موفقیت ۱۷ دانش‌آموز تحت پوشش بورسیه بنیاد قلم‌چی با کسب ۲۳ رتبه تک‌رقمی و ۱۰ کشوری و منطقه در آزمون سراسری ۱۴۰۲ خبر داد.



تازه‌گل آقچه‌لی با بیان اینکه امسال ۶ دانش‌آموز بورسیه موفق به کسب رتبه تک رقمی کشوری شده‌اند، گفت: از میان ۱۷ دانش‌آموز یادشده، ۴ دانش‌آموز در رشته ریاضی، ۵ دانش‌آموز در رشته تجربی و ۸ دانش‌آموز در رشته انسانی رتبه‌های تک‌رقمی و ۱۰ را کسب کرده‌اند.

وی در ادامه اظهار داشت: از ۶ دانش‌آموز بورسیه حائز رتبه‌های تک‌رقمی کشوری، ۴ نفر رتبه یک منطقه، یک نفر رتبه ۳ و یک نفر رتبه ۷ منطقه را نیز به خود اختصاص داده‌اند.

وی با بیان اینکه در مجموع ۹ نفر از بورسیه‌ها از روستاها و شهرهای کوچک کشور (منطقه ۳ کنکور) هستند، افزود: از این دانش آموزان ۲ نفر در هر یک از رشته‌های تجربی و ریاضی و ۵ نفر در رشته انسانی هستند و رتبه‌های ۱، ۳، ۵، ۶، ۷، ۹ و ۱۰ را دارند.

این در حالی است که در منطقه ۲، سه دانش‌آموز رتبه‌های ۴، ۷ و ۱۰ رشته‌های ریاضی، تجربی و انسانی، در منطقه یک، ۲ دانش‌آموز رتبه‌های ۱ و ۷ رشته‌های ریاضی و انسانی و ۳ دانش‌آموز نیز از میان سهمیه‌ها هستند.

آقچه‌لی با اشاره به اینکه ۹ نفر از دانش‌آموزان رتبه تک‌رقمی منطقه، رتبه‌های دو رقمی کشوری نیز کسب کرده‌اند، بیان کرد: این دانش‌آموزان رتبه‌های ۱۵، ۱۸، ۲۲، ۲۶، ۲۹، ۴۳ و ۵۳ کشوری را بدست آورده‌اند. 

آقچه‌لی با اشاره به اینکه امسال بیشترین آمار رتبه‌های تک رقمی کشوری دانش‌آموزان بورسیه را نسبت به سه سال گذشته داریم، تصریح کرد: سال گذشته یک رتبه تک‌رقمی، سال ۱۴۰۰، ۴ رتبه تک‌رقمی و سال ۹۹، ۵ رتبه تک‌رقمی کشوری داشتیم.

لازم به یادآوری است این خبر با اعلام نتایج سایر دانش‌آموزان رتبه برتر بورسیه تکمیل خواهد شد.


منبع :

Menu