کلکسیون روش مطالعه: مهرناز رحمانی، دروس فیزیک و زیست

روش مطالعه مهرناز رحمانی، قهرمان پیشرفت، در دروس فیزیک و زیست

کلکسیون روش مطالعه: مهرناز رحمانی، دروس فیزیک و زیست

استان و شهر: قزوین، تاکستان

پایه و رشته: یازدهم تجربی

میانگین تراز 3 آزمون اول: 4457

میانگین تراز 5 آزمون آخر: 6694

پیشرفت تراز : 2237


سلام... 

من مهرناز رحمانی هستم تراز برتر رشته تجربی 

من اوایل در درس خواندن مهارت چندانی نداشتم. برای مثال درس فیزیک را اصلا مسلط نبودم و تابه حال هم نخوانده بودم در سال ۱۰ام کلاس آموزشی شرکت کردم و در فضای رقابتی قرار گرفتم. خیلی سعی می کردم همه مباحثی را که تدریس میشود از قبل مسلط باشم. حجم بالایی از هر مبحث تست میزدم برای مثال کتاب آبی و سه سطحی تست های ایده دار و مناسبی هستند. ساعت مطالعه بالایی را برایش اختصاص دادم. 

در درس فیزیک مهم ترین منبع جزوه استاد هست و ما را با مسیر حل سوال و همه تیپ تست ها اشنا و ذهن را منظم می کند که چطور مطالعه کنیم. هر فصل فیزیک از چند مبحث ریز تشکیل شده است. بعد از مطالعه کامل مباحث یک فصل، باید با آزمون های فصل به فصل مرور انجام داد و همچنین حل تست زیاد برای طبقه بندی مطالب، افزایش سرعت تست زنی و کاهش اشتباهات محاسباتی ضروری است. 

برای افزایش درصد باید تمامی تمرین های کتاب درسی و پرسش های پایان فصل تحلیل شود و مطالعه متن کتاب درسی در فصل های مثل فشار و گرما و مغناطیس ضروری می‌باشد. 

نکته مهمی که وجود دارد این است که در این درس تحلیل درست سوالات و اشکالات بعد از آزمون هست تا خطاهای محاسباتی به مرور کمتر شوند، و مطالب به طور کامل جا بیفتد.

برای درس زیست مهم ترین منبع کتاب درسی است، بنابراین مطالعه من ابتدا با کتاب درسی شروع می‌شود. با یکبار خواندن نمی توان تمام نکات لازم را از متن و شکل های کتاب درسی یاد گرفت به همین منظور من بعد از آن درسنامه کتاب تست و جزوه استاد خود را مطالعه می‌کنم و با استفاده از آن اشکالات خود را متوجه می‌شوم و آن را اصلاح می‌کنم، به علاوه نکات ریز را که خودم متوجه آنها نشده ام را یاد می‌گیرم و سپس اگر لازم باشد دوباره به کتاب درسی مراجعه و مفاهیم را مرور می‌کنم. 

روز بعد تست های ضریب دار میزنم همچنین نکات مهم را در دفترچه ای یادداشت می‌کنم و خلاصه نویسی می‌کنم. از آنجایی که زیست محاسباتی نیست میتوان میان درس های فیزیک و ریاضی مطالعه کرد تا از خستگی جلوگیری و باعث تنوع شود. 

برای تست زدن مهم ترین مسئله یادگیری نکته سوال و رد گزینه هست برای این کار اگر به سوال پاسخ درست داده باشم به بررسی تک تک گزینه ها میپردازم تا علت غلط بودن آن را متوجه شوم. در آخر برای جمع بندی قبل از آزمون اول تست میزنم تا نقاط ضعف خود را در آن مبحث متوجه شوم و سپس به سراغ مرور کتاب درسی می‌روم و بیشتر روی نقاط ضعف تمرکز می‌کنم و بعد از آزمون هم حتما تحلیل انجام می‌دهم. 

هر درسی را که مشکل دارید آنقدر بخوانید تا روش خواندنش دستتون بیاید.


 دانش آموزان عزیز، برای رزرو پشتیبان ویژه و مشاور کنکور ، میتوانید با شماره 0218451 تماس بگیرید. یا از طریق صفحه کانون برترها با ما در ارتباط باشید. (کلیک کنید)


Menu