گفتگو با مدیرکل کتابخانه‌های عمومی هرمزگان و نمایندگی بندرعباس

پروژه اهدای کتاب به کتابخانه‌های عمومی استان هرمزگان، روز یکشنبه 4 تیرماه اجرا و به 68 کتابخانه، 11052 جلد کتاب از سوی بنیاد قلم‌چی اهدا شد.

گفتگو با مدیرکل کتابخانه‌های عمومی هرمزگان و نمایندگی بندرعباس

پروژه اهدای کتاب به کتابخانه‌های عمومی استان هرمزگان، روز یکشنبه ۴ تیرماه اجرا و به ۶۸ کتابخانه، ۱۱۰۵۲ جلد کتاب از سوی بنیاد قلم‌چی اهدا شد؛ در همین راستا مدیرکل کتابخانه‌های عمومی این استان و مسئول نمایندگی بندرعباس مطالبی را بیان کردند:


🔹امینه دریانورد مدیرکل کتابخانه‌های عمومی هرمزگان: اهدای کتاب توسط بنیاد قلم‌چی به کتابخانه‌های عمومی هرمزگان اتفاق مبارکی برای این استان است چراکه اکثر کتابخانه‌ها در مناطق کم‌برخوردار و حدود ۴۰ درصد در روستاها واقع شده‌اند که علاوه بر نیاز به منابع آموزشی، دانش‌آموزان این مناطق نیز امکان خریداری کتاب برایشان فراهم نیست.

اهدای کتاب باعث شده تا مخاطبان بیشتری برای مطالعه و بهره‌مندی از این منابع به کتابخانه‌ها سوق پیدا کنند و نکته قابل توجه اینکه همه کتاب‌های قلم‌چی مورد استفاده بهینه قرار می‌گیرد.

از آنجایی که بیشترین مخاطبان کتابخانه‌ها را گروه سنی کودکان تشکیل می‌دهند از این رو اهدای کتاب‌های این گروه سنی هم به غنی‌سازی کتابخانه‌ها کمک شایانی کرده است.


🔹حسام صمیمی مسئول نمایندگی بندرعباس: طی بازدیدی که به همراه حمید سرشار از کتابخانه طالقانی در محل اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان داشتیم، نکته  قابل توجه اینکه درصد بالایی از کتاب‌های قلم‌چی توسط دانش‌‌آموزان به امانت رفته بود؛ این موضوع حکایت از استقبال حداکثری از این منابع آموزشی در کتابخانه‌ها و مفید بودن این پروژه برای دانش‌آموزان خصوصا در نقاط کم‌برخوردار دارد.

با وجود مسافت‌های طولانی اما اکثر مسئولان کتابخانه‌ها با اشتیاق در این رویداد حضور یافتند؛ گردهمایی مسئولان کتابخانه‌ها و نمایندگی‌های بنیاد قلم‌چی در پروژه‌های اهدای کتاب استانی زمینه را برای تعامل گسترده میان این دو گروه فراهم می‌کند و موجب آشنایی مسئولان کتابخانه‌ها با خدمات بنیاد قلم‌چی و در نتیجه نیازسنجی و ارائه خدمات توسط نمایندگی‌ها به دانش‌آموزان عضو کتابخانه‌ها خواهد شد.

هم‌زمان با اجرای پروژه اهدای کتاب به کتابخانه‌های عمومی استان، از دانش‌آموزان بورسیه بندرعباس هم به منظور اهدای کتاب‌های سال تحصیلی آینده دعوت و این منابع به همراه دی‌وی‌دی‌های آموزشی به آنان تقدیم شد.


گفتگو با مدیرکل کتابخانه‌های عمومی هرمزگان و نمایندگی بندرعباس

منبع :

Menu