استراتژی هفته آخر و روز کنکور دانش آموزان برتر (4)

دانش‌آموزان برتر در هفته‌ی آخر چگونه تورق سریع را انجام دادند؟ استراتژی این دانش‌آموزان در روز کنکور چه بود؟ این سوال خیلی از دانش‌آموزانی است که سعی می‌کنند با بهترین تدارک و آمادگی در جلسه کنکور حاض

استراتژی هفته آخر و روز کنکور دانش آموزان برتر (4)

دانش‌آموزان برتر در هفته‌ی آخر چگونه تورق سریع را انجام دادند؟ استراتژی این دانش‌آموزان در روز کنکور چه بود؟ این سوال خیلی از دانش‌آموزانی است که سعی می‌کنند با بهترین تدارک و آمادگی در جلسه کنکور حاضر شوند. خواندن این گزارش‌ها را به یک یک شما توصیه می‌کنیم. 


استراتژی هفته آخر و روز کنکور دانش آموزان برتر (4)

ابوالفضل جبرئیلی ، رتبه ۱۹ تجربی منطقه 2، دانشجوی پزشکي دانشگاه تهران

در هفته تورق سریع غالبا زیست می‌خواندم. در طول سال که شیمی می‌خواندم، قسمت‌های مهم‌ را نشان‌دار کرده بودم و در هفته تورق سریع آن‌ها را ‌خواندم. در درس‌های ریاضی و فیزیک نکات مهم در تست‌ها و محاسبات را استخراج کرده بودم و در دفتر جداگانه‌ای نوشته بودم که منبع اصلی من برای مرور در هفته آخر بود. به نظرم اگر برای تورق سریع از قبل برنامه داشته باشیم، نتیجه بهتر می‌شود. 

برای روز قبل کنکور، توصیه می‌کنم حتماً سوالات کنکور ریاضی را در حد بررسی کردن، نگاه کنند ولی آن را کار نکنند تا ذهن‌‌شان مختل نشود. شب قبل از کنکور نتوانستم بخوابم و چون پدرم فکر می‌کردند استرس دارم، شب آمدند و پیش من خوابیدند که این کار خواب مرا مختل کرد. دانش آموزان اصلا نیازی نیست آن شب را جدا بدانند و کارهای جدید انجام دهند و باید مثل قبل رفتار کنند. 

در مورد مدیریت زمان در جلسه کنکور، حتی اگر از قبل بلد باشند، باید در نظر بگیرند در جلسه کارهای متفرقه مثل تکمیل فرم و کنترل کارت و... هست و آن را در نظر بگیرند که استرس نداشته باشد چون زمان خیلی مهم است. 


ساناز پورجمعه، رتبه 176 انسانی منطقه 3، دانشجوی آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگيان

در تورق سریع از کتاب درسی استفاده می‌کردم. تیترها و نکات مهمی که از قبل در کتاب نوشته بودم را مرور کردم. روز قبل از کنکور اصلا درس نخواندم که استرس نداشته باشم و فقط وسایل روز کنکور را آماده کردم ولی تفریح خاصی هم نداشتم.

شب قبل کنکور دمنوش گل گاوزبان خوردم تا بتوانم آرام بخوابم و زودتر از روال قبلی هم خوابیدم. صبح ساعت 6 از خواب بیدار شدم و صبحانه را همراه خانواده که همه بیدار بودند، خوردم. وقتی به حوزه رفتم با دوستانم صحبت کردم. در جلسه کار غیرمعمولی و جدید که ریسک‌پذیر باشد، انجام ندادم. همه کارهایی که قبلا در آزمون تمرین کرده بودم، اجرا کردم.



محمدامین ایمانی، رتبه 293 ریاضی منطقه 2، دانشجوی مهندسي مکانيک دانشگاه تهران

در هفته اخر هر روز آزمون کار می‌کردم و بعد از ظهر آن را تحلیل می‌کردم و این کار را تا ۲روز قبل از کنکور ادامه دادم. در واقع من با همین آزمون‌ها توانستم روابط ریاضی و فیزیک و فرمول‌های شیمی را مرور کنم. عمدتا آزمون‌هایی که کار می‌کردم در زیر هر سوال نکات آن نوشته شده بود و خواندن این نکته‌ها باعث مرور مباحث هم می‌شد. اگر هنگام پاسخگویی به سوال احساس می‌کردم مبحث آن دچار فراموشی شده به کتاب درسی مراجعه می‌کردم.

هرچه به زمان نزدیک به کنکور می‌رسیدیم ساعت مطالعه من کم‌تر می‌شد و فشار اضافه‌ای به خودم وارد نمی‌کردم‌. چون قبلا خیلی درس خوانده بودم و نمی‌خواستم در روزهای نزدیک کنکور از نظر روانی روحیه‌ام خراب شود. حتی روز آخر هیچ مطلبی نخواندم و روز کنکور با تلقین این‌که همه مباحث را بلدم و کاملا مسلط هستم در جلسه شرکت کردم‌.



Menu