دوران جمع‌بندی کنکور 1402 - سه روز یکبار هنر

این زمان یکی از بهترین زمان‌هایی است که شما می‌توانید آمادگی خود را برای کنکور دو چندان کنید. یعنی تمام مطالعه‌ای که در طول سال داشته‌اید را در این مدت باقی‌مانده جمع‌بندی کنید و با آمادگی کامل

دوران جمع‌بندی کنکور 1402 - سه روز یکبار هنر

دوران جمع‌بندی هنر با آزمون‌های سه روز یکبار

  • این زمان یکی از بهترین زمان‌هایی است که شما می‌توانید آمادگی خود را برای کنکور دو چندان کنید. یعنی تمام مطالعه‌ای که در طول سال داشته‌اید را در این مدت باقی‌مانده جمع‌بندی کنید و با آمادگی کامل در کنکور هنر شرکت نمایید. 

  • * برنامه با کیفیت دوران جمع‌بندی هنر(سه‌ روز یکبار) را از فایل ضمیمه دریافت نمایید. 

  • * کنکور هنر در سال 1402 بعدازظهر برگزار خواهد شد برای همین به شما دوستان عزیز پیشنهاد می‌دهم شما نیز برنامه دوران جمع‌بندی را با زمان برگزاری کنکور هنر هماهنگ کنید (از 14:30 بعدازظهر تا 16:25 بعدازظهر).

  • * برنامه دوران جمع‌بندی و یا آزمون‌های شبیه‌ساز سه روزیکبار هنر به این ترتیب است: در یک نیم روز از منابع مشخص شده امتحان بدهید و دو و نیم روز باقی مانده را به 3 نیم روز تقسیم کنید و در هر نیم روز روی مباحث یک درس اختصاصی تمرکز کنید. (جدول زیر نمونه‌ای از برنامه سه روزیکبار هنر)
  • دوران جمع‌بندی کنکور 1402 - سه روز یکبار هنر

 

  • * بهترین منابع پیشنهادی برای این دوران 3 کتاب زرد تخصصی هنر (12 دوره کنکور هنر- 2 دوره کنکور هنر 1401- کنکور هنر دی‌ماه 1401)،کتاب‌های طبقه‌بندی شده (کتاب‌های آبی شامل تست‌های آموزشی)، آزمون‌های طول سال کانون ( دفترچه اجباری، دفترچه اختیاری، دفترچه آزمون مشابه پارسال و آزمون هدف)، دفترچه‌های درسنامه هنر در طول سال، فلش‌کارت برای هنر، کتاب نوروز (جمع‌بندی مباحث نیم‌سال اول هنر) و خلاصه‌نویسی‌ها یا یادداشت‌های خودتان به همراه آلبوم عکس ( تمام عکس‌های آزمون‌های کانون را یک بار دوره کنید) از ابتدای شروع مطالعه کنکور تاکنون است.

  • * روش استفاده از کتاب‌های زرد و یا کنکور‌های سال‌های گذشته: به دلیل وجود آزمون عملی در تعداد بیشتر رشته‌های هنر ترجیح دادیم سوال‌های تخصصی درس‌های حذف شده کنکور (خلاقیت نمایشی، خلاقیت موسیقی، خواص موادو ترسیم‌فنی) را از کتاب‌های زرد حذف نکینم تا بتوانید مطالب و سوال‌های تخصصی هر رشته را نیز در دسترس داشته باشید. برای شبیه‌سازی بهتر درس درک‌ عمومی‌ هنر با 50 سوال بهتر است تا 30 سوال که در هر کنکور دارد (از 95 تا 1401) بقیه 20 سوال دیگر را با توجه به مباحث مشخص شده در هر درس (در برنامه دریک‌نگاه هنر کانون مشخص شده است) از دروس حذف شده بررسی کنید مثلا  سوال‌های انیمیشن و تلویزیون و یا عکاسی 10 سوال  از خلاقیت نمایشی و سوال‌های سازشناسی در درس خلاقیت موسیقی 5 سوال و خواص مواد 5 سوال مرتبط با کنکور را هر چه بود پاسخ دهید. (در قسمت پاسخ‌تشریحی کتاب زرد ابتدای پاسخ هر سوال آدرس و یا مبحث آن سوال مشخص شده است و در کتاب زرد دی‌ماه هنر 1401 جدول مباحث و نام کتاب درسی در هر درس در یک جدول آورده شده است.)

  • * قدرت تشخیص اولویت ها: برای اینکه بدانید کدام مباحث از هر درس را چگونه و بر چه اساس انتخاب کنید برای تمرین و یا دوره مجدد به سراغ پاسخ آزمون سه روز یکبار و کارنامه‌های مبحثی که در طول سال دریافت کرده‌اید بروید. شما بعد از بررسی هر آزمون متوجه می‌شوید کدام مباحث مثلا در درس درک عمومی هنر نیاز به دوره دارد و برای دوره آن می‌توانید اول پاسخ تشریحی سوال در کتاب زرد را بخوانید و بعد آن را در کتاب درسی و یا در جزوه کامل‌تر مطالعه نمایید. شاید نیاز باشد برای یادگیری بهتر یک مبحث مثلا سبک‌های هنری بیشتر تست کار کنید تا بر این مبحث مسلط شوید، تصمیم با شماست.  

  • * استفاده از تکنیک‌های تست زنی: روش‌های کاربردی که می‌توانند به شما کمک کنند تا تسلط بیشتر بر روی درس و زمان پاسخ‌گویی داشته باشید.

  1. 1) استفاده از زمان‌های نقصان. 



  2. 2) تکنیک ضربدر و منفی.

 3) تکنیک دو خودکار.

 4) تکنیک تندخوانی.

 5) تشخیص سوال‌های دشوار


  • * دوستان هنرستانی که برای درس‌های عمومی خود در امتحانات نهایی دروس عمومی شرکت می‌کنند: با مراجعه به سایت کانون قسمت "دانلود سوالات امتحان شبه نهایی 1402" نمونه سوال‌هایی که قرار گرفته است را تمرین کنید و یا دوستان هنرستانی که درگیر امتحانات و ژوژمان هستند از 28 خرداد بعد از اتمام امتحانات خود دوران جمع‌بندی (سه روزیکبار ) را شروع کنند.

  • * قابل توجه دوستان عزیز در رشته‌های نظری که تصمیم دارند به جز کنکور رشته خود در کنکور هنر نیز شرکت کنند، شما عزیزان می‌توانید از منابع و برنامه هنر در این ایام برای آشنایی بیش‌تر با کنکور هنر بهره ببرید. آزمون‌های جامع هنر را بعدازظهر شرکت نمایید. (برای ثبت‌نام سه آزمون جامع هنر باید با نمایندگی خود هماهنگ شوید)


Menu