تجلیل از دانش‌‌آموزان بورسیه تک‌رقمی و رتبه‌های برتر استثنایی

همایش تجلیل از رتبه‌های تک‌رقمی بورسیه و دانش‌آموزان استثنایی رتبه برتر بنیاد علمی آموزشی قلم‌چی(وقف‌عام) در کنکور سراسری 1401، روز چهارشنبه 16 شهریور در مرکز همایش‌های صدا‌و‌سیما برگزار شد.

تجلیل از دانش‌‌آموزان بورسیه تک‌رقمی و رتبه‌های برتر استثنایی

همایش تجلیل از رتبه‌های تک‌رقمی بورسیه و دانش‌آموزان استثنایی رتبه برتر بنیاد علمی آموزشی قلم‌چی(وقف‌عام) در کنکور سراسری ۱۴۰۱، روز چهارشنبه ۱۶ شهریور در مرکز همایش‌های صدا‌و‌سیما برگزار شد.


در این مراسم که با حضور نخبگان و خانواده‌های آن‌ها، مسئولان آموزشی کشور، استادان دانشگاه‌ها، چهره‌های ماندگار علمی، خیرین مدرسه‌ساز، مسئولان نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، ناشران و تعدادی از استارتاپ‌ها برگزار شد، از ۲۱ دانش‌آموز بورسیه حائز رتبه‌های زیر‌ ۱۰ و استثنایی رتبه‌ برتر در کنکور سراسری ۱۴۰۱، قدردانی به عمل آمد.


تجلیل از دانش‌‌آموزان بورسیه تک‌رقمی و رتبه‌های برتر استثنایی


بر اساس این گزارش، بخش نخست و مهم این همایش علمی، به رتبه‌های برتر استثنایی و نمایش فیلم‌هایی از موفقیت‌های آنان در مسیر تحصیل اختصاص داشت؛ از نکات حائز اهمیت در خصوص این دانش‌آموزان، می‌توان به درخشش و قهرمانی تعدادی از آنان در برخی رشته‌های ورزشی، هنری و ادبی هم‌راستا با موفقیت در تحصیل اشاره کرد. این دانش آموزان در دوران کرونا بیشتر سختی کشیدند اما بازهم درخشیدند.


در این بخش، از ۹ دانش‌آموز استثنایی(نابینا، نیمه‌بینا، نیمه‌شنوا و دارای آسیب جسمی‌حرکتی) که موفق به کسب رتبه‌های زیر ۱۰۰۰ کنکور سراسری از گروه‌های آزمایشی ریاضی، تجربی، انسانی، زبان و هنر شده‌اند، تجلیل شد؛ نکته قابل توجه امسال، کسب رتبه ۲ رقمی هنر توسط یک دانش‌آموز نابینا از شهر جهرم و حضور پیوسته دانش‌آموز رتبه ۲۱۰ انسانی از شهر سرخس در ۲۰۴ آزمون برنامه‌ای کانون طی ۸ سال گذشته است.


اما در میان ۱۲ دانش‌آموز بورسیه رتبه‌ تک‌رقمی، از یک دانش‌آموز رشته ریاضی، ۴ دانش‌آموز رشته تجربی، ۶ دانش‌آموز رشته انسانی و یک دانش‌آموز رشته هنر از استان‌های تهران، خراسان‌های رضوی و شمالی، مازندران، گیلان، آذربایجان شرقی، کرمان، کهگیلویه‌و‌بویراحمد، لرستان، کردستان و همدان تجلیل به عمل آمد؛ گفتنی است دو نفر از این دانش‌آموزان از روستاهای خطه مازندران و لرستان هستند.


بنابراین گزارش، امسال ۵ نفر از دانش‌آموزان بورسیه‌ یادشده از روستاها و شهرهای کوچک کشور (منطقه ۳ کنکور) در رقابت با دانش‌آموزان سایر مناطق، حائز رتبه‌های تک‌رقمی شده‌اند.

منبع :

Menu