کسب 14 رتبه زیر 10 کشوری و منطقه توسط دانش‌آموزان بورسیه

مسئول بورسیه از موفقیت 13 دانش‌آموز تحت پوشش بنیاد قلم‌چی با کسب رتبه‌های زیر 10 کشوری و منطقه در کنکور سراسری 1401 خبر داد.

کسب 14 رتبه زیر 10 کشوری و منطقه توسط دانش‌آموزان بورسیه

مسئول بورسیه از موفقیت ۱۳ دانش‌آموز تحت پوشش بنیاد قلم‌چی با کسب رتبه‌های زیر ۱۰ کشوری و منطقه در کنکور سراسری ۱۴۰۱ خبر داد.


تازه‌گل آقچه‌لی با بیان اینکه یک نفر از دانش‌آموزان بورسیه موفق به کسب رتبه تک رقمی کشوری شده است، گفت: طبق آمار و نتایج اعلام شده تا صبح شنبه ۱۵ مرداد، یک دانش آموز بورسیه رتبه ۷ کشوری و ۲ منطقه را بدست آورده است.

وی در ادامه با اشاره به درخشش بورسیه ها با کسب رتبه های برتر در کنکور امسال با تفکیک رشته های تحصیلی آنان گفت: در رشته تجربی علاوه بر دانش آموزی که موفق به کسب رتبه تک رقمی کشوری شد، یک دانش آموز رتبه 7 و دو دانش آموز رتبه 8 در منطقه را کسب کردند.

در رشته انسانی 6 دانش آموز بورسیه رتبه های 2، 3، 5، 6، 9 و 10 منطقه را به دست آوردند.

در رشته ریاضی نیز یک دانش آموز موفق به کسب رتبه ۷ منطقه و در رشته هنر یک دانش آموز موفق به کسب رتبه ۶ منطقه شدند؛ همچنین در رشته زبان یکی از دانش‌آموزان، رتبه 8 منطقه را به خود اختصاص داده است.

آقچه لی خاطرنشان کرد: 6 نفر از این دانش آموزان از روستاها و شهرهای کوچک کشور (منطقه 3 کنکور) هستند؛ از این دانش آموزان 3 نفر در رشته تجربی، یک نفر در رشته هنر و دو نفر در رشته انسانی هستند. 

یک دانش آموز با کسب رتبه 7 در منطقه یک در رشته ریاضی و سه دانش‌آموز با کسب رتبه‌های 6 و 8 در منطقه 2 در رشته‌های تجربی، انسانی و زبان هستند؛ 3 دانش آموز دیگر نیز از میان سهمیه ها و ایثارگران هستند.

وی با اشاره به اینکه ۹ نفر از دانش‌آموزان یادشده رتبه‌های دو رقمی کشوری نیز دارند، افزود: آن ها رتبه‌های ۱۱، ۱۸، ۲۰، ۲۲، ۲۳، ۳۰، ۳۵، ۴۲ و ۹۹ کشوری را بدست آورده‌اند. 

این در حالی است که تا لحظه تنظیم این خبر، بنا بر اعلام ادریس فتحی مسئول بخش استثنایی، ۱۲ دانش‌آموز این گروه نیز حائز رتبه‌های زیر ۱۰۰۰ از گروه‌های آزمایشی ریاضی، تجربی، انسانی، زبان و هنر شده‌اند که شامل ۴ دانش‌آموز دارای آسیب جسمی‌حرکتی، ۶ دانش‌آموز نابینا و نیمه‌بینا و ۲ دانش‌آموز نیمه‌شنوا هستند؛ یک نفر از دانش‌آموزان نابینا حائز رتبه دو رقمی در رشته هنر شده است.

لازم به یادآوری است با اعلام نتایج نهایی، خبر تکمیلی از سایر بورسیه‌های رتبه‌های برتر مناطق و کشوری متعاقبا اعلام خواهد شد.



کسب 14 رتبه زیر 10 کشوری و منطقه توسط دانش‌آموزان بورسیه


منبع :

Menu