کسب و کار و کارآفرینی- درس 1 اقتصاد- درسنامه و تست- مائده حسنی

در این مطلب قصد داریم درس اول اقتصاد دهم را با هم مطالعه و بررسی کنیم. امیدواریم مطالب بیان شده، شما را در یادگیری بهتر یاری کند.

کسب و کار و کارآفرینی- درس 1 اقتصاد- درسنامه و تست- مائده حسنی

سلام دوستان!

در این مطلب قصد داریم درس اول اقتصاد را با هم مطالعه و بررسی کنیم. امیدواریم مطالب بیان شده، شما را در یادگیری بهتر یاری کند.

کسب و کار و کارآفرینی- درس 1 اقتصاد- درسنامه و تست- مائده حسنی



مائده حسنی

رتبه 9 کنکور انسانی 1400

رتبه 9 کنکور زبان 1400

دانشجوی رشته اقتصاد دانشگاه تهران


صفحه اینستاگرام ما

برای ارتباط بیشتر با برترها و رزرو پشتیبان ویژه، پیج و کانال تلگرام کانون برترها را دنبال کنید.

همچنین می توانید با شماره 0218451 داخلی 3123 تماس بگیرید.


درسنامه

*انگیزه شروع فعالیت اقتصادی و پذیرش خطرات آن توسط کارآفرینان با وجود احتمال از بین رفتن و شکست در کسب و کار چیست؟ احتمال موفقیت و سودآوری

*یک کارآفرین موفق ضرورتا از ابتدا حتی کارآفرین نبوده است، اما حرکت با چشم باز و بر مبنای شناخت ظرفیت های خود و اتفاقات اطراف، او را قدم به قدم از سطوح ابتدایی کار به درجه های بالای آن می رساند. مصداق: میرمصطفی عالی نسب

نقش کارآفرینان

کارآفرین: کارآفرین کسی است که با نوآوری و خطرپذیری، محصولات جدیدی تولید و عرضه می کند یا راه های جدیدی برای تولید کشف می کند.

تفاوت کارآفرینان با افراد عادی

*کارآفرینان بینشی برای دیدن فرصت های کسب و کار دارند که دیگران از مشاهدۀ آن ناتوان اند و یا به ذهنشان خطور نمی کند.

*آنها شجاعتی برای شروع یک سرمایه گذاری جدید دارند که دیگران فاقد آن هستند.

*آنها ایده های خود را امیدوارانه به کسب و کارهای سودآور تبدیل می کنند.

*کسی که می خواهد کارآفرین باشد، باید مهارت های ابتکار عمل را داشته باشد تا بتواند با جمع کردن عوامل مختلف در کنار هم، کالا یا خدمتی را تولید کند.

*کارآفرینی به تلاش و کار زیادی نیاز دارد تا کسب و کار را زنده نگه دارد.

*کارآفرین لازم است تا آگاهی و دانش زیادی برای اتخاذ تصمیمات مناسب دربارۀ موقعیت شرکت، پیشنهاد محصول، قیمت گذاری، تبلیغات و استخدام نیروی کار داشته باشد.

*همچنین کارآفرین باید توانایی مالی لازم را برای راه اندازی کسب و کارش داشته باشد و بداند که در آغاز کارش ممکن است با موفقیت کمتر یا عدم موفقیت روبه رو شود.

هزینه های تولید، درآمد و سود

- یک کارآفرین موفق برای انتخاب صحیح و درست، باید هزینه ها و درآمدهایش را محاسبه کند.

هزینه های تولید: پولی که قبل از رسیدن به تولید صرف می شود. مثال: هزینه خرید یا اجاره کارگاه، مغازه یا دفتر کار، ماشین آلات، ابزارها، مزد و حقوق کارمندان.

*اگر درآمدهای به دست آمده از هزینه های تولید کمتر باشد، کسب و کار شما دچار ضرر و زیان می شود. بنابراین تلاش می کنید با افزایش درآمد و کاهش هزینه ها از وضعیت زیان دوری کنید.

کسب درآمد حلال

افرادی که اهل رانت خواری، فریب و ظاهرسازی، گران فروشی، احتکار، ابتذال، رشوه خواری، رباخواری و در مجموع کارهای حرام هستند، نه تنها با فعالیت های غیرقانونی و غیرشرعی به همنوعانشان ظلم می کنند، بلکه برکت را نیز از زندگی خودشان دور می کنند و اقتصاد خود و جامعه را در سراشیبی سقوط قرار می دهند. ازآنجاکه معمولاً دست این افراد در روستاها و محله های کوچک زود رو می شود، آنها ترجیح می دهند به شهرهای بزرگ کوچ کنند تا آسان تر به فعالیت های خود بپردازند.



تولیدکننده محصولات خانگی در هر ماه 50 دستگاه یخچال به قیمت هر دستگاه 5 میلیون تومان، 30 دستگاه ماشین لباسشویی به قیمت هر دستگاه 3 میلیون تومان و 10 دستگاه ماشین ظرفشویی به قیمت هر دستگاه 2 میلیون تومان تولید می کند و به فروش می رساند. اگر سود او در هر ماه 200 میلیون تومان باشد، هزینه های او با فرض ثابت بودن شرایط، در سال چند میلیون تومان است؟

1) 1920

2) 160

3) 360

4) 1720

دوستان عزیز، حل تست بخش یک قدم فراتر به عهده شماست. در بخش کامنت ها منتظر پاسخ های شما هستیم؛)

سپاس از توجه شما

تهیه کننده:

مائده حسنی - دانشجوی اقتصاد دانشگاه تهران


Menu