گفتگوی رضا گودرزی با قهرمان پیوستگی نیمسال اول بهار مهدوی

گفتگوی رضا گودرزی با قهرمان پیوستگی نیمسال اول بهار مهدوی کانون فرهنگی آموزش قلم چی

گفتگوی رضا گودرزی با قهرمان پیوستگی نیمسال اول بهار مهدوی


نام و نام خانوادگی:
بهار مهدوی
رشته تحصیلی: دوازدهم انسانی
میانگین تراز: 7010
تحصیلات پدر: سیکل
شغل پدر: آزاد
تحصیلات مادر: دیپلم
شغل مادر: خانه دار



اطلاعات درصد دانش آموز در آزمون

ادبیات: 20 درصد
عربی: 60 درصد
ادبیات اختصاصی: 70 درصد
دینی: 80 درصد
زبان انگلیسی: 70 درصد
ریاضی: 70 درصد
اقتصاد: 90 درصد
جامعه شناسی: 90 درصد
منطق و فلسفه: 60 درصد
روانشناسی: 70 درصد



آزمون های تابستون همیشه برام خیلی مهم بود چون یه دوره کامل از سال گذشته بود...


آزمون‌ 

1-  از چه زمانی وارد کانون شدید و در چه پایه‌هایی در آزمون‌های کانون شرکت کردید و چند سال؟ دلیل آن چه بود؟

از سال یازدهم در آزمون ها شرکت کردم و هدفم خوندن متداوم و با برنامه ریزی و از همه مهم تر سنجش شدن با بقیه بچه ها بود.

 

2- مهم ترین ویژگی آزمون‌ها از نظر شما چیست؟ (اصلی و هدف‌گذاری و مشابه پارسال) 

پیوستگی در کل سال

 

3- شرایط کرونا و آنلاین بودن آزمون ها، تاثیری در نحوه شرکت و آزمون دادن شما گذاشته است؟ 

من از وسط های دوران کرونا در آزمون شرکت کردم. تو ابتدای کار خیلی نمی تونستم متوجه بشم که چه تاثیری داره اما حس می کردم که خیلی خسته کننده هست وکلی پشت لپتاپ و موبایل به بدنمون آسیب می رسه. آخرین آزمون تابستان قبل از دوازدهم صبح زود دفترچه آزمون رو گرفتم و مثل قبلا رو کاغذ امتحان دادم. یادمه نه تنها خستگی قبل رو نداشتم، خیلی هم متمرکز تر بودم و ترازم هم کلی پیشرفت کرده بود. همیشه یادمه بعد آزمون آنلاین باید ساعت ها می خوابیدم اما بعد از اینکه شروع کردم روی کاغذ امتحان بدم اصلا بعد از آزمون خسته نبودم. غیر از این موضوع بحث مدیریت زمان بود.. فکر کنم خیلی از بچه ها الان که نزدیک کنکور شده دغدغه مدیریت زمان از مهم ترین مسائلشون باشه چون واقعا نمی شد اون طور که سرآزمون حضوری می شه رو مدیریت این موضوع کار کنیم تو خونه کار کرد. 

 

4- چقدر تراز و رتبه و درصد دیگران برای شما مهم است؟ با توجه به آنلاین بودن آزمون آیا نگران تقلب برخی دانش آموزان هستید و چقدر این موضوع برایتان مهم است؟

چیزی که در درجه اول اهمیت داره درصد درس هاست که اول باید درصد های خودمون رو بررسی کنیم بعد با توجه به رتبمون برای هر درس برنامه ریزی بشه. آزمون درکنار سنجش ما با خودمون،  ما رو با دیگران هم مقایسه می کنه پس به نظرم مهمه که درصد های دانش آموزایی که رتبشون بهتره یا عالی هستش رو تا حدودی بدونیم و سعی کنیم خودمون رو به اون رتبه ها برسونیم .

اینکه چه کسی تقلب مب کنه یا نه رو کسی نمیتونه صد در صد بگه و دنبال این موضوع رفتن فقط یک درگیری ذهنی الکیه.. شاید حتی بشه از این موضوع استفاده کرد! برای پیشبینی موضوعی ما برای آماده کردن خودمون همیشه سعی می کنیم  بدترین شرایط رو در نظر می گیریم. می تونیم فکر کنم اگر همچین اتفاقی تو کنکور پیش بیاد(مثل کنکور1400) ولی ما صادقانه آزمون بدیم، چ رتبه ای به دست میاریم. پس بیشتر باید روی پیشرفت خودمون تمرکز کنیم.

 

5-  از چه سالی تابستان را جدی گرفتید؟ و شرکت در آزمون های تابستان به شما در طول سال و در دوران مدرسه چه کمکی کرد؟

آزمون های تابستون همیشه برام خیلی مهم بود چون یه دوره کامل از سال گذشته بود به خصوص تابستون قبل از دوازدهم. اگه بتونیم توی تابستون خوب عمل کنیم و درس ها رو کامل یا حداکثرش رو دوره کنیم در طول سال تمرکزمون کلا روز همون سال خواهد بود و حتی اگر هم بخوایم دوباره پایه رو دوره کنیم زمان زیادی از ما نخواهد گرفت. برای من هم همینطور بود مخصوصا برای دوازدهم. تابستون قبل دوازدهمم خیلی پربار بود؛  این موضوع هم بهم کلی اعتماد به نفس داد و هم سرعتمو تو مرور درس های پایه بیشتر کرد. 

 

6- کدام درس نقطه قوت شما محسوب می شود؟ در این درس چه روش مطالعه ای دارید؟

نقطه قوت من ریاضی و زبان هست که تو ریاضی نیاز به درک مطالب و تمرین مکرر هست و تو زبان مرور همیشگی لغات و تست و تمرین بیشتر؛  سعی می کنم تو همه درس ها بعد از یه دور خوندن تست بزنم، این تست زدنه که نشون می ده تا چه حد بلدیم یا کجاها رو باید بیشتر بخونیم وحتی تست زدن به آدم کمک می کنه که بدونه کجا رو و چه جوری بخونه و حتی چه نکته هایی میتونه مد نظر طراح سوال قرار بگیره.

 

 

7- برای پیشرفت کردن، با کسی مشورت کردی و از کسی کمک گرفتی؟

برای سال دوازدهم مشاور تحصیلی داشتم ولی همیشه تو خوندن هر درسی که مشکل داشتم از معلمم می پرسیدم یا از دوستام کمک می گرفتم. سعی می کردم روش اونا بشنوم و ی ورژن از اون روش مخصوص خودم طراحی کنم و با اون روش کار کنم. هیچ وقت یه روش خوب برای یک نفر، نمیتونه صد در صد برای یه نفر دیگه جواب بده پس سعی می کردم با روش های مختلف امتحان کنم و از افراد بیشتری کمک بگیرم.

 

8-  بعد از شرکت در آزمون‌ها در مدرسه هم رشد داشتی؟ آزمون ها چگونه باعث رشد شما درمدرسه شده است؟ 

خب آزمون باعث دقیق خوندن کتاب می شه و تکرار یه سری بودجه بندیها باعث می شه در کنار درس های روزمره، مروری از درس های قبل هم داشته باشیم؛ پس قطعا کمک می کنه.

 

برنامه و کتاب

1-  همانگونه که میدانید بسیاری از دانش آموزان که کانونی هم نیستند طبق برنامه راهبردی کانون برنامه ریزی میکنند. به نظر شما مهمترین ویژگی برنامه راهبردی چیست؟

دسته بندی مناسب درس ها ، کتاب و مرور همیشگی

 

2- چقدر برنامه مدرسه و برنامه راهبردی برای شما فرق دارد؟ چگونه برنامه مدرسه و برنامه آزمون ها را با هماهنگ میکنید؟

گاهی وقت ها مدرسه عقب تر آزمون هست. چون آزمون برای من فقط یه سنجش از چیز هایی که خونده بودم بود؛ پس سعی می کردم اونایی که درس داده شده رو جواب بدم ولی اگر برام ممکن بود تا بتونم جلوتر درس ها رو بخونم این کار رو انجام می دادم.

 

3-  آیا روش مطالعه شما در سال کنکور با سال های پایه تفاوتی کرده است؟ چه تفاوتی؟ 

قطعا دقیق تر و منسجم تر شده و سعی می کنم همیشه با تست باشه.

 

4- برای رسیدن به تراز کنونی، در برنامه‌ریزی‌های خود چه تغییراتی ایجاد کردی؟

زمان درس خوندم رو بیشتر و زمان اتلاف وقت در روز رو خیلی کمتر کردم. همیشه هم تست توی برنامه بود و هیچ وقت خوندن مطلق بدون تست نداشتم.

 

5- در کدام درس ها روش مطالعه ی خود را تغییر دادید و پیشرفت زیادی داشتید ؟چگونه؟

در درس منطق و فلسفه . سعی کردم بعد از گوش دادن صحبت های دبیر، همون روز تو خونه کتاب رو بخونم و درسنامه ی کتاب تست هم مطالعه کنم چندتا از تست ها رو جواب بدم و دور سوالات مهم خط بکشم. احساس می کنم این درس طوریه که هر چی بیشتر بخونیم و دوره بشه برامون نتیجه بهتری   میده پس همیشه یه مقدار تست می زدم که باز هم یه سری تست باقی بمونه تا  هر دفعه که برای مرور به کتاب تست مراجعه می کنم بعد از دوره درسنامه چندتا تست بزنم و این روش خیلی موثر بود و حتی اگر تستی هم نبود سوالات مهم رو مرور می کردم و برای رد هر گزینه استلال می آوردم تا درس برام یادآوری بشه

 

کارنامه وسایت:

1-  از سایت کانون در این مدت چه استفاده هايي کرده ای ؟

برای دانلود نمونه سوالات امتحانی،  دیدن مصاحبه تراز برتر ها.

 

2-  روز جمعه كارنامه را چه ساعتي مي گيري ؟ و چگونه و به كدام قسمت ها بيشتر توجه مي كني؟

ساعت 4_ بیشتر توجهم به درصد ها و تعداد غلط هام هست. و همچنین رتبه در کشور و تراز.

 

3- از جعبه‌ی ابزار کارنامه، از کدام کارنامه‌ها استفاده میکنی و چرا؟ 

کارنامه اصلی آزمون و کارنامه اشتباهات

 

4-  روش شما برای بررسی کارنامه ها و تحلیل آزمون ها چگونه بود ؟

خب اول درصد ها رو تحلیل می کنم یعنی تا چه اندازه چیزی که انتظار داشتم بود و اگر نبود چرا. بعد می بینم با وجود این درصدها چه رتبه و ترازی گرفتم و نقاط ضعف و قوتم رو مشخص می کنم و با توجه به اون برای هفته های آینده برنامه ریزی می کنم.

 

مهارت های خودتنظیمی وفراشناخت : 

1- اعضای خانواده برای کمک کردن در برنامه ریزی، افزایش روحیه و کنترل وضعیت درسی شما چه اقداماتی داشته و دارند؟

سعی کردیم بعد امتحانات به مسافرت کوتاه برای استراحت بریم یا بعد آزمون روز رو بیشتر استراحت و به کار های مورد علاقم می پردازم.


روش های مدیریت زمان: 

2-  زمان آزمون های خود را چگونه مدیریت میکنید؟

خب اول یه زمان منطقی برای هر درس مشخص می کنم.. غیر از ریاضی سعی می کنم برای همه درس ها سوالی 30 ثانیه زمان بذارم یهنی 10 سوال در 5 دقیقه. البته در درس های ادبیات و عربی قطعا این زمان یکم بیشتره اما اینطوری باعث می شه که زمان اضافه بیارم و بتونم به سوالاتی رو که نیاز به وقت گذاشتن دارن برسم پس سعی می کنم در مرحله اول سوالاتی که بایدمغزم رو خیلی درگیرشون کنم و زمان زیادی از من می برند رو جواب ندم و بذارم آخر.


دانش آموزان عزیز، خلاصه مصاحبه های کانون با رتبه های تک رقمی کنکور 1400 را در صفحه کانون برتر ها  دنبال کنید. 

گفتگوی رضا گودرزی با قهرمان پیوستگی نیمسال اول بهار مهدوی

Menu