گفتگوی رضا گودرزی با قهرمان پیوستگی نیمسال اول هانیه اکبری

گفتگوی رضا گودرزی با قهرمان پیوستگی نیمسال اول هانیه اکبری کانون فرهنگی آموزش قلم چی

گفتگوی رضا گودرزی با قهرمان پیوستگی نیمسال اول هانیه اکبری


نام ونام خانوادگی:
هانیه اکبری
رشته تحصیلی:
دوازدهم تجربی
میانگین تراز: 7130
شغل پدر:
شاغل در شرکت نساجی
شغل مادر:
خانه دار


اطلاعات چند از ده دانش آموز در آزمون

ادبیات:9 از 10
عربی:9 از10
دین و زندگی: 10 از 10
زبان انگلیسی: 8 از 10
زیست: 7 از 10
شیمی: 9 از 10
ریاضی: 7 از 10
فیزیک: 8 از 10
زمین شناسی: 7 از 10



بیشتر زمانم رو تست کار میکنم  و برنامه ام کامل تست محور با پیشروی آزمون ها هست...

آزمون‌ 

 1- از چه زمانی وارد کانون شدید و در چه پایه‌هایی در آزمون‌های کانون شرکت کردید و چند سال؟ دلیل آن چه بود؟ 

ازسال1396ازپایه هشتم درآزمون های کانون شرکت کردم ،دلیل اصلی اینکه از سال هشتم شروع کردم این بود   که پیش از رسیدن به سال های مهم تحصیلی و قرار گرفتن در سال های کنکور با فضای آزمون آشنا بشوم و خیلی از مشکلاتم را قبل از سال های مهم دبیرستان پیدا کنم و رفع کنم و این موضوع خیلی کمکم کرد و من تا شروع پایه دهم با همه  مشکلاتم روبرو شده بودم و برطرف کردم .

 

2-  دلیل حضور مداوم و پیوستگی شما در آزمون های کانون چیست؟ 

دلیل غیبت نکردن در آزمون های کانون این بود که بطور پیوسته  همه مباحث رو با آزمون ها پیشروی کنم و در همه مباحث بانقاط ضعف و قوتم آشنا بشوم و پیوستگی و وقفه نبودن بین آزمون ها کمک خیلی وسیعی به من کرد.

 

3- مهم ترین ویژگی آزمون‌ها از نظر شما چیست؟ 

مهم ترین ویژگی آزمون های اصلی به نظر من در این هست که به طور کامل و جامع همه مباحث را با همه انواع سوال ها از  جمله سوال های چالشی پوشش می‌دهد و با بررسی این آزمون ها یک دور کامل مباحث جمع می‌شود و تسلط لازم پیدا میشود ، آزمون های هدف گزاری  ویژگی مهمی که دارد این هست که برای روبرو شدن با آزمون اصلی یک مقدمه و مبنایی در ذهن خودم دارم که هنگام  مواجه با هر درس استرس ندارم و هدفم مشخص هست و من همیشه آزمون مشابه را روز قبل آزمون میدهم و بررسی میکنم و با بررسی متوجه مباحثی که نیاز به مرور مجدد دارد میشوم و قبل آزمون یک مرور جامع بر مباحث مورد نیاز انجام می‌دهم یا با خلاصه نویسی هام و نکات هایلایت شده  و یا با حل چند تست جامع و کنکور . 

 

4- شرایط کروناو آنلاین بودن آزمون ها ،تاثیری د نحوه شرکت و آزمون دادن شما گذاشته هست ؟

شرایط کرونا  و غیرحضوری شدن آزمون ها تاثیرات ناخوشایندی داشت از جمله دور شدن از فضای آزمون حضوری و ناخوشایند ترین تاثیری که در من داشت  افزایش استرس بود به علت دور شدن از فضای  آزمون حضوری و قرار گرفتن در شرایطی که کاملا دور از فضای از مشابه کنکور هست.

 

 5- چقدر تراز   و رتبه و درصد دیگران برای شما مهم هست ؟ با توجه به آنلاین بودن آزمون آیا نگران تقلب برخی دانش آموزان هستید و چقدر این موضوع  برایتان مهم هست ؟

 تراز و رتبه و درصد و در کل کارنامه دانش آموزان دیگر برای من اهمیتی ندارد و همیشه در همه حال از جمله آزمون ها و میزان مطالعه و تست خودم رقیب خودم هستم  و همیشه خودم رو با خودم نسبت به قبل مقایسه میکنم و تلاش میکنم همیشه نسبت به نتیجه قبل خودم پیشرفت کنم و وضعیت بهتری کسب کنم و نگران تقلب یه سری از بچه ها هم نبودم چون برای من در این شرایط درصد هام اهمیت بیشتری دارد و سعی میکنم درصدهای هر درس رو   بالاتر ببرم.

 

6- آزمون های هدف گذاری چه تاثیری در برنامه ریزی مطالعاتی و ساعت مطالعه شما وپیشرفت در هر آزمون داشت؟

من آزمون های هدف گذاری را گاهی اوقات شرکت میکردم و در درس هایی که به تعداد تست مورد نظر از ده نمی‌رسیدند در روزهای باقی مانده تمرکز بیشتری روی آن درس ها داشتم و چون با نقاط ضعف قبل آزمون اصلی آشنا میشدم قطعا آزمون بهتری رو داشتم و هنگام آزمون دچار سردرگمی نیستم.

 

7- چگونه و در چه زمانی در آزمون هدف گذاری و آزمون مشابه پارسال شرکت می کنید؟ چه هدفی از شرکت در این آزمون ها دارید؟در ازمون آیا در چند نوبت به درس ها پاسخ می دهید یا اینکه به همه درس ها در یک زمان پاسخ می دهید؟

آزمون هدف گزاری رو گاهی اوقات چند روز قبل از آزمون و آزمون مشابه را پنجشنبه قبل آزمون  میدم و کامل بررسی میکنم  . به همه درس ها در آزمون در یک زمان پاسخ میدهم.

 

 8- از چه سالی تابستان را جدی گرفتید؟ و شرکت در آزمون های تابستان به شما در طول سال و در دوران مدرسه چه کمکی کرد؟

از سال دهم تابستان رو جدی گرفته بودم اما از سال یازدهم تابستان اهمیتش برایم بیشتر شد و با پیشروی قسمتی از دروس در آزمون ها و خواندن در تابستان ، در شروع مدرسه می‌توانستم آن مباحث رو بیشتر تست کار کنم.چون تابستان خوانده بودم و وقت بیشتری برای تست داشتم .

 

9-  اولین ترازی که در کانون گرفتید چند بود و به چه ترازی رسیده اید؟ دلیل پیشرفت خود را چه می دانید؟ 

اولین ترازم در سال دهم 4000 بود و الان به تراز7200   رسیدم و دلیل اصلی افزایش ترازم افزایش ساعت مطالعه و افزایش تعداد تست بود که تست زیاد خیلی در این امر مهم است.

 

10- کدام درس نقطه قوت شما محسوب می شود؟ در این درس چه روش مطالعه ای دارید؟

 دروس عمومی و شیمی نقطه قوت من هست  و درصد های بالام در دروس  عمومی به علت روتین های هر شب هست  که انجام میدم و در شیمی هم به علت حل تست های زیاد و سنگین هست .


11- برای پیشرفت کردن، با کسی مشورت کردی و از کسی کمک گرفتی؟ 

بله من با مشاورم‌مشورت میکنم و همیشه کمکم میکنند.

 

12- بعد از شرکت در آزمون‌ها در مدرسه هم رشد داشتی؟ آزمون ها چگونه باعث رشد شما درمدرسه شده است؟

 بله چون وقتی برای آزمون ها میخوندم و تست کار میکردم قطعا درس های مدرسه برایم راحت تر  میشدند.


برنامه و کتاب

1- همانگونه که میدانید بسیاری از دانش آموزان که کانونی هم نیستند طبق برنامه راهبردی کانون برنامه ریزی میکنند. به نظر شما مهمترین ویژگی برنامه راهبردی چیست؟

مهم ترین و برترین ویژگی کانون پیشروی بسیار عالی و مناسب همه دروس و مرور های متعدد  مباحث  و آزمون های جمع بندی و مروری که بسیار مهم و کمک کننده هست .

 

2- چقدر برنامه مدرسه و برنامه راهبردی برای شما فرق دارد؟ چگونه برنامه مدرسه و برنامه آزمون ها را با هماهنگ میکنید؟

برنامه مدرسه با کانون تفاوت  زبادی ندارد.

 

3-  آیا روش مطالعه شما در سال کنکور با سال های پایه تفاوتی کرده است؟ چه تفاوتی؟

 تعداد تست و ساعت مطالعه افزایش پید کرد امسال و روش مطالعه همه درس هام کاملاً به تستی تبدیل شد و مقدار زیادی از حالت تشریحی در اومد.

 

4- برای رسیدن به تراز کنونی، در برنامه‌ریزی‌های خود چه تغییراتی ایجاد کردی؟

 بیشتر زمانم رو تست کار میکنم  و برنامه ام کامل تست محور با پیشروی آزمون ها هست.

 

5-  ازکدام یک  از کتاب آبی ، سه سطحی ،تابستان ،نوروز و زرد و.... استفاده میکنید یا کرده اید؟ مهم ترين ويژگي هاي اين كتاب هايي كه استفاده كرديد را توضيح دهيد؟

 کتاب سه سطحی کتاب عالی هست و سطح سوالاتش خیلی خوب و مناسب هست و با حل سوال های دشوار تر به یک تسلط کافی و مناسب میرسم به حل این تست ها .

 

6- آيادفتر برنامه ريزي دارید؟ دفتر برنامه ريزي چه كمكي به شما كرد و مهمترین ویژگی آن چیست؟

 دفتری دارم که هر شب درس هایی که خواندم و تعداد تست و ساعت مطالعه  هر روز را یادداشت میکنم و هر شب تلاش به بهتر شدن نسبت به قبل میکنم.

 

7- در کدام درس ها روش مطالعه ی خود را تغییر دادید و پیشرفت زیادی داشتید ؟چگونه؟

 در درس زیست با تغییر روش مطالعه پیشرفت درصد داشتم  و  دلیل اصلی این بود که کامل تمرکز خودم رو روی کتاب درسی زیست گذاشتم و کامل و با دقت خوندم و تست ها رو خیلی کامل بررسی کردم  و منبع نکات و درسنامه زیست رو هم تغییر دادم 

 

کارنامه وسایت:

1- از سایت کانون در این مدت چه استفاده هايي کرده ای ؟

 استفاده از انواع کارنامه ها و آزمون های غیرحضوری

 

2- آیا تا بحال برای مرور و جمع بندی پیش از آزمون از مطالب درسی سایت کانون استفاده کرده اید؟

 بله چند بار استفاده کردم زمانی که نیاز به مرور و جمع بندی سریع داشتم .

 

3- روز جمعه كارنامه را چه ساعتي مي گيري ؟ و چگونه و به كدام قسمت ها بيشتر توجه مي كني؟

 روز جمعه همان لحظه که کارنامه میاید ساعت ۳ یا ۴ دریافت  میکنم و به درصد هام و تعداد غلط هام بیشتر توجه میکنم .

 

4- از جعبه‌ی ابزار کارنامه، از کدام کارنامه‌ها استفاده میکنی و چرا؟

 کارنامه اصلی و  کارنامه بازیابی که خیلی مفید هست چون با همه سوالات غلط یا درستی که در آزمون روبه رو شده بودم دوباره برخورد میکنم و از کارنامه اشتباهات برای جمع بندی و کارنامه سوال محور  که  برای روبرو شدن با مشکلات خیلی کمک میکند.

 

5- هفته ی اول و دوم برنامه تان چگونه است ؟روزهای جمعه آزمون را در چه زمانی شروع می کردید؟ آیا در پردازش اول کارنامه می گرفتید يا در پردازش هاي بعدي ؟ چرا؟

هفته ی اول یک پایه  همه مباحثش را جمع میکنم و هفته آینده پایه دیگر و پنجشنبه آزمون مشابه را میزنم و مرور میکنم و روز جمعه آزمون را ساعت ۸ شروع میکنم  و در پردازش اول کارنامه میگیرم.

 

6-  روش شما برای بررسی کارنامه ها و تحلیل آزمون ها چگونه بود ؟

درصد های کارنامه رو نسبت به کارنامه آزمون قبل بررسی میکنم و کارنامه را برای مشاورم میفرستم بررسی می‌کند و تحلیل میکند و نکاتی که مهم هست را  به من میگوید و بعد دریافت پاسخ نامه شروع به تحلیل سوالات غلط و نزده و حتی خواندن نکاتی که درست جواب دادم.

 

7-  در سال های دهم و یازدهم از نظر آموزشی چه وضعیتی داشتید؟ در آزمون ها چه ترازی داشتید؟ اگر نسبت به سال های پایه پیشرفت داشته اید، دلیل و انگیزه ی این پیشرفت چه بود؟

 در سال دهم و یازدهم تراز خوبی نداشتم و پیشرفت زیادی نمیکردم و از تابستان یازدهم با تلاش بیشتر و آشنا شدن بیشتر با آزمون دادن و چگونگی خواندن پیشرفت هام شروع شد وافزایش تراز داشتم و اینکه من از سال دهم جدی برای کنکور درس میخوندم و دلیل پیشرفت هم استمرار تلاش ها و پیوستگی درس خواندن و تست زدن بود  و انگیزه هم این بود که روزی به تراز 7000 و درصد های بالا برسم.

 

مهارت های خودتنظیمی وفراشناخت : 

1- آيا هدف گذاري چند از 10را انجام مي دهی؟ براي كدام درس ها ؟ چگونه انجام مي دادي؟ ايا براي هدف گذاري از اين كارنامه ها استفاده مي كردي؟

 بله انجام می‌دهم برای همه دروس چون استرس رو خیلی موقع آزمون کم می‌کند چون وقتی به آن هدف و تعداد رسیدم کاملا خیالم راحت هست و وقتی بیشتر میزنم انگیزه میگیرم .

 

 2- آیا خلاصه نویسی دارید؟ روش خلاصه نویسی شما چگونه است؟

من تقریبا همیشه همه نکات را در کتاب درسی یادداشت میکنم یا داخل همان پاسخ نامه و تست هایلایت میکنم و داخل برگه های مینویسم و به دیوار میزنم.

 

3- براي اين كه از حاشيه های کنکور و کرونا و ... به دورباشيد، چه كارهايي انجام میدهید؟ ا

کثرا بیرون از خونه نمیرم مگر برای کلاس و امتحانات مدرسه و سعی میکنم کاملا تمرکز و هدفم روی درس باشه و شرایط رو برای درس فراهم کنم در هر صورتی که باشد.

 

4- در صورتی که در یک مقطع از سال افت تراز داشتید بگویید علت این افت چه بود و چگونه و با چه روش هایی توانستید دوباره به مسیر درست برگردید ؟

 من تقریبا ۲ ماه پیش به علت کسالتی که پیش اومده بود برام نتونسته بودم یه مدت درس بخونم اما بعد رفع کسالتی و بهبودی خیلی تلاش کردم و دوباره با استمرار تلاش رسیدم به نتیجه قبلی و دلخواه.

 

5- پشتیبان شما چه کمکی در پیشرفت شما داشته است و از نظر شما پشتیبان خوب چه ویژگی هایی دارد؟

هر هفته تماس می‌گیرند و کارنامه را بررسی می‌کنند و پیگیر هستند و هیچ ووقت از پیگیری شون کم نشده و کاملا به سوال هایی که میپرسیم جواب میدن

 

6- اعضای خانواده برای کمک کردن در برنامه ریزی، افزایش روحیه و کنترل وضعیت درسی شما چه اقداماتی داشته و دارند ؟

 مادرم خیلی بهم روحیه و انگیزه میدهد و از سال دهم همیشه با انگیزه و انرژی کنارم بوده و پشتم هست و همه شرایط را برای آرامش من فراهم کرده و نقش خیلی مهمی دارد 


روش های مدیریت زمان: 

 

1- زمان آزمون های خود را چگونه مدیریت میکنید؟

 با توجه به تایم پیشنهادی هر درس که نوشته شده تایم را کنترل میکنم و در ابتدا تایم اتمام هر درس را یادداشت میکنم و توجه میکنم.

 

2- از کدام یکی تکنیک های مدیریت زمان استفاده میکنید؟

از تکنیک ضربدر منها درآزمون ها استفاده میکنم.


دانش آموزان عزیز، خلاصه مصاحبه های کانون با رتبه های تک رقمی کنکور 1400 را در صفحه کانون برتر ها  دنبال کنید.گفتگوی رضا گودرزی با قهرمان پیوستگی نیمسال اول هانیه اکبری

Menu