گفتگو محمد عراقی با قهرمان پیوستگی نیمسال اول فاطمه حاتم آبادی

مصاحبه با فاطمه حاتم آبادی فراهانی قهرمان پیوستگی نیمسال اول کانون فرهنگی آموزش قلم چی

گفتگو محمد عراقی با قهرمان پیوستگی نیمسال اول فاطمه حاتم آبادی
نام و نام خانوادگی : فاطمه حاتم آبادی فراهانی
رشته تحصیلی : دوازدهم تجربی
میانگین تراز: 7124



اطلاعات چند از 10 دانش آموز درآزمون

ادبیات: 8 از 10عربی: 7 از10دین و زندگی : 9 از10زبان انگلیسی : 8 از 10زیست شناسی : 9 از 10
ریاضی : 7 از 10شیمی :8 از 10فیزیک : 8 از 10زمین شناسی : 7 از 10




وجود ایستگاه های جمع بندی و نگاه به گذشته مهمترین ویژگی برنامه راهبردی است...


آزمون‌ 

1-   از چه زمانی وارد کانون شدید و در چه پایه‌هایی در آزمون‌های کانون شرکت کردید و چند سال؟ دلیل آن چه بود؟ 

از پایه نهم وارد کانون شدم و تا همین امسال در آزمون ها شرکت کرده ام ، حدود چهار سال  ، دلیل آن هم سنجش خودم در آزمون ها و آشنایی با چگونگی سوالات کنکور

 

 2- دلیل حضور مداوم و پیوستگی شما در آزمون های کانون چیست؟ 

حضور مداوم در آزمون ها باعث تمرکز بیشتر و پیوستگی و نظم در مطالعه میشود

 

3- مهم ترین ویژگی آزمون‌ها از نظر شما چیست؟ 

امکان جبران عقب موندگی از برنامه توی آزمون های بعدی

 

4- شرایط کرونا و آنلاین بودن آزمون ها، تاثیری در نحوه شرکت و آزمون دادن شما گذاشته است؟ 

تاثیر زیاد نه اما بی تاثیر هم نبوده، آزمون آنلاین  شرایط ضعیف تری نسبت به آزمون حضوری داره و باعث دور شدن از تیپ حل سوالات در دفترچه کاغذی میشود

 

5- چقدر تراز و رتبه و درصد دیگران برای شما مهم است؟ با توجه به آنلاین بودن آزمون آیا نگران تقلب برخی دانش آموزان هستید و چقدر این موضوع برایتان مهم است؟

اهمیت زیادی ندارد و فقط باعث انگیزه بیشتر میشود

  

6- آزمون های هدف گذاری چه تاثیری در برنامه ریزی مطالعاتی و ساعت مطالعه شما وپیشرفت در هر آزمون داشت؟

زمانی که مطالعه دروس را تمام کرده ام ،آزمون هدف گذاری باعث میشود نقاط ضعفم را شناسایی کنم و تا آزمون اصلی آن ها را رفع کنم

 

7- چگونه و در چه زمانی در آزمون هدف گذاری و آزمون مشابه پارسال شرکت می کنید؟ چه هدفی از شرکت در این آزمون ها دارید؟ 

پنجشنبه های دو هفته، پیدا کردن و رفع نقاط ضعف

 

 8-  از چه سالی تابستان را جدی گرفتید؟ و شرکت در آزمون های تابستان به شما در طول سال و در دوران مدرسه چه کمکی کرد؟

تابستان دوازدهم ، کمک خوبی در جمع بندی ومرور کلی پایه داشت

 

 

9-  اولین ترازی که در کانون گرفتید چند بود و به چه ترازی رسیده اید؟ دلیل پیشرفت خود را چه می دانید؟ 

سال نهم ۵۵۰۰ فکر میکنم و الان تا نزدیک ۷۷۰۰ رسیده ام ، پیوستگی مطالعه

 

10- کدام درس نقطه قوت شما محسوب می شود؟ در این درس چه روش مطالعه ای دارید؟

زیست شناسی، اول کتاب را مطالعه سطحی میکنم و تست آموزشی میزنم  نکات مهم تست هارا در کتاب یادداشت میکنم و بعد ان را دقیق مطالعه میکنم

 

11- برای پیشرفت کردن، با کسی مشورت کردی و از کسی کمک گرفتی؟

خیر، فقط کمک خانواده ام همیشه همراهم بوده است

 

برنامه و کتاب

 1- همانگونه که میدانید بسیاری از دانش آموزان که کانونی هم نیستند طبق برنامه راهبردی کانون برنامه ریزی میکنند. به نظر شما مهمترین ویژگی برنامه راهبردی چیست؟

وجود ایستگاه های جمع بندی و نگاه به گذشته مهمترین ویژگی برنامه راهبردی است.

 

2- چقدر برنامه مدرسه و برنامه راهبردی برای شما فرق دارد؟ چگونه برنامه مدرسه و برنامه آزمون ها را با هماهنگ میکنید؟

به برنامه مدرسه اهمیتی نمیدهم و با برنامه راهبردی پیش میروم

 

3-  آیا روش مطالعه شما در سال کنکور با سال های پایه تفاوتی کرده است؟ چه تفاوتی؟ 

بله در سال کنکور اهمیت بیشتری برای مطالعه قائل شدم و ساعت مطالعه بیشتری نسبت به سال های پایه را تجربه کردم

 

4- برای رسیدن به تراز کنونی، در برنامه‌ریزی‌های خود چه تغییراتی ایجاد کردی؟

به جای زیاد خواندن ، مفید خواندن را پیش گرفتم

 

5-  ازکدام یک  از کتاب آبی ، سه سطحی ،تابستان ،نوروز و زرد و.... استفاده میکنید یا کرده اید؟ مهم ترين ويژگي هاي اين كتاب هايي كه استفاده كرديد را توضيح دهيد؟ 

از کتاب های سه سطحی استفاده میکنم مهم ترین ویژگی آن جدا کردن سوالات بر اساس میزان سختی آنها است که به مرور کمک شایانی میکند

 

6- آيادفتر برنامه ريزي دارید؟ دفتر برنامه ريزي چه كمكي به شما كرد و مهمترین ویژگی آن چیست؟

بله از دفتر برنامه ریزی استفاده میکنم و باعث میشود چگونگی خواندن را بدانم

 

 

کارنامه وسایت:

 

1-  از سایت کانون در این مدت چه استفاده هايي کرده ای ؟

.برای شرکت در آزمون و بررسی کارنامه از سایت کانون استفاده میکنم.

 

2-  روز جمعه كارنامه را چه ساعتي مي گيري ؟ و چگونه و به كدام قسمت ها بيشتر توجه مي كني؟

روز جمعه  معمولا  قبل  ازساعت 5 عصر و به مقایسه چند از ده با هم تراز توجه بیشتری میکنم.

 

3- از جعبه‌ی ابزار کارنامه، از کدام کارنامه‌ها استفاده میکنی و چرا؟ 

کارنامه اصلی ، کارنامه پروژه ای ، باعث میشود نسبت به نقاط ضعفم آگاهی پیدا کنم

 

4- هفته ی اول و دوم برنامه تان چگونه است ؟روزهای جمعه آزمون را در چه زمانی شروع می کردید؟ آیا در پردازش اول کارنامه می گرفتید يا در پردازش هاي بعدي ؟ چرا؟

هفته اول و دوم برنامه تفاوت زیادی   ندارد و بیشتر سعی در تسلط بر مطالب دارم ، بعضی اوقات در پردازش اول و بعضی اوقات در پردازش دوم قرار میگیرم

 

 5- روش شما برای بررسی کارنامه ها و تحلیل آزمون ها چگونه بود ؟

بررسی غلط ها و نزده ها و سوالاتی با شک جواب داده شده اند.

 

 

 

مهارت های خودتنظیمی وفراشناخت : 

1-  شما امسال بيشتر با روش بازيابي درس مي خوانید يا با روش دوباره خواني؟

بیشتر بازیابی برای دروسی که قبلا مطالعه شده اند ، اول درس بعد ازمون

 

2- براي اين كه از حاشيه های کنکور و کرونا و ... به دورباشيد، چه كارهايي انجام میدهید؟

کم کردن ارتباط  با دیگران

 

3- پشتیبان شما چه کمکی در پیشرفت شما داشته است و از نظر شما پشتیبان خوب چه ویژگی هایی دارد؟

پشتیبان بستگی به خود دانش آموز میتواند مفید باشد و به نظر من پشتیبان خوب باید خود این مسیر را با موفقیت پشت سر گذاشته باشد تا بتواند کمک کننده خوبی باشد.

 

4- اعضای خانواده برای کمک کردن در برنامه ریزی، افزایش روحیه و کنترل وضعیت درسی شما چه اقداماتی داشته و دارند

 اعضای خانواده با حمایت های بدون وقفه خود از من و تهیه شرایط مورد نیاز من به من در این مسیر کمک میکنند

 

روش های مدیریت زمان: 

 

1- زمان آزمون های خود را چگونه مدیریت میکنید؟  

با افزایش سرعت و توجه کامل بر زمان از هدر رفتن آن جلوگیری میکنم.

 

 

 

2- از کدام یکی تکنیک های مدیریت زمان استفاده میکنید؟

تکنیک ضربدرمنها



دانش آموزان عزیز، خلاصه مصاحبه های کانون با رتبه های تک رقمی کنکور 1400 را در صفحه کانون برتر ها  دنبال کنید.

گفتگو محمد عراقی با قهرمان پیوستگی نیمسال اول فاطمه حاتم آبادی 


Menu