روایت شهزاد ملایری از موفقیت دانش‌آموزان مدرسه قلم‌چی دورود

مدرسه 18 کلاسه شهرستان دورود در استان لرستان، بزرگترین مجتمع آموزشی بنیاد قلم‌چی است که چهارسال قبل در 20 شهریور 1396 بهره‌برداری و به دانش آموزان اهدا شده است.

روایت شهزاد ملایری از موفقیت دانش‌آموزان مدرسه قلم‌چی دورود

مدرسه ۱۸ کلاسه شهرستان دورود در استان لرستان، بزرگترین مجتمع آموزشی بنیاد قلم‌چی است که چهارسال قبل در ۲۰ شهریور ۱۳۹۶ بهره‌برداری و به دانش آموزان اهدا شده است.


به مناسبت چهارمین سالگرد افتتاح این مدرسه، با شهزاد ملایری نخستین مدیر آن که در آستانه سال تحصیلی جدید، پس از سال‌ها خدمت در عرصه‌های آموزشی و فرهنگی بازنشسته شده است، به گفت‌وگو پرداخته‌ایم که مشروح آن را در ادامه می‌خوانید:


شهزاد ملایری مدیر وقت این مجتمع با بیان اینکه از ۴ سال گذشته تاکنون، نزدیک به ۵۰۰۰ دانش‌آموز دختر و پسر در دو نوبت از این فضای آموزشی مجهز به امکانات به‌روز بهره‌مند شده‌اند، گفت: این مدرسه با وسعت زیاد ظرفیت میزبانی بیش از ۱۰۰۰ دانش آموز را دارد و توانسته در این سال‌ها نیاز دانش‌آموزان این منطقه به فضای آموزشی مناسبت را به خوبی مرتفع سازد به طوریکه همه ساله حدود ۱۲۰۰ دانش‌آموز در مقطع ابتدایی در آن مشغول به تحصیل هستند.


وی به موفقیت دانش‌آموزان این مدرسه اشاره و خاطرنشان کرد: علاوه بر پیشرفت های چشمگیر دانش آموزان در تحصیل و موفقیت آنان در آزمون ها، هرساله تعدادی از آنان در زمره قبول‌شدگان مدارس تیزهوشان بوده اند، ضمن اینکه در مسابقات فرهنگی، ورزشی و کتابخوانی، المپیادهای رایانه، جشنواره‌های تولید محتوای الکترونیکی و بازی و یادگیری در این سال‌ها موفق به کسب رتبه‌های برتر شده‌اند.


وی افزود: با تلاش‌های دلسوزانه همکاران نیز موفق به کسب رتبه هایی در سطوح شهرستان، استان و کشور شدیم به طوری که کسب رتبه کشوری در جشنواره شوق مهارت، کسب رتبه نخست جشنواره الفبا در استان، کسب رتبه سوم جشنواره تدریس مجازی در سطح استان، راهیابی و کسب رتبه سوم جشنواره خلاقیت، از جمله این افتخارات است.


وی با بیان اینکه از ۴ سال گذشته تاکنون، این مجمتع آموزشی، فضایی پویا در راستای موفقیت تحصیلی دانش‌آموزان این منطقه نیز بوده است، تاکید کرد: این مدرسه همچنین پایگاه برگزاری آزمون‌های تیزهوشان، نهایی، نمونه دولتی و کنکور بوده است.


شهزاد ملایری در پاسخ به این سوال که مجهز بودن این مجتمع به ابزار فناورانه به عنوان یک مدرسه هوشمند، چقدر در رشد تحصیلی و موفقیت دانش‌آموزان موثر بوده است، تصریح کرد: از آنجا که در سیستم آموزشی نوین، کتاب تنها ابزار آموزشی محسوب نمی‌شود، تجهیزات لازم در این حوزه و زیرساخت ارتباطی و الکترونیکی آموزشی در راستای ارتقای کیفی سطح علمی دانش‌آموزان در بالاترین سطح بهره برداری شده و بسیار موثر بوده است.


وی زمین ورزشی را یکی از امکانات منحصر به‌فرد این مجتمع عنوان کرد و گفت: استفاده از این فضای مناسب ورزشی در سلامت، تقویت روحیه و نشاط دانش‌آموزان تاثیر شایانی داشته در همین حال، تابستان هر سال از آن به‌عنوان یک پایگاه ورزشی برای دانش‌آموزان این منطقه استفاده شده است؛ با کمک آموزش و پرورش شهرستان و تربیت بدنی نیز سالن ورزشی مدرسه به دیوار صخره‌نوردی، سایر وسایل ورزشی و بارفیکس مجهز شده و مورد استفاده دانش آموزان قرار گرفته است.


مدیر وقت دختران مجتمع آموزشی ۱۸ کلاسه بنیاد قلم‌چی دورود در پایان گفت: این مدرسه با امکانات لازم، مجموع خدمات ارائه شده به دانش‌‌آموزان و موفقیت‌های چشمگیر آنان در این ۴ سال، همواره رضایت و اطمینان خاطر والدین دانش آموزان را نیز به همراه داشته است.


روایت شهزاد ملایری از موفقیت دانش‌آموزان مدرسه قلم‌چی دورود 

منبع :

Menu