انتخاب رشته، انتخابی مهم که آینده شما را درخشان می‌کند

توانایی مهم است. علاقه مهم است، اما باید حتماً به توانایی‌های خود هم توجه کنید. اگر نمره‌تان در ریاضی پایین است، ممکن در رشته‌ای مثل ریاضی دچار مشکل شوید. حتماً به نمرات درسی خود توجه کنید.

انتخاب رشته، انتخابی مهم که آینده شما را درخشان می‌کند


برای نهمی‌ها که باید در پایان امسال به کلاس دهم بروند، انتخابی سرنوشت‌ساز و مهم در مسیرشان قرار گرفته است. انتخابی که می‌تواند نه تنها مسیر تحصیلی آن‌ها که در آینده‌ای نه‌چندان دور مسیر شغلی و اجتماعی آن‌ها را هم مشخص کند. برای انتخاب رشته حتماً به موارد زیر را در نظر بگیرید:

1- علاقه شرط اول است. بهتر است آینده‌ای را زندگی کنیم که دوست داریم. به سراغ رشته‌ای بروید که به آن علاقه دارید. ببینید کدام درس‌ها برایتان جذاب‌تر است و هنگام خواندن کدام‌یک از آن‌ها گذر زمان را متوجه نمی‌شوید.

2- توانایی مهم است. علاقه مهم است، اما باید حتماً به توانایی‌های خود هم توجه کنید. اگر نمره‌تان در ریاضی پایین است، ممکن در رشته‌ای مثل ریاضی دچار مشکل شوید. حتماً به نمرات درسی خود توجه کنید.

3- توجه به بازار کار اجتناب‌ناپذیر است. می‌توان گفت که همه‌ی دانش‌آموزان نگاهی به شغل خود در آینده دارند. در خانوادهو اقوام و آشنایان اگر امکان شغلی وجود دارد، تحصیل در آن زمینه می‌تواند برایتان انتخابی مؤثر باشد.

4- سخت‌کوشی را فراموش نکنید. شما در مسیر هر رشته‌ای وارد شوید، سخت‌کوشی شرط موفقیت است. چه بسیارند دانش‌آموزانی که وارد رشته‌ی تجربی می‌شوند، اما به‌خاطر عدم‌سخت‌کوشی به استقبال آینده‌ای مبهم می‌روند. سخت‌کوشی برگ برنده‌ی شماست که از همین تابستان آغاز می‌شود.

Menu