موفقیت و درخشش بورسیه‌های بنیاد قلم‌چی در کنکور سراسری 1400

در کنکور سراسری امسال نیز همانند سال‌های گذشته، دانش‌آموزان بورسیه بنیاد علمی آموزشی قلم‌چی(وقف عام) توانستند قهرمانی و موفقیت در این آزمون بزرگ علمی را در کنار سایر دانش‌‌آموزان به خود اختصاص دهند.

موفقیت و درخشش بورسیه‌های بنیاد قلم‌چی در کنکور سراسری 1400

در کنکور سراسری امسال نیز همانند سال‌های گذشته، دانش‌آموزان بورسیه بنیاد علمی آموزشی قلم‌چی(وقف عام) توانستند قهرمانی و موفقیت در این آزمون بزرگ علمی را در کنار سایر دانش‌‌آموزان به خود اختصاص دهند.



مسئول بورسیه با اعلام اینکه امسال با اختلاف اندکی با سال گذشته، تعداد ۲۰ دانش‌آموز بورسیه بنیاد قلم‌چی، ۲۴ رتبه‌ تک‌رقمی کنکور سراسری را بدست آورده‌اند، گفت: از این تعداد، ۴ دانش‌آموز در رشته‌های ریاضی، تجربی و زبان‌های خارجی حائز رتبه‌های زیر ۱۰ کشوری از شهرهای رفسنجان، کرج (نمایندگی پسران)، بندرترکمن و اردبیل (نمایندگی پسران) هستند.

تازه‌گل آقچه‌لی با اشاره به اینکه در میان بورسیه‌های یادشده، ۴ دانش‌آموز با دو رتبه تک‌رقمی در دو رشته تحصیلی متفاوت بوده‌اند، افزود: امسال شاهد ۷ رتبه
تک‌رقمی در رشته تجربی، ۵ رتبه در رشته ریاضی و ۶ رتبه در هر یک از رشته‌های انسانی و زبان‌های خارجی از استان‌های تهران، البرز، خراسان رضوی، مازندران، فارس، اصفهان، گیلان، کرمانشاه، گلستان، کردستان، کرمان، همدان، یزد، اردبیل و قم در نمایندگی‌های شهرهای تهران (واحد جنوب)، کرج (پسران)، مشهد (پسران)، تنکابن، آباده، آران‌و‌بيدگل، نجف‌آباد، رشت (دختران)، لاهيجان، اسلام‌آباد غرب، بندرتركمن، كلاله (پسران)، سنندج، سقز، نهاوند، يزد (دختران)، اردبيل (پسران)، قم (دختران) و رفسنجان هستیم.

مسئول بورسیه با بیان اینکه استان‌های یادشده در تعداد بورسیه‌های تک‌رقمی آمار مشابهی را داشته‌اند، یادآور شد: در رقابت علمی امسال، ۵ استان‌ تهران، اصفهان، گیلان، گلستان و کردستان هر کدام ۲ دانش‌آموز و ۱۰ استان‌ دیگر هرکدام یک دانش‌آموز رتبه تک‌رقمی داشته‌اند.

در ادامه موفقیت‌‌های بورسیه‌ها از دو سال گذشته تاکنون، تعداد رتبه‌های تک‌رقمی حتی نسبت به سال ۹۹ نیز افزایش داشته و این در حالی است که آمار کنکور ۹۸ از ۱۱ رتبه تک‌رقمی حکایت داشته است.

این نکته از آنجا حائز اهمیت است که این دانش‌آموزان در سال گذشته با وجود پشت‌سرگذاشتن شرایط دشوار و چالش‌های برگزاری کنکور در وضعیت کرونا، با سخت‌کوشی و استمرارِ حضور در آزمون‌های برنامه‌ای توانسته‌اند به این موفقیت دست یابند.


کسب ۲۵ رتبه‌ زیر ۱۰۰ کشوری و ۱۳۹ رتبه‌ زیر ۱۰۰ منطقه


آقچه‌لی در ادامه با بیان موفقیت دیگر بورسیه‌ها با کسب رتبه‌های دو رقمی در کنکور سراسری ابراز کرد: امسال ۲۴ دانش‌آموز بورسیه، ۲۵ رتبه‌ زیر ۱۰۰ کشوری (یکی از دانش‌آموزان دو رتبه در دو رشته متفاوت کسب کرده است) و ۱۳۹ دانش‌آموز بورسیه رتبه‌های زیر ۱۰۰ منطقه را به خود اختصاص داده‌اند.

وی با توضیح اینکه تعدادی از دانش‌آموزان یادشده از میان بورسیه‌های روستایی هستند، گفت: ۳ دانش‌آموز از روستاهای پیرآباد (نمایندگی دورود) در استان لرستان، کوهپایه‌سرا (نمایندگی بندپی‌ شرقی) در استان مازندران و شوتاور (نمایندگی دهدشت) در استان کهگیلویه‌و‌بویراحمد هر سه در رشته انسانی به ترتیب رتبه‌های ۳۶، ۴۶ و ۵۵ را در میان دو رقمی‌های منطقه کسب کرده‌اند.

شایان ذکر است دانش‌آموزان بورسیه استثنایی (نابینا، کم‌بینا، نیمه‌شنوا و دارای آسیب جسمی حرکتی) امسال نیز به موفقیت خود تداوم بخشیده و ۱۵ نفر از آنان موفق به کسب رتبه‌های زیر ‌۱۰۰۰ شده‌اند.

منبع :

Menu