دانلود دفترچه انتخاب رشته انسانی:جدول ترازهای پایین‌تر از 5000

در جدول‌های زیر رشته‌های قبولی دانش اموزان کانون در کنکور 99 را مشاهده می‌کنید.

دانلود دفترچه انتخاب رشته انسانی:جدول ترازهای پایین‌تر از 5000

در جدول های زیر رشته های قبولی دانش اموزان کانون در کنکور ۹۹ را مشاهده می کنید.

این جدول به ترتیب میانگین رتبه کشوری قبولی ها در سه ساله گذشته مرتب شده است و شما میتوانید رتبه های منطقه ای را نیز برای هر رشته ببینید ، البته برای رتبه ها چارک پایین درج شده است.

با این جدول ها به سادگی می توانید انتخاب رشته خود را اغاز کنید.

چارك پايين : نمره چارك پايين مربوط به داوطلبي است كه در يك چهارم آخر قبول شدگان قرار دارد و نمره او تقريبا به آخرين و پايين ترين نمره فرد قبولي شباهت دارد و البته داده پرت هم نيست و تا حدود زيادي قابل قبول است براي مثال اگر در رشته اي 99 نفر قبولي كانون داشته باشيم نمره نفر 75 ام نمره چارك پايين است.


چگونه از این دفترچه  استفاده کنیم ؟

ابتدا جایگاه  خودتان را پیدا کنید ؟ چطور؟ با سه روش می توانید صفحه تان را پیدا کنید : با  رتبه ی کشوری یا رتبه ی منطقه یا تراز کانونی 

در صفحه ی خودتان 40 رشته را می بینید . اما فقط این صفحه مربوط به شما نیست . 5 صفحه قبل و 5صفحه ی بعد هم مربوط به شماست .

3 صفحه ی اول برای انتخاب های خوش بینانه

4 صفحه ی وسط برای انتخاب های واقع بینانه

3 صفحه ی آخر برای کف  قابل قبول  ( آخرین اولویت های شما)

 50 رشته را از سه  صفحه ی اول انتخاب کنید : این ها رشته های خوش بینانه ی شماست

50 رشته را در همان صفحه ی خودتان و  دو صفحه ی قبل و بعد از آن  انتخاب کنید : این ها رشته های واقع بینانه ی شماست

50 رشته را هم از صفحه های آخر در حد کف قابل قبول خودتان انتخاب کنید . ( کف قابل قبول یعنی آخرین  رشته هایی  که ترجیح می دهید امسال انتخاب کنید ویک سال پشت کنکور نمانید.)


چگونه رشته ها را انتخاب کنیم ؟

ابتدا آن هایی را که نمی خواهید حذف کنید

کافی است هر رشته ای را که نمی خواهید ، خط بزنید یا روی آن ها  مارکر قرمز بکشید . حذف کردن قدم اول است


چه رشته هایی را حذف کنیم ؟

 ممکن است اصلا نخواهید به جز شهرخودتان به شهر دیگری بروید بنابراین روی همه ی شهرهایی که نمی خواهید در آن جا انتخاب رشته کنید خط قرمز یا مارکرقرمز بکشید .

 هم چنین روی رشته هایی که اصلا به آن ها علاقه ندارید خط بکشید . یادتان باشد که حذف کردن مهم تر است . ابتدا آن چه را نمی خواهید خط بزنید و حذف کنید . به این ترتیب دامنه ی انتخاب هایتان محدودتر می شود و تصمیم گیری برایتان ساده تر می شود .

 

کدام رشته ها را انتخاب کنیم ؟

دو نوع رشته را انتخاب کنید : رشته هایی که خودتان به  آن ها علاقه دارید و رشته هایی که امکان شغل یابی شما در آن ها بیشتر است . حتما به زمینه های شغلی موجود هم توجه کنید  . موضوع اشتغال را از هم اکنون جدی بگیرید. به نظر خانواده و امکانات مالی هم توجه کنید .  برای انتخاب رشته ، واحد های درسی مربوط به آن رشته   و تیپ شخصیتی خود را هم از لحاظ سازگاری با آن رشته و شغل های آینده در نظر بگیرید

رشته های انتخابی را نشان دار کنید

رشته محل هایی را که حتما در فهرست نهایی خواهید نوشت  با یک علامت تیک ، نشان دار کنید یا این که با مارکر آبی مشخص کنید . بعضی رشته محل ها هم هستند که در مورد آن ها تردید دارید می توانید جلوی این رشته ها علامت سوال بگذارید و پس از مشورت و بررسی و در روزهای بعد تصمیم قطعی بگیرید .

 

قدم پایانی : مرتب کردن رشته هاست

رشته هایی را که  ترجیح می دهید جا به جا کنید و در اول فهرست بنویسید .  ممکن است  بعضی رشته ها،  رتبه های بهتری بخواهند ولی شما  آن رشته ها را کمتر ترجیح بدهید ، این رشته ها را پس از رشته هایی بنویسید که خودتان بیشتر علاقه دارید و ترجیح  می دهید . بیشترین وقت را صرف مرتب کردن رشته ها کنید .

 

تذکر مهم: اطلاعات این دفترچه مربوط به سال گذشته است، بنابراین حتماً پس از انتخاب رشته برای این‌که از رشته‌های جدید یا رشته‌های حذف شده یا تغییرات مطلع شوید به دفترچه راهنمای انتخاب رشتة کنکور 1400 سازمان سنجش مراجعه کنید.

رشته‌های دانشگاه فرهنگیان: در صورتی که تمایل دارید از رشته‌های دانشگاه فرهنگیان هم استفاده کنید به فایل مربوط به قبولی‌های این رشته‌ها در سایت کانون و یا دفترچه انتخاب رشته فرهنگیان که به‌صورت جداگانه منتشر می شود، مراجعه کنید.


دانلود دفترچه انتخاب رشته انسانی:جدول ترازهای پایین‌تر از 5000

Menu