23آذر1399: آغاز افتتاح 5مدرسه روستایی بنیاد قلم‌چی در کردستان

افتتاح 5 مدرسه روستایی اهدایی بنیاد علمی آموزشی قلم‌چی(وقف عام) در 5 روستای استان کردستان (شماره‌های 224 تا 228) از امروز یکشنبه 23 آذر 99 آغاز شد.

23آذر1399: آغاز افتتاح 5مدرسه روستایی بنیاد قلم‌چی در کردستان

افتتاح 5 مدرسه روستایی اهدایی بنیاد علمی آموزشی قلم‌چی(وقف عام) در 5 روستای استان کردستان (شماره های 224 تا 228) از امروز یکشنبه 23 آذر 99 آغاز شد.


بر این اساس، امروز یکشنبه ۲۳ آذرماه، ۲ مدرسه بنیاد قلم‌چی در روستاهای خاندان‌قلی از توابع بخش مرکزی شهرستان بیجار و طاله‌وران از توابع بخش کلاترزان شهرستان سنندج افتتاح و به دانش‌آموزان این روستاها اهدا شد.

دبیرستان ۳ کلاسه دخترانه روستای خاندان‌قلی با زیربنای ۱۴۷ مترمربع فضای آموزشی که ساخت و هوشمندسازی آن توسط بنیاد قلم‌چی انجام شده است، ظرفیت میزبانی سالانه ۹۰ دانش‌آموز مقطع متوسطه اول را دارد.

غلامرضا جعفری مدیر آموزش و پرورش شهرستان بیجار در گفتگویی ضمن ابراز قدردانی از افتتاح مدرسه، با اشاره به جمعیت بالای دانش‌آموزی در روستای خاندان‌قلی اظهار داشت: با وجود دو مدرسه دیگر در این روستا، نیاز مبرم به مدرسه‌ای مجزا برای دختران مقطع متوسطه وجود داشت که امروز این نیاز مرتفع شد؛ ضمن اینکه این دانش‌آموزان از ۴ روستای همجوار در این مدرسه مشغول به تحصیل خواهند شد.

دومین مدرسه افتتاح شده امروز، مدرسه روستای طاله‌وران با ظرفیت ۶۰ دانش‌آموز مقطع ابتدایی شامل ۲ کلاس درس با زیربنای ۱۰۴ مترمربع فضای آموزشی است که یک کلاس درس آن نیز هوشمندسازی شده است.

ناصر شفیعی رئیس آموزش و پرورش بخش کلاترزان با بیان اینکه ساخت مدرسه طاله‌وران تحول آموزشی برای دانش‌آموزان این روستا به ارمغان می‌آورد، بیان کرد: طاله‌وران از روستاهای کم‌برخوردار و صعب‌العبور بخش کلاترزان است و دانش‌آموزان پیش از این برای تحصیل به روستاهای همجوار می‌رفتند که این موضوع مشکلات بسیاری بعلاوه نگرانی خانواده‌ها را در برداشت؛ با جایگزینی مدرسه جدید که فراخور شان دانش‌آموزان با استعداد این روستا است، دغدغه‌های دانش‌آموزان و خانواده‌های آنان کاسته می‌شود و قطعا مدرسه اهدایی با امکانات و تجهیزات مطلوب، ضمن ایجاد آرامش خاطر، در کیفیت علمی دانش‌آموزان تاثیر بسزایی خواهد داشت.

مراسم افتتاح مدارس بنیاد قلم‌چی در روستاهای خاندان‌قلی و طاله‌وران، در میان تعدادی از دانش آموزان و معلمان این مدارس با حضور تنی چند از مسئولان محلی و بنیاد قلم‌چی، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار و به هر یک از دانش آموزان کیف، پکیج لوازم‌التحریر و توپ ورزشی از سوی بنیاد قلم‌چی اهدا شد.


شایان ذکر است در ادامه اجرای این پروژه، ۳ مدرسه اهدایی دیگر در استان کردستان نیز طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه هفته‌جاری(۲۴ و ۲۵ آذرماه) در ۳ روستای کماله در سروآباد، تراق‌تپه در مریوان و کانی‌نیاز در سقز افتتاح و بهره‌برداری می‌شود.



با احتساب این پروژه‌‌ها تاکنون، افتتاح و بهره‌برداری ۲۲۵ مدرسه (۱۶۶ مدرسه روستایی و ۵۹ مدرسه شهری) شامل ۸۲۱ کلاس درس، 

توسط بنیاد قلم‌چی ساخته یا تکمیل و به دانش آموزان روستاها و شهرها تقدیم شده است.


....................


دبیرستان ۳ کلاسه دخترانه روستای خاندان‌قلی









.............................


مدرسه 2کلاسه روستای طاله‌وران










..................................



.................................. 



وضعیت پروژه های ساخت و تکمیل مدارس و کتابخانه های بنیاد قلم چی در سال 1399 تاکنون




منبع :

Menu