تجلیل از 3300 دانشجوی جدیدالورود (رتبه‌های برتر کنکور 99)

بنیاد علمی‌آموزشی قلم‌چی(وقف عام) از 3300 دانشجوی رتبه برتر در کنکور سراسری 1399 (پذیرفته شده در دانشگاه‌های کشور) با اهدای 15,000 جلد کتب دانشگاهی تجلیل کرد.

تجلیل از 3300 دانشجوی جدیدالورود (رتبه‌های برتر کنکور 99)

بنیاد علمی‌آموزشی قلم‌چی(وقف عام) از ۳۳۰۰ دانشجوی رتبه برتر در کنکور سراسری ۱۳۹۹ (پذیرفته شده در دانشگاه‌های کشور) با اهدای ۱۵,۰۰۰ جلد کتب دانشگاهی تجلیل کرد.


مجید مجدآبادی مسئول اجرای این پروژه گفت: اهدای کتاب‌ها به ۳۳۰۰ نفر از دانشجویان جدیدالورود دانشگاه ها که در کنکور سراسری ۹۹ موفق به کسب رتبه‌های زیر ۳۰۰۰ کشوری در رشته‌های ریاضی، علوم‌ تجربی و علوم‌انسانی همچنین رتبه‌های زیر ۵۰۰ کشوری در رشته هنر شدند، ۱۵,۰۰۰ جلد شامل بیش از ۳۰۰ عنوان کتاب برای ۹۰ رشته دانشگاهی با اعتباری بالغ بر ۱۲ میلیارد ریال از سوی بنیاد قلم‌چی انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه انتخاب کتاب‌ها توسط دانشجویان انجام شده است اظهار داشت: اعتبار انتخاب کتاب‌ها برای رتبه‌های زیر ۱۰ کشوری ۵ میلیون ریال، رتبه‌های زیر ۱۰ منطقه و سهمیه‌ها ۴ میلیون ریال و رتبه‌های بالای ۱۰ تا ۱۰۰ کشوری و منطقه و همچنین ۱۰۰ تا ۳۰۰۰ کشوری هرکدام ۳ میلیون ریال بوده که تا نیمه آذرماه برای دانشجویان ارسال و تقدیم آنان شده است؛ این در حالی است که برای ۳۷ بورسیه استثنائی رتبه‌برتر، اهدای کتاب‌ها برای هر دانشجو تا اعتبار ۶ میلیون ریال صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: امسال از میان دانشجویان رتبه برتر کانون در کنکور سراسری ۱۳۹۹ که حائز رتبه‌های زیر ۳۰۰۰ شدند، ۹۲۰ نفر، بورسیه‌ بنیاد قلم‌چی که در میان آنان، ۱۵۱ دانش آموز از کمیته امداد بودند؛ همچنین بورسیه‌های رشته‌های ریاضی، علوم‌تجربی و انسانی که رتبه کشوری امسال آنان بین ۳۰۰۰ و ۵۰۰۰ بوده است، مشمول جایزه کتب دانشگاهی به انتخاب خودشان تا اعتبار ۳ میلیون ریال شدند.

وی افزود: این جوایز برای رتبه‌های زیر ۱۰ منطقه که حائز رتبه زیر ۱۰ کشوری هم شدند ۹ میلیون ریال، رتبه‌های زیر ۱۰ منطقه که حائز رتبه زیر ۱۰۰ کشوری نیز بودند ۷ میلیون ریال، رتبه‌های زیر ۱۰۰ منطقه که رتبه زیر ۱۰۰ کشوری هم داشتند ۶ میلیون ریال و در صورتیکه حائز رتبه زیر ۱۰ کنکور زبان نیز بودند علاوه بر موارد یاد شده تا ۲ میلیون ریال نیز در نظر گرفته شد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: همچنین به ۱۵۰۰ دانشجوی جدیدالورود مقطع كارشناسی دانشگاه تهران (رتبه‌های برتر کنکور سراسری ۹۹) به مدت دو ترم(یک سال تحصيلی) و هر ترم تا اعتبار ۴ میلیون ریال از سوی بنیاد قلم‌چی برای هر دانشجو كتب دانشگاهی اهدا می‌شود.

لازم به ذکر است، امسال باوجود شرایط اجتماعی پیش‌آمده و شیوع ویروس کرونا، به رسم هر سال برای تجلیل و تقدیر از رتبه‌های برتر کانون در کنکور سراسری، اینبار برای تعداد بیشتری از پذیرفته‌شدگان کانونی در دانشگاه‌های برتر کشور، جوایزی در قالب کتب دانشگاهی به آنان اهدا شد؛ در مجموع این هدایا برای ۴۴۰۰ دانشجوی رتبه برتر در نظر گرفته شد.

منبع :

Menu