اهدای 650,000 جلدکتاب توسط بنیاد قلم‌چی در 20 ماه گذشته

بنیاد قلم‌چی از ابتدای سال 1398 تا پایان آبان‌ماه سال‌جاری، با اجرای چندین پروژه، به اهدای 650,265 جلد کتاب برای بهره‌مندی بالغ بر 2 میلیون و 500 هزار دانش‌آموز و دانشجو اقدام کرده است.

اهدای 650,000 جلدکتاب توسط بنیاد قلم‌چی در 20 ماه گذشته

بنیاد قلم‌چی از ابتدای سال ۱۳۹۸ تا پایان آبان‌ماه سال‌جاری، با اجرای چندین پروژه، به اهدای ۶۵۰,۲۶۵ جلد کتاب برای بهره‌مندی بالغ بر ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار دانش‌آموز و دانشجو اقدام کرده است.


بر اساس این گزارش، در ابتدای سال ۹۸ و در پی وقوع سیل در گلستان، لرستان و برخی دیگر از استان‌های کشور، بنیاد قلم‌چی در همراهی و همدلی با دانش‌آموزان ۱۰۶ مدرسه در ۹ شهر سیل‌زده کلاله، آق‌قلا، گمیشان، پل‌دختر، معمولان، چگنی، کوهنانی، نورآباد و دورود، بالغ بر ۷۵۴۸ جلد کتاب به آنان اهدا کرد.

از اردیبهشت‌ سال گذشته هم‌زمان با برگزاری نمایشگاه کتاب تهران، بنیاد قلم‌چی اهدای ۵۱,۸۳۷ جلد کتاب به ۲۹۱۳ کتابخانه عمومی سراسر کشور را در پروژه ای که تا آبان ماه امسال ادامه داشت، به اجرا گذاشت؛ ۲۶۱ کتابخانه سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران نیز، طی پروژه ای، به ۷۰۱۹ جلد کتاب تجهیز شد.

به گفته تازه‌گل آقچه‌لی مسئول بورسیه، در سال تحصیلی ۹۹-۹۸، بنیاد قلم‌چی بالغ بر ۲۴۷,۰۰۰ جلد کتب کمک آموزشی به دانش‌آموزان بورسیه در سراسر کشور اهدا کرد؛ در سال ۱۳۹۹ نیز از تابستان برای بورسیه‌های سال تحصیلی جدید تا پایان آبان‌ماه، بالغ بر ۱۷۰,۰۰۰ جلد کتب کمک آموزشی اهدا شده است، لازم به ذکر است بنیاد قلم چی امسال تاکنون بیش از ۶۲ هزار دانش آموز را در سراسر کشور تحت پوشش بورسیه دارد.

بنیاد قلم‌چی همه ساله اهدای کتاب به مدارس، کتابخانه‌ها و خیریه‌ها را در برنامه خود داشته است از این رو بر اساس گزارش دریافتی از واحد دبیرخانه، از سال گذشته تا پاییز امسال در مجموع تعداد ۴۱,۹۳۸ جلد کتاب به ۲۴۲ مجموعه شامل ۱۸۷ مدرسه، ۴۶ کتابخانه و ۹ خیریه در سراسر کشور اهدا کرده است؛ علاوه بر موارد یاد شده، اهدای ۷۰,۱۱۵ جلد کتب کمک آموزشی به دبیران و معلمان و ۱۷,۳۵۰ جلد کتاب به دانش‌آموزان مدارس افغانستان، از جمله پروژه‌های اجرا شده در سال گذشته است.

طی پروژه ای در اردیبهشت و خرداد ۱۳۹۹، برای بهره مندی حدود ۱۲,۰۰۰ دانش‌آموز استان های لرستان و هرمزگان در ۱۰۰ مدرسه مناطق کم‌تر برخوردار روستایی و عشایری، بالغ بر ۱۱,۰۰۰ جلدکتاب اهدا شد.

از دیگر پروژه‌ها میتوان به اهدای ۴۳۱۷ جلد کتاب به خیریه دارالاکرام و انجمن حامی اشاره کرد که برای استفاده حدود ۵۰۰ دانش‌آموز در شهرهای آستارا، بندرعباس، ایلام، جیرفت، خمین، نجف‌آباد، قم، شیراز، شوش، مشهد، تهران، سراوان، چابهار، نورآباد، خداآفرین، دهلران و خرم‌آباد، به آنان تقدیم شد.

همچنین اهدای ۱۰۳۱۸ جلد کتاب به ۱۷۸ کتابخانه کمیته امداد در ۱۶۵ شهر برای بهره‌مندی سالانه ۲۵,۰۰۰ دانش آموز و ۸۶۳۶ جلد کتاب به ۱۴۶کتابخانه کوی‌های سازمانی ارتش در ۶۷ شهر برای استفاده ۴۴۰,۰۰۰ دانش آموز، در سال ۹۹ انجام شده است.

به گفته رمضانعلی محسنی مسئول نظارت بر ساخت و تجهیز کتابخانه‌ها، از سال گذشته تاکنون، بنیاد قلم‌چی در مجموع به ۳۴۹۸ کتابخانه در کشور شامل کتابخانه‌های وابسته به نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، سازمان فرهنگی‌ هنری شهرداری تهران، کمیته امداد و کوی‌های سازمانی ارتش نزدیک به ۷۸,۰۰۰ جلد کتاب اهدا کرده است.

لازم به ذکر است دانشجویان پذیرفته شده سال ۹۸ در دانشگاه‌های برتر شهر تهران نیز از این قاعده مستثنی نبوده و طی پروژه‌هایی در مدت ۲۰ ماه گذشته اهدای ۳۱۸۷ جلد شامل ۵۸۹ عنوان کتاب دانشگاهی به ۷۳۳ دانشجو انجام شده است.

منبع :

Menu