مشکلات آموزش غیرحضوری و نقش اولیا

شیوع بیماری کرونا و مشکلات متعاقب آن، به‌ویژه در بحث آموزش، بحران‌های زیادی را به‌همراه داشته است.

مشکلات آموزش غیرحضوری و نقش اولیا

شیوع بیماری کرونا و مشکلات متعاقب آن، به‌ویژه در بحث آموزش، بحران‌های زیادی را به‌همراه داشته است. یکی از آن‌ها کمترشدن یا حذف حضور دانش‌آموز در مدرسه است. کمترشدن مواجهه‌ی حضوری دانش‌آموز با معلمان، کم‌رنگ‌شدن احساس رقابت بین دانش‌آموزان به‌دلیل کمتربودن یا نبودن دانش‌آموزان در کنار یکدیگر در مدرسه، کمترشدن انجام تکلیف، امکان نظارت کمتر معلمان بر انجام تکالیف هم مثال‌های دیگر است.

به‌جای نشستن و زانوی غم در بغل‌گرفتن، اولیا می‌توانند این بحران‌ها را تبدیل به فرصت کنند: فرصت بیشتر باهم‌بودن، فرصت بیشتر گفت‌وگوکردن، فرصت نظارت بیشتر.

آزمون‌های برنامه‌ای هم می‌تواند به اولیا کمک کند تا فرصت‌های بیشتری را برای کمک به عبور از بحران کرونا خلق کنند و بیش از پیش، از وقت خود برای پیشرفت فرزندشان استفاده کنند.

نظارت بر اجرای برنامه‌ی آزمون، کمک به دانش‌آموز در تدوین برنامه‌ی شخصی، داشتن نقش مراقب آزمون در منزل، بررسی کارنامه‌های آزمون، کمک به بررسی سؤالات آزمون و به‌ویژه علت اشتباهات، فرصت‌هایی است که اولیا می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند و آسیب‌های ناشی از قرنطینه را به حداقل برسانند.

Menu