قهرمانان پیشرفت، قهرمانان جمع بندی (3)

مؤثرترین کاری که می‌توان برای کنکور انجام داد، مهارت‌یافتن در آزمون‌دادن است.

قهرمانان پیشرفت، قهرمانان جمع بندی (3)

فائزه محمدی‌دانا،  رتبه 999 سال 97، دندانپزشکی دانشگاه قم

مؤثرترین کاری که می‌توان برای کنکور انجام داد، مهارت‌یافتن در آزمون‌دادن است.

دوران جمع‌بندی را خیلی زود شروع کردم. اوایل اردیبهشت با روش‌ دو‌روز‌یک‌بار از خودم آزمون می‌گرفتم و کنکورهای متعدد را امتحان کردم. ماه آخر خیلی خسته شده بودم و ساعت مطالعه‌ام کم شده بود. شاید اگر بیشتر می‌خواندم رتبه‌ام بهتر از این می‌شد. در سال کنکوری که قبول شدم تصمیم گرفتم در همه‌ی آزمون‌های کانون شرکت کنم، حتی اگر مریض شوم. مشکل اصلی من همین آزمون‌ ندادن‌ها بود.

علی ناظمی، رتبه‌ ۱۱۷۵ سال ۹۷- دندان‌پزشکی دانشگاه علوم‌پزشکی بیرجند

برنامه‌ی درسی‌ام را برای مادرم هم نوشته بودم و او هم می‌دانست که چه کاری را باید چه زمانی انجام دهم و گاهی گوشزد می‌کرد. با این روش به برنامه‌ام مقیدتر می‌شدم.

هرچند استراحت می‌کردم و تفریح هم داشتم، اصلاً اتلاف وقت نداشتم. با پدرم به گردش می‌رفتم و سر ساعت برنامه‌ام برمی‌گشتم. تفریحم در حد پیاده‌روی بود و در خانه، طناب‌بازی می‌کردم و سعی می‌کردم تنوع ایجاد کنم تا انرژی‌ام برای درس‌خواندن حفظ شود. زمان‌ استراحتم کاملاً برنامه‌ریزی‌شده بود. اگر برای آزمونی این برنامه را اجرا نمی‌کردم، نتیجه‌ی خوبی نمی‌گرفتم و روحیه‌ام خراب می‌شد. تا روز کنکور سعی کردم این عادت را حفظ کنم. من هم در ترازهایم نوسان داشتم. وقتی اولین تراز بالای ۷۰۰۰ را کسب کردم، خوش‌حالی پدرم را که دیدم، دوست داشتم آن را تکرار کنم.

پایه‌ی درسی خوبی در دبیرستان نداشتم و در آزمو‌ن‌های جمع‌بندی کمی افت می‌کردم. در آزمون‌های عید ترازم خیلی کم شد؛ اما پدر و مادرم رفت‌وآمدهای عید را لغو کردند و من را همراهی کردند تا به جایگاه خودم برگردم. در آزمون جامع آخر البته به اوج خودم رسیدم و روحیه‌ام خیلی خوب شد؛ اما این تراز بالا، نوعی ضربه هم محسوب شد. اعتمادبه‌نفس زیادی باعث شد در هفته‌ی آخر جمع‌بندی خوبی از مطالب نکنم و احساس بلدبودن در کنکور به من ضربه زد. هرچند سؤالات کنکور برایم آشنا بود، انتظاری که از خودم داشتم، برآورده نشد. اشتباه من در کنکور این بود که چند بار به سؤالات برگشتم و شک‌دارها را جواب دادم و تعداد غلط‌هایم زیاد شد.

علیرضا حبیبی، رتبه 475 منطقه 2، مهندسي کامپيوتر دانشگاه صنعتي اصفهان

جمع بندی به نظر من مهم ترین مرحله برای آمادگی برای کنکور است و بیش‌تر از همیشه باید برای مطالعه در این دوران وقت گذاشت.

یکی از مهم‌ترین تصمیم‌هایی که گرفتم این بود که به حذف مبحث‌هایی که برایم خیلی سخت بود مصمم شدم و تصمیم گرفتم روی مبحث‌هایی که کمی مشکل دارم بیش‌تر کار کنم و تست جامع و زمان‌دار از همه آن مباحث بزنم. در دوران جمع بندی کار روی نقاط قوت خود را کم کردم ولی هیچ‌وقت قطع نکردم و کار روی مباحثی که ضعیف بودم را شروع کردم و برخلاف این که می‌گویند در دوران جمع بندی شروع به خواندن مطالب جدید نکنید، هیچ وقت از خواندن مطالب جدید در این دوران نترسیدم و اعتماد به نفس داشتم( البته بیش‌تر مطالب جدیدی که در این دوره خواندم مربوط به دروس عمومی بود) طبیعتاً هر چه به کنکور نزدیک تر می‌شویم فشار بیش‌تر می‌شود، در نتیجه ساعات مطالعه هم بیش‌تر می‌شود.

محمد رضا ولی زاده،‌ رتبه 967 کنکور 98:منطقه 2،  پزشکي دانشگاه علوم پزشکي بابل

کسی که زیر آفتاب زحمت کشیده حق داره در سایه استراحت کنه

در دوران جمع بندی در شیمی شروع به نوشتن مطالب سخت و فرار کردم و به همین علت در یک ماه آخر نه کتاب شیمی خواندم نه به جز سه روز یک بار و آزمون های جامع برایش تست زدم و زمان اضافه آمده را به زیست و عربی اختصاص دادم و همچنین در دوران جمع بندی بررسی آزمون را رفقایم انجام می دادم تا مشکل به بهترین شکل رفع شود.در این دوران سعی من بر این بود که نقاط قوت خود را در همان سطح نگه دارم و نقاط ضعف خود را بهبود ببخشم .

به نظر من 10 آزمون جامع خودش 2700 سوال هستش پس نیاز به تست جدید نیست. همچنین خود این آزمون های جامع تست جدید هستند که می دهیم. حتما نباید کتاب جدیدی بخریم یا دنبال چیز عجیبی باشیم.

مطالعه منظم و بیدار شدن زود هنگام چیزی بود که در دوران جمع بندی بسیار دقیق انجام می دادم چون کنکور ۸ صبح است پس حداقل باید یک ربع به هفت به مدت یک ماه بلند شوی تا فعالیت مغز در صبح به بهترین حالت ممکن صورت بگیرد

معصومه قاسم خانی، رتبه‌ 1179 کنکور 98 تجربی، دندان پزشکـــی دانشگاه شهید بهشتی

مهمترین عامل پیشرفت خودم را این می دانم که روش مطالعه خاص هر درس را جداگانه برای خودم کشف کردم؛

همچنیناز تجارب رتبه های برتر در سایت کانون استفاده میکردم و همین به من کمک میکرد تا بدانم در هــردرس باید از چه روشــی استفاده کنم.
پدر و مادرم مرا تشویق به تحلیل آزمون میکردند و من را وادار می کردند تا اشتباهاتم را بررسی کنم و سپــس تلاش کنم تا آنها رابرطرف کنم

ادامه مطالب قهرمانان پیشرفت، قهرمانان جمع بندی  را در روزهای بعد بخوانید.....

تهیه کننده: فاطمه رسولی نسب

Menu