شرایط «بورسیه» بنیاد علمی آموزشی قلم‌چی(وقف عام)

بنیاد علمی آموزشی قلم‌چی(وقف عام) در راستای مسئولیت اجتماعی، همه ساله هزاران دانش‌آموز از روستاها و شهرهای سراسر کشور را تحت پوشش بورسیه قرار میدهد؛ در ادامه با شرایط بورسیه بیشتر آشنا شوید.

شرایط «بورسیه» بنیاد علمی آموزشی قلم‌چی(وقف عام)

بنیاد‌ علمی آموزشی قلم‌چی(وقف عام) در راستای مسئولیت اجتماعی، همه ساله هزاران دانش‌آموز از روستاها و شهرهای سراسر کشور را تحت پوشش بورسیه قرار میدهد؛ در ادامه با شرایط بورسیه بیشتر آشنا شوید.


دانش آموزان مستعد و سخت کوشی که معدل بالای ۱۸ دارند و با مشکلات مالی روبرو هستند، پس از احراز شرایط توسط واحد بورسیه، برای استفاده از خدمات رایگان بنیاد قلم‌چی شامل برنامه‌ریزی آموزشی، آزمون‌های برنامه‌ای و کتب کمک آموزشی، به عنوان بورسیه قطعی پذیرفته می‌شوند.

بورسیه بنیاد قلم‌چی به دو نوع اول و دوم تقسیم بندی می‌شود که بورسیه نوع اول شامل آزمون، برنامه‌ریزی آموزشی و دریافت سقف معینی از پکیج کتاب بصورت رایگان است؛ در بورسیه نوع دوم، دانش آموزان دارای تراز بالای ۶۰۰۰ که مشکل مالی بیشتری دارند، پس از بررسی و تایید مسئولان بورسیه در هر شهر، به دفتر مرکزی بورسیه تهران معرفی می شوند تا کمک هزینه تحصیلی ماهیانه تا سقف معین را بر اساس وضعیت تحصیلی دریافت کنند.

دانش آموزان استثنایی (نابینا، کم‌بینا، ناشنوا، کم‌شنوا و معلولین جسمی حرکتی) می‌توانند بدون شرط معدل، میانگین تراز و بدون شرط مشکل مالی، از خدمات بورسیه بنیاد قلم‌چی بهره‌مند شوند؛ دانش آموزان استثنایی باید معرفی‌نامه‌ای از طرف سازمان استثنایی شهر خود داشته باشند.

اداره آموزش و پرورش شهرها، مدیران و دبیران مدارس، مراکز و موسسات خیریه، سازمان بهزیستی و استثنایی کشور، کمیته امداد و معتمدین بورسیه از جمله معرفی کنندگان دانش آموزان برای بورسیه هستند.

همچنین همه دانش آموزان، پشتیبانان و همکاران بنیاد قلم‌چی می‌توانند دانش آموزان واجد شرایط بورسیه که به دلیل مشکل مالی، امکان ثبت‌نام و حضور در آزمون‌ها را ندارند، معرفی کنند.

کانون فرهنگی آموزش قلم چی در سال ۱۳۸۴ بر گسترش دانش و آموزش وقف عام شد و از آن زمان، دفتر بورسیه بنیاد قلم‌چی بطور رسمی با هدف فراهم کردن زمینه مناسب برای پیشرفت تحصیلی دانش آموزان مستعد در سراسر کشور، فعالیت خود را آغاز کرد و از آن زمان تاکنون همه ساله هزاران دانش آموز دارای شرایط بورسیه را تحت پوشش قرار داده است.

منبع :

Menu