زیست، درسی که باید آن را عمیق‌تر بخوانیم

زیست چالشی‌ترین و پراهمیت‌ترین درس رشته‌ی تجربی و اولویت اصلی دانش‌آموزان کنکوری می‌باشد.

زیست، درسی که باید آن را عمیق‌تر بخوانیم

زیست چالشی‌ترین و پراهمیت‌ترین درس رشته‌ی تجربی و اولویت اصلی دانش‌آموزان کنکوری می‌باشد. برای خواندن عمیق و مفهومی درس زیست‌شناسی، ابتدا باید به متن کتاب درسی اشراف کامل داشت. با چندین دور خواندن دقیق متن کتاب می‌شود به این سطح از تسلط رسید، ولی این کافی نیست!

بعد از خواندن متن درس نوبت به خواندن جزوه‌ی معلم یا درسنامه‌ی کتاب‌های کمک‌درسی می‌رسد و پس از بررسی دقیق آن و ارتباط دادن نکات جزوه با متن کتاب، بايد به سراغ حل تست از یک منبع خوب رفت. باید تک‌تک تست‌ها به همراه همه‌ی گزینه‌ها به دقت بررسی شده و نکات به دست آمده نیز در کنار کتاب به عنوان خلاصه نوشته شوند تا برای مرور، همه‌ی نکات یک جا باشند. سپس پس از اتمام حل تست‌ها، دوباره روی متن کتاب برگردید، ولی این‌بار بهتر است با دقت بیشتری متن خوانده شود و تمام شکل‌ها، نمودار‌ها و نکته‌های به دست آمده با دقت بررسی ‌شوند.

برای آزمون‌های جمع‌بندی نیز پس از مرور، به سراغ حل تمرینات تستی زیاد و متنوعی از منابع مختلف باید رفت که این روش، بازیابی نام دارد. بعد از به دست آمدن ایراد و اشکال‌های دانش‌آموز از دل تست‌ها، مبحث موردنظر دوباره خوانده می‌شود.

 

Menu