با قهرمانان پیوستگی مقطع یازدهم ریاضی آشنا شوید

یک ویژگی مشترک قهرمانان این است : پیوستگی و ادامه دادن . قهرمانان کسانی هستند که به سادگی میدان را ترک نمی‌کنند

با قهرمانان پیوستگی مقطع یازدهم ریاضی آشنا شوید

رهرو آن نیست که گه تند و گهی خسته رود           رهرو آن است که آهسته و پیوسته رود

یک ویژگی مشترک  قهرمانان  این است :  پیوستگی و ادامه دادن . قهرمانان   کسانی هستند  که به سادگی میدان را  ترک نمی کنند . بیشترین پیوستگی را دارند ، سال به سال  ادامه می دهند و درشرایط سخت میدان را رها نمی کنند. آن ها وقتی که نتیجه باب میلشان نیست و حتی زمانی که شکست می خورند بازهم ادامه می دهند و مایوس نمی شوند به همین دلیل،  آن ها بیشترین پیشرفت را دارند  . همه ساله بخش اصلی رتبه های برتر کانون از میان همین  قهرمانان پیوستگی هستند . در این جدول ها  به نمره ی تراز دانش آموزان کاری نداشته ایم زیرا آن ها که ادامه می دهند ، دیر یا زود به قله ها می رسند . البته تعداد زیادی از این دانش آموزان ترازها و رتبه های برتر کانون هستند اما معیار تنظیم این جدول ها نمره ی تراز نیست بلکه پیوستگی است . این  دانش آموزان قهرمانان پیوستگی هستند .

قهرمانان پیوستگی کانون را در دو گروه  معرفی کرده ایم

 گروه اول قهرمانان پیوستگی دانش آموزانی هستند که  در بیش از 100  آزمون  برنامه ای کانون شرکت کرده اند.

گروه دوم قهرمانان پیوستگی دانش آموزانی هستند که  دربیش از 50 آزمون برنامه ای کانون شرکت کرده اند.


این ها  اعدادی شگفت انگیز هستند ، اما  عزم و اراده ی این قهرمانان جوان را صرفا با این اعداد  نمی توان توصیف کرد. امیدواریم  این دانش آموزان و همه ی دانش آموزانی که تلاش می کنند و پیوسته ادامه می دهند ، به نتایجی که در خور زحماتشان است ،  برسند .

تحقیقات چه می گویند ؟ امروزه  در آموزش هم مثل پزشکی ، تشخیص روش های موثر برای بهبود و پیشرفت بر اساس پژوهش انجام می شود . نه یک پژوهش منفرد و مجزا بلکه ده ها پژوهش که یک نظریه را تایید کنند ( فراتحلیل یا متا آنالیز) . بر اساس ده ها تحلیل معتبر که سند آن در زیر همین مطلب ارائه می شود ، موثرترین استراتژی برای پیشرفت دانش آموزان در میان ده ها استراتژی متفاوت ، دادن بازخوردهای  منظم  به  خود دانش آموزان  است . دقت کنید : بازخورد به خود دانش آموزان که مهم تر ازدادن  بازخورد به اولیا و معلمان است و عجیب نیست که دومین استراتژی موثر ، مهارت های فراشناختی است ( یعنی این که هر دانش آموز بداند که خودش با کدام روش  هر درس را بهتر یاد می گیرد) .

نتیجه : اگر می بینید دانش آموزانی که بیشترین پیوستگی را دارند بهترین نتیجه ها را می گیرند به این دلیل است که آن ها با شرکت در آزمون های منظم ، هر دوهفته یک بار وضعیت خود را تشخیص می دهند ، روش های موفق و موثر خود را کشف می کنند  و ادامه می دهند و بازهم  به جست و جوی روش های بهتر و موثرتر می گردند ، مهارت های فراشناختی خود را تقویت می کنند و با خودآگاهی بیشتر به مسیر خود ادامه می دهند . بار دیگر تاکید می کنیم :  موفقیت تصادفی نیست و موفقیت برنامه می خواهد .

 

اسامی قهرمانان پیوستگی در هر دو گروه  به صورت الفبایی مرتب شده اند .


 لیست دانش آموزان را در قسمت فایل های ضمیمه دانلود کنید.


Menu