سخت‌کوشی از جنس موفقیت است

سخت‌کوشی روحِ واحد در جسم همه‌ی موفقیت‌هاست؛ اما چرا سخت‌کوشی این‌قدر مهم است؟ جادوی حیرت‌انگیز سخت‌کوشی چیست؟

سخت‌کوشی از جنس موفقیت است

سخت‌کوشی روحِ واحد در جسم همه‌ی موفقیت‌هاست؛ اما چرا سخت‌کوشی این‌قدر مهم است؟ جادوی حیرت‌انگیز سخت‌کوشی چیست؟ سخت‌کوشی به دلیل تعهد و علاقه‌ای که به فعالیت‌های‌مان در ما به وجود می‌آورد عنصر حیاتیِ موفقیت است. بدون سخت‌کوشی در فعالیت‌های‌مان باید دنیای شیمی آلی را بدون کربن تصور کنیم!

یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های عنصر سخت‌کوشی در وجود ما، ماهیت پایان‌ناپذیر آن است. سخت‌کوشی زیربنای موفقیت در بسیاری از کارهای روزمره‌ی ماست، اما الزاماً به شروع و پایان آن کار‌ها وابسته نیست؛ یعنی پایانِ پروسه‌ای که در حال طی کردن آن هستید، پایانِ سخت‌کوشی نیست. در حال گفت‌وگو درباره‌ی یک عنصر مستقل از زمان و مکان و موقعیت هستیم.

سخت‌کوشی از جنس شانس و احتمال رخداد یک واقعه نیست؛ از جنس حادثه هم نیست. سخت‌کوشی از جنس موفقیت است. ماهیت آن شبیه همان میل و اشتیاقی است که برای پیشرفت در خود حس می‌کنید. کلید اثبات این گزاره‌ها را می‌توانید در تکرارپذیری سخت‌کوشی بیابید، وقتی چندین و چند بار در اجرای نقشه‌ای به بن‌بست می‌خورید ولی هم‌چنان عنصر سخت‌کوشی درونی‌تان شما را به تلاشی دیگر فرامی‌خواند. سخت‌کوشی در گذر زمان تحلیل نمی‌رود، چون ماهیت آن با بهانه‌های گاه و بیگاه ما متفاوت است و ساختار قوی‌تری نسبت به آن دارد.

بدون سخت‌کوشی احتمالاً با دنیای ساکنی روبه‌رو خواهیم بود؛ دنیایی که احتمالاً در آن اینرسی فرمانروای مطلق است و همه چیز میل به ماندن دارد، نه حرکت کردن؛ اما حالا ما سخت‌کوشی را می‌شناسیم. همه‌ی ما چندین و چند فرد سخت‌کوش را در ذهن مجسم می‌کنیم که با کارهای‌شان و مخصوصاً نتایجی که از کارهای‌شان گرفته‌اند ثابت کرده‌اند که سخت‌کوشی اثبات بسیار قوی‌تری به نسبت اینرسی برای پدیده‌های اطرافمان دارد.

با همه‌ی ویژگی‌های نابی که از سخت‌کوشی سراغ داریم، دقیقاً مثل هر عامل موفقیت‌آفرینِ دیگری، در پایان مسیر، اهمیت ویژه‌تری برای آن می‌یابیم. مهارت‌های ما در لحظات آخر داستان با چالش‌های مهم‌تری روبه‌رو می‌شوند و شاید دلیل لذت‌بخش بودن پایان داستان موفقیت همین باشد که نتیجه از دل آزمون‌های دشوارتر در مراحل بالاتر بیرون می‌آید. با تکیه به ماندگاری سخت‌کوشی و با اعتماد به بی‌انتها بودن آن می‌توانیم همیشه میل به پیشرفت را در خود زنده نگه داریم. سخت‌کوشی یک همراه همیشگی است که به کمک آن می‌توانیم پویش موفقی به سمت هدف‌های واقعی‌مان داشته باشیم. سخت‌کوشی و موفقیت، قهرمان‌های داستان زندگی‌اند که همیشه ما را به انتهای داستان امیدوار نگه می‌دارند.

منبع: wwwbusinesstips.ph

Menu