با کتاب نوروز دوازدهم تجربی آشنا شوید

کتاب نوروز از خانواده‌ی کتاب‌های برنامه‌ای کانون است. کتاب‌های برنامه‌ای کانون، آزمون‌محور هستند.

با کتاب نوروز دوازدهم تجربی آشنا شوید

کتاب نوروز از خانواده‌ی کتاب‌های برنامه‌ای کانون است. کتاب‌های برنامه‌ای کانون، آزمون‌محور هستند. آزمون‌های کتاب نوروز دوازدهم تجربی فقط شامل درس‌های اختصاصی است و هر آزمون یک یا دو مبحث را شامل می‌شود و هر آزمون شامل کل کتاب نیست. در واقع، هر آزمون به دانش‌آموز برنامه‌ی مطالعاتی می‌دهد که در هر روز از ایام نوروز، چه مبحث‌هایی را مطالعه کند. برای مثال، برنامه‌ی اولین روز مطالعاتی دانش‌آموز دوازدهم تجربی بر اساس کتاب نوروز به شرح زیر است:

ریاضی پایه

زیست‌شناسی1

زیست‌شناسی2

فیزیک1

فیزیک2

شیمی1

شیمی2

مجموعه، الگو و دنباله، توان‌های گویا و عبارت‌های جبری

زیست‌شناسی، دیروز، امروز و فردا، گوارش و جذب مواد

تنظیم عصبی

فیزیک و اندازه‌گیری

الکتریسته ساکن (صفحه‌های 1 تا 19)

کیهان زادگاه الفبای هستی (صفحه‌های 1تا 27)

قدر هدایای زمینی را بدانیم (صفحه‌های 1 تا 25)

کتاب نوروز دوازدهم تجربی 10 آزمون دارد: 5 آزمون مربوط به مبحث‌های دهم و یازدهم و 5 آزمون مربوط به مبحث‌های نیم‌سال اول دوازدهم است.

در ۵ آزمون اول که شامل درس‌های اختصاصی دهم و یازدهم است، هر آزمون شامل 120 سؤال است (هر درس اختصاصی 30 سؤال).

در 5 آزمون دوم که شامل درس‌های اختصاصی نیم‌سال اول دوازدهم است، هر آزمون شامل 80 سؤال دارد (هر درس اختصاصی 20 سؤال).

شایان ذکر است که با توجه به حجم بیشتر درس‌های دهم و یازدهم نسبت به نیم‌سال اول دوازدهم، تعداد سؤال‌ها در رشته‌ی تجربی به شرحی که گفتیم، تنظیم شده است.

با توجه به جمعیت گسترده‌ی فارغ‌التحصیلان نظام‌جدید در رشته‌ی تجربی، سؤال متداول درباره‌ی کتاب نوروز دوازدهم تجربی این است که «این کتاب نسبت به چاپ 97 چقدر تغییر کرده و آیا کتاب چاپ پارسال قابل استفاده است؟»

به‌دلیل تغییرات کتاب‌های درسی زیست‌شناسی و شیمی و همچنین به‌دلیل ارتقای کیفی کتاب و نزدیکی با تنها کنکور نظام‌جدید (کنکور 98) کتاب نوروز دوازدهم تجربی چاپ 98 تغییرات کلی دارد و کتاب سال 97 برای کنکوری‌های 99 نظام‌جدید قابل استفاده نیست.

Menu