درباره آزمون 17 آبان دهم ریاضی

با برنامه راهبردی و منطق آن آشنا باشید تا بتوانید برنامه‌ریزی بهتری داشته باشید

درباره آزمون 17 آبان دهم ریاضی

بودجه‌بندی آزمون 17 آبان در برنامه راهبردی چگونه است؟
کدام دروس دارای سؤالات گواه هستند؟
تفاوت سؤالات عادی با سؤالات گواه چیست؟
آیا پاسخ دادن به سؤالات گواه اجباری است؟
اگر این سؤالات ذهنتان را مشغول کرده است، مطلب زیر را بخوانید:

بودجه‌بندی آزمون:


دروس عمومی
دروس اختصاصی

با توجه به مطلب‌های قبلی که در مورد آزمون‌های 19 مهر و 3 آبان قرار داده شد، الان احتمالا با یک نگاه به برنامه راهبردی در تاریخ 17 آبان متوجه شدید که کدام دروس دارای سؤالات گواه هستند.زیرا همان‌طور که گفته شد، خانه دروسی که در هر آزمون سؤالات گواه دارند با رنگ آبی مشخص می‌شود. بله. درس «زبان انگلیسی» در دروس عمومی و درس «هندسه» در دروس اختصاصی سؤالات گواه دارند.
در دروس عمومی
همیشه همه دروس ده سؤالی هستند به غیر از درسی که سؤال گواه دارد. یعنی در این آزمون، شما در همه دروس عمومی 10 سؤال خواهید داشت ولی در درس زبان 20 سؤال دارید که 10 تای دوم سؤالات زبان، گواه یعنی انتخابی از کتاب آبی شما هستند. شما در هنگام شروع آزمون در دروس عمومی باید همه سؤالات عمومی که جمعا 50 سؤال هست را پاسخ دهید. پاسخ به سؤالات گواه زبان هم اجباری بوده و در تراز و رتبه شما تأثیرگذار است.
در دروس اختصاصی دو مساله وجود دارد که باید بدانید
1- همه دروس دارای سؤالات عادی و موازی هستند البته به‌جز هندسه. شما در هر درس مختارید یک دسته سؤال را انتخاب کنید. برای مثال اگر در درس ریاضی سؤالات عادی را انتخاب کردید، می‌توانید در درس فیزیک سؤالات موازی را انتخاب کنید. مبنای انتخابتان هم باید بر پیشرویتان در مدرسه استوار باشد. اگه به پیشروی سؤالات عادی رسیده‌اید، عادی را پاسخ دهید؛ در غیر این صورت سؤالات موازی را پاسخ دهید. چون پیشروی سؤالات موازی عقب‌تر هست. و هیچ تفاوت ترازی هم بین کسی که عادی و موازی را پاسخ می‌دهد وجود ندارد. زیرا سطح سؤالات یکسان است فقط در پیشروی متفاوتند.

2- همیشه یک درس از دروس اختصاصی هم دارای سؤالات گواه هست. خوب به این توضیح دقت کنید: برای مثال در یک آزمون، درس ریاضی دارای سؤالات گواه است. ابتدا باید انتخاب کنید که می‌خواهید بسته سؤالات عادی را پاسخ دهید یا موازی. فرقی نمی کند. مثلا شما عادی را انتخاب می‌کنید. خب، آیا همیشه در دروس اختصاصی به 20 سؤال پاسخ نمی دادید؟ پس الان هم باید همین کار را بکنید. فقط با این تفاوت که از این بسته 20 سؤالی که انتخاب کردید 10 تای آن ها انتخاب شده از کتاب آبی است. پس به هیچ عنوان فکر نکنید که می‌توانید به سؤالات گواه پاسخ ندهید. چون در این صورت  تعداد سؤالاتی که می‌ماند تا پاسخ دهید، 10 تا می‌شود. در صورتی که شما همیشه در دروس اختصاصی در همه دروس به غیر از هندسه که 10 سؤالی هست، باید به 20 سؤال پاسخ دهید.

خب این دو توضیح مفصل کلی برای کسانی که در مورد بسته سؤالات عادی و موازی و همچنین سؤالات گواه سؤال داشتند.
حالا باز برگردیم به آزمون 17 آبان
دراین آزمون درس هندسه شما گواه دارد. هندسه همیشه چند سؤالی است؟ درسته. 10 سؤالی. در دروس عمومی که 10 سؤاله هستند، وقتی درسی گواه داشت، میشد 20 سؤاله و پاسخ دادن به همه آن 20 تا هم اجباری بود. اینجا هم همین‌طور است. هندسه که جزو دروس استثناست که 10 سؤال دارد، وقتی گواه دارد 20 سؤاله می‌شود و پاسخ‌گویی به هر 20 سؤال اجباری است.


اگر سؤالی برای شما باقی ماند، در کامنت‌ها به بحث بگذارید.
شقایق راهبریان

Menu