گفت و گو با نیوشا حیدری چگنی، قهرمان پیشرفت دهم تجربی

با استفاده از منابع اموزشی صحیح، برنامه ریزی اصولی و حمایت‌های پدرو مادرم توانستم پیشرفت کنم و نقاط ضعفم را برطرف کنم.

گفت و گو با نیوشا حیدری چگنی،  قهرمان پیشرفت دهم تجربی

                                                    گفتگو با نیوشا حیدری چگنی، قهرمان پیشرفت دهم تجربی

 

نام و نام خانوادگي دانش آموز:نیوشا حیدری چگنی

رشته و پایه تحصيلي: دهم   تجربی      

 ميانگين تراز:         6700 

 گفتگوکننده: نگین واحدی

 

آشنايي شما با كانون و آزمونهاي كانون چگونه بود؟آيا از خانواده و اشنايان و دوستان شما قبلا كسي كانونيبود؟ چه نتيجه اي گرفتند؟

 من از طریق مصاحبه هایی که با رتبه برترهای سالهای گذشته شده بود با کانون آشنا شدم.

 

چگونه و در چه زماني در آزمون هدف گذاري و آزمون مشابه پارسال شركت مي كرديد؟ چه هدفي ازشركت در اين آزمون ها داشتيد؟ آيا در يك يا چند نوبت به درس ها پاسخ مي داديد يا اينكه به همه درسها در يك زمان پاسخ مي داديد؟ 

پنج شنبه هفته اول بعد ازمون و پنج شنبه قبل از ازمون به ترتیب در ازمون هدف گذاری و مشابه پارسال شرکت میکنم. با هدف ارزیابی خود و  اشنایی با تست ها شرکت میکنم.به همه دروس طبق برنامه زمانبندی و یک زمان پاسخ میدادم.

 

اولين ترازي كه در كانون گرفتيد چند بود و به چه ترازي رسيديد؟ دليل پيشرفت خود را چه ميدانيد؟ 

از 5700 به 6700 ،نقاط ضعفم را پیدا میکردم و با تست و تمرین بیشتر اونها رو برطرف میکردم.

 

در زمان هايي كه خسته و يا نا اميد بوديد و يا اينكه به برنامه آزمون نرسيده بوديد، آيا در آزمون ها

حاضر مي شديد؟ چگونه خود را مديريت مي كرديد؟ آيا از اينكه ترازتان كم شود نگران نبوديد؟

بله در آزمون ها شرکت میکردم.چون می خواستم که ترس از مواجه شدن با امتحان رو کنار بگذارم و استرسم سر جلسات آزمون کمتر بشه.

 

وضعيت درسي شما قبل از شركت در آزمون هاي كانون چگونه بود و چقدر تغيير كردي ؟

آزمون های کانون باعث شد به درس خوندنم نظم بیشتری بدم و هر دو هفته یکبار سنجیده شدن باعث می شد راحت تر نقاط قوت و ضعفم رو پیدا کنم.

 

براي رسيدن به تراز كنوني، چه تغييري  در برنامه خود  ايجاد كرديد؟

تعادل رو در خوندن درسها رعایت کردم.

آیا براي پيشرفت كردن، با كسي مشورت كرديد و از كسي كمك گرفتيد؟

بله،از پدر و مادرم و پشتیبانم


چگونه كارنامه ها را تحليل مي كرديد؟

سوالات رو بدون دیدن پاسخنامه حل میکردم و درصدم رو با زمانی که سر جلسه بودم مقایسه میکردم،اینطور مشخص می شد که در کدوم درسها بی دقتی داشتم. سپس نکات و سوالات مهم را در کتاب خوداموز یادداشت کردم.

 

آزمون هاي هدف گذاري چقدر و چگونه به شخصي سازي برنامه راهبردي به شما كمك كرد ؟

 هفته اول سعی میکنم خودمو به بودجه بندی ازمون برسونم و بعد با ازمون هدف گذاری خودم را محک میزنم.


چقدر برنامه مدرسه و برنامه راهبردي براي شما فرق داشت؟ چگونه برنامه مدرسه و برنامه آزمون ها را باهم هماهنگ كرديد ؟ 

تا حدود زیادی مطابقت داشت و من همگام با مدرسه برای ازمون کانون هم خودم را آماده میکنم.

 

بر اساس چه نيازها و ويژگي هايي از كتاب هاي كانون استفاده كرديد؟

تست های کتابهای آبی رو به صورت زمان دار و برای جمع بندی استفاده میکردم.

 

برنامه ي راهبردي را چگونه اجرا مي كرديد ؟ چگونه برنامه را براي خودتان شخصي سازي مي كرديد ؟ اجراي برنامه راهبردي آزمون ها چقدر براي شما اهميت دارد؟

با  برنامه ریزی و اختصاص وقت  مجزا از تکالیف مدرسه به بودجه بندی کانون. ازمونها برایم اهمیت ویژه ای دارد زیرا قصد دارم با شرکت مرتب در ازمون ها  عملکردم را بسنجم و ازمون دادن را تمرین کنم.

 

در هر درس منابع كانوني خود را بنويسيد، مهم ترين ويژگي و فايده و دليل انتخاب اين كتاب ها براي شما چه بوده، لطفا توضيح دهيد؟

کتابهای آبی دروس تخصصی : برای جمع بندی

کتابهای سه سطحی تخصصی:برای سنجش خود در سوالات با سطح دشواری متفاوت

 

از سايت كانون در اين مدت چه استفاده هايي كرديد ؟

اغلب برای نکات مشاوره ای و مصاحبه های نفرات برتر از سایت کانون استفاده میکنم.


روز جمعه كارنامه را چه ساعتي مي گيريد ؟ و چگونه و به كدام قسمت ها بيشتر توجه مي كنيد؟

ساعت 4 عصر. تراز، میزان پاسخ های نادرست 

 

 

چگونه از كارنامه آزمون هاي اصلي و ازمون هاي هدف گذاري در جهت كشف نقاط قوت و ضعف خود استفاده ميكرديد؟ كارنامه ها چه كمكي به پيشرفت و برنامه ريزي شما كرد؟مهمترين قسمت هر كارنامه (اصلي و هدفگذاري) براي شما كدام قسمت بود؟

رفع نقاط ضعف و بالا بردن درصدها و تراز، میزان اشتباهات بیشترین و کمترین تراز مربوط به کدام درس است

 

شما در بررسي كارنامه ي آزمون هايتان آيا ابتدا به نقاط ضعف خود توجه مي كرديد يا به نقاط قوت ؟

نقاط ضعف تا بتوانم انها را برطرف کنم.

 

چگونه آزمون ها را تحليل مي كرديد ؟ روش شما براي بررسي كارنامه ها و تحليل آزمون ها چگونه بود ؟

از روی تعداد پاسخ نادرست، تراز و اینکه  تستهایی که اشتباه زدم تله تستی هست یا تله اموزشی


آيا دفتر برنامه ريزي داشتيد ؟ دفتر برنامه ريزي چه كمكي به شما كرد؟مهمترين ويژگي دفتر برنامه ريزي از نظر شما چيست؟

بله. با ثبت عملکرد روزانه ام، توانستم برنامم را متعادل کنم . توجه همه جانبه هم به دروس عمومی هم تخصصی زمان خواب و فضای مجازی و ...

 

كتاب خودآموزي براي شما چه فايده اي دارد؟

با نوشتن اشتباهاتم ، نکات مربوط به ان تست و همینطور علت اشتباه زدن توانستم اشتباهاتم را کاهش بدهم. همینطور در دوره دروس برای سال یازدهم و دوازدهم قطعا مفید خواهد بود

 

برنامه ريزي شما در طول دو هفته چگونه بود؟ در روز چند درس را مي خوانديد؟

هفته اول سعی میکنم به بودجه بندی برسم و هفته دوم مرور میکنم و تست میزنم. حدودا 5 ساعت

 

آيا هدف گذاري چند از 10را انجام مي دادي؟ براي كدام درس ها ؟ چگونه انجام مي دادي؟ ايا براي هدفگذاري از اين كارنامه ها استفاده مي كردي؟

 بله با توجه به اینکه در کدام درس تراز کمتری داشتم 

 

آيا خلاصه نويسي دارید؟ روش خلاصه نويسي شما چگونه است؟ 

بله، نکات کلیدی را بصورت عبارات خلاصه مینویسم و با استفاده از خودکارهای رنگی عبارات مهمتر را مشخص میکنم.

 

بهترين تراز شما در كدام درس ها بود ؟ روش مطالعه شما در اين درس ها چه بود ؟ كدام درسها در آزمونهاي كانون نقطه قوت شما بودند؟ دليل اينكه اين درسها نقطه قوت شما بودند چه بود؟ روشتان را در مطالعه شما در اين درس ها بنويسيد.

کلا خیلی پراکندگی تراز در دروس مختلف ندارم ولی با بیشتر تست زدن  ومرور دروس توانستم درصدها و ترازم را بالا ببرم

 

در كدام درس ها پيشرفت داشتيد؟ چگونه پيشرفت كرديد؟ آيا در روش مطالعه خود در اين درس ها تغييري داديد ؟ 

فیزیک و زیست، بله ساعت مطالعه ام را بیشتر کردم و تست بیشتری زدم.

 

روش مطالعه كدام درس شما به نظرتان مي تواند به عنوان يك روش مطالعه موثر به دانش آموزان ديگر كمك كند ؟ روش مطالعه ي اين درس را توضيح دهيد؟

زیست. مطالعه از درسنامه و جزوه معلمم و همینطور کتاب درسی و با تکرار نکات مهم و مطالعه مفهومی

 

پدر و ماردتان چه كمك هاي آموزشي به شما كردند؟

با حمایت  کردن و فراهم نمودن محیط مناسب برای درس خواندن و مشورتهایی که با پدر و مادرم داشتم.

 

پدر و مادرت چگونه اوضاع درسي ات را پيگيري ميكردند؟

با توجه به عملکردم در مدرسه و آزمون های کانون

 

آيا درس هارا پيش خواني ميكردي ؟ كدام درسها و چطور؟تجربهاي از مطالعه ي درسي بدون تدريس معلمداري؟ 

بله زیست. کتاب درسی را مطالعه و سعی میکردم مفهومی مطالب را درک کنم.

 

از اشتباهات خودتان در آزمون ها چگونه كمك مي گرفتيد ؟ تبديل يادگيري ناقص به يادگيري هاي كامل را چگونه انجام مي داديد؟

اشتباه را با استفاده از تحلیل کارنامم و همینطور علت اشتباه و نحوه برطرف کردن ان را با کمک پشتیبانم پیدا میکنم.

 

Menu