گفتگو‌های رتبه‌ی 65م.2 رشته‌ی ریاضی از میانه بادانش آموزان

سال گذشته تعداد زیادی از دانش آموزان در بخش کامنت‌های سایت کانون به گفتگو با یکدیگر پرداختند تا در کنار رقابت و رفاقت، در راه موفقیت در کنکور به دوستان خود کمک کنند.

گفتگو‌های رتبه‌ی 65م.2 رشته‌ی ریاضی از میانه بادانش آموزان

سال گذشته تعداد زیادی از دانش آموزان در بخش کامنت های سایت کانون به گفتگو با یکدیگر پرداختند تا در کنار رقابت و رفاقت، در راه موفقیت در کنکور به دوستان خود کمک کنند.

یکی از اهداف ارائه گفتگوهای رتبه های برتر کنکور هر شهر این است که شما دانش آموزان عزیز با برترهای شهر خود بیشتر آشنا شوید ، کسانی که در شهر شما و با همان امکانات به موفقیت در کنکور دست یافتند ، تا با الگوبرداری مناسب از این برترها شما نیز ادامه دهنده ی راه این دانش آموزان موفق در شهر خود باشید.

برای شما در این مطلب گفتگوهای آقای  بنیامین بیضایی رتبه ی 65 منطقه 2 رشته ریاضی از شهر میانه را آماده کرده ایم ، تا بتوانید از تجربیات و راهنمایی های این دانش آموز موفق استفاده کنید.

* با کلیک کردن روی نام دانش آموز برتر یا نام شهر میتوانید از صفحه شخصی دانش آموز برتر کانونی یا شهر ایشان دیدن فرمایید.

همچنین با استفاده از دکمه ی گفتگوهای برترهای کنکور 98 در شهرها میتوانید کامنت های رتبه های برتر شهر خود را مشاهده فرمایید.

گفتگوهای برترهای کنکور 98 شهرهای مختلف در سایت کانون


نام کاربر
متن کامنت تاریخ ثبت
زهرا اجابتی - مهندسی صنایع - دانشگاه شریف کامنت چه تعداد عدد سه رقمی وجود دارد که اگر بر 2 تقسیم شود باقی مانده 1 و اگر بر 3 تقسیم شود باقی مانده 2 اگر بر 4 تقسیم شود باقی مانده 3 اگر بر 5 تقسیم شود باقی مانده 4 اگر بر 8 تقسیم شود باقی مانده 7 شود؟ 13961023
بنیامین بیضایی، یازدهم ریاضی - میانه - میانگین تراز 6245 پاسخ کامنت اعداد مورد نظر دنباله ای حسابی با قدر نسب 120 خواهند ساخت با طوریکه اولین عدد آن 119 بوده و آخرین عدد آن 959 می‌باشد. که این دنباله دارای 8 عضو است. پس پاسخ سوال عدد ۸ می‌باشد. 13961023
بنیامین بیضایی، دوازدهم ریاضی - میانه - میانگین تراز 6744 کامنت من خودم مشکل تعداد غلط دارم ولی با تست زیاد خیلی میشه دقت و راندمان ذهن رو بالا برد من این آزمون تو اختصاصی‌ها تعداد غلط هام رو از 28 به 13 رسوندم فقط با تست زیاد و ترکیبی کار کردن. البته یه سری چیزا مثل دقت سر جلسه و شانسی زدن هم موثره که من این آزمون یه سوالو نسبتا شانسی زدم که البته غلط در اومد ! پس بهتره شانسی نزنیم به هیچ وجه! 13971021
بنیامین بیضایی، دوازدهم ریاضی - میانه - میانگین تراز 6778 کامنت سلام دوستان در صفحه 67 شیمی دوازدهم در سوال دوم خود را بیازمایید گفته پیش بینی می‌کنید ساختار ذره ای هر یک از اجزا در حالت خالص و "جامد" با کدام الگو هم خوانی داره؟ حالا شکل وسطی که همون آبه از نظر این که مولکولیه درسته اما آخه آب تو حالت جامد چنین ساختاری نداره بلکه شش ضلعیه! بنابراین متن و یا شکل این سوال به نظرتون نیاز به اصلاح نداره؟ (البته جامد بودن برای مواد دیگه باید حتما قید بشه و تصویرشون هم درسته) 13971118
کاربر سایت پاسخ کامنت بنظرم لزومی نداره شکل دوم شکل آب باشه گفته با کدام الگو همخوانی داره مثلا میتونید شکل دو رو کربن دی اکسید در نظر بگیرید که مولکولیه . به احتمال زیاد منظور از شکل ، نمونه ای از یک شبکه بلور یک جامد مولکولیست اگر اینطور باشه میتونیم بگیم یک هم غلطه چون اگر الومینیوم اکسید فرض بشه نباید تعداد الومینیم با اکسیژن برابر باشه! 13971118
کاربر سایت پاسخ کامنت منظورش از لحاظ مولکولی یا غیر مولکولی بودنه نه ساختار 6 ضلعی(البته این فقط نظر منه) 13971118
کاربر سایت کامنت سلام دانش آموز یازدهم هستم حسابان رو نمیتونم بیشتر از ۵۰ درصد بزنم پیشنهادی برام دارید؟ 13971126
بنیامین بیضایی، دوازدهم ریاضی - میانه - میانگین تراز 6837 پاسخ کامنت اول سر کلاس سعی کن خوب گوش بدی و فعالیت داشته باشه! دوم سعی کن بعد از تدریس معلم یه راست بری سمت تست و درسنامه خون خودت رو بار نیاری! بعد از اینکه تست حل کردی با پاسخ نامه سر و کله بزنی و بدونی کجا دقیقا اشتباه کردی و چرا و آیا اینکه سر کلاس بحثو یادگرفتی یا نه! بعد اگه احساس کردی درس رو کمتر از 50 درصد یادگرفتی یا تست‌ها رو بیشتر از 60 درصد نتونستی حل کنی اونوقت باید بری سراغ درسنامه (چون تدریس معلم برات جوابگو نبوده) البته چون حل تست داشتی الان میدونی کجای درسنامه بدرت میخوره و خیلی هدف دار .. 13971126
بنیامین بیضایی، دوازدهم ریاضی - میانه - میانگین تراز 6837 پاسخ کامنت مطالعه میکنی! بعد که درسنامه رو خوندی دوباره میری تست جدید حل میکنی و میبینی که آیا حالا میتونی نکات تست رو کشف کنی و پاسخ بدی اگه دیدی میتونی یعنی یادگرفتی اگه نه دوباره همون سیکل اول رو تکرار میکنی با حل تست بیشتر و در بازه‌های زمانی متفاوت! اما اگه از آموزش سیر شدی (یعنی دیدی به تسلط نسبی رسیدی) حل تست هات رو با زمان انجام میدی اگه اولش برات سخت بود همون تکراری‌ها رو با زمان می‌زنی اما اگه دیدی اون تکراری‌ها دیگه برات شوخی ان میری سراغ تست‌های جدید و زمانتو محدود میکنی 13971126
بنیامین بیضایی، دوازدهم ریاضی - میانه - میانگین تراز 6837 پاسخ کامنت چون درصدت زیر پنجاهه یعنی مشکل زمان هم داری! اول بیشتر از زمان آزمون بگیر ولی بعد یواش یواش کم کن اگه خوب بری جلو بعد از یکی دو ماه میتونی حتی کمتر از زمان آزمون هم تو خونه از منابع تستی تست زمان دار کار کنی! بعد از این مرحله یه رمز و راز هایی هست که باهاش میشه به درصد‌های بالای 90 رسید: 13971126
بنیامین بیضایی، دوازدهم ریاضی - میانه - میانگین تراز 6837 پاسخ کامنت اولا ببین چه سوال هایی رو سر آزمون اشتباه زدی همون روز آزمون اونا رو حل کن اگه دیدی تونستی یعنی مشکل آموزش نداری و روی دقت و زمانت با افزایش تعداد تست کار کن و از منابع ساده‌تر (مثل همین آبی قلم چی) تست بزن اما با تعداد بالا تا دقت زیاد شه اما اگه دیدی سوال رو ندیده بودی و سوال بازم بعد از آزمون نتونستی حل کنی اما سوالای ساده و متوسط رو می‌زنی اونوقت برو سمت یه منبع سطح بالاتر و دقیق‌تر و از رو اون تست حل کن (سه سطحی خودش خیلی خوب جواب میده) 13971126
بنیامین بیضایی، دوازدهم ریاضی - میانه - میانگین تراز 6837 پاسخ کامنت بعد از همه این مراحل دوباره تو ایستگاه‌های جبرانی برگرد سمت کارنامه بازیابی سوال محور و اونا رو حل کن و اگه تست‌های مبحثی کتاب‌ها رو تو طول هفته آزمون زدی برو سمت منابعی که خودشون آزمون مبحثی دارن و اونا رو کار کن مخصوصا پنجشنبه‌های قبل آزمون غیر حضوری رو بزن و اگه وقت کردی آزمون‌های موازی کانون رو در سال‌های پیش حل کن اینطوری قطع به یقین چند از دهت افزایش پیدا میکنه! موفق باشی 13971126
بنیامین بیضایی، دوازدهم ریاضی - میانه - میانگین تراز 6837 کامنت یه نفر در مورد ریشه مضاعف پرسیده بود! من یه توضیح کلی میدم: اولا معادله ای که درجه 2 یا بیشتر باشه فقط میتونه ریشه مضاعف داشته باشه (توجه کنید که هر معادله ای _مثلثی‌ها رو نمیگم_ به اندازه بیشترین توانشون ریشه دارن، حتی معادلات درجه دوئی که دلتای منفی دارن هم دو ریشه دارن منتهی یه ریششون حقیقی نیست اما غلطه که بگیم یه ریشه دارن) اما ریشه مضاعف بحثش اینکه وقتی یه معادله بیش از یک درجه داره طبعا بیش از یک جواب داره اما بعضی وقتها در روش حل معادله تنها به یک جواب می‌رسیم (ادامه در کامنت بعد) 13971126
بنیامین بیضایی، دوازدهم ریاضی - میانه - میانگین تراز 6837 کامنت ادامه کامنت: وقتی به یک جواب میرسیم ولی معادله بیشتر از یه جواب داره میتونیم بگیم اون جواب ما به اندازه درجه تکرار شده مثلا تو "ایکس به توان 3 مساوی صفر" با سه ریشه برابر و مساوی صفر _به ریشه‌ی تکراری میگن مضاعف_ اما تو مثلثاتی ما عملا نمیتونیم یک ریشه رو مضاعف بدونیم چون اون ریشه در اون نقطه دوبار تکرار نشده بلکه به صورت متناوب در چند ایکس دیگه تکرار شده بنابراین پاسخ متناوب دارن که با ضرایب "کا" نمایششون میدیم و اطلاق واژه مضاعف برای اون ریشه‌ها کار چندان درستی به نظر نمی‌رسه! 13971126
بنیامین بیضایی، دوازدهم ریاضی - میانه - میانگین تراز 6837 پاسخ کامنت اصلاح میکنم: بله هر کجا دو طرف تصاوی بر هم مماس بشن اون ریشه ریشه مضاعف محسوب میشه در مثلثی‌ها هم به همین منوال چون از دو طرف ریشه میاد روی "وای مساوی 1" پس در واقع دو ایکس حساب میشه _اگر در بازه ای محدود ریشه رو پیدا کنیم، وگرنه که ریشه متناوب داریم_ 13971127
امیرحسین فراهانی - دانشجوی رشته‌ی مهندسی کامپیوتر دانشگاه صنعتی شریف - تهران پاسخ کامنت خیلی توضیح خوبی داده بودید به خصوص که اصلاح کردید بهتر شد.لازمه بدونید فقط اگر یک ریشه دوبار تکرار بشه اسم مضاعف روش میزارن. سه و بیشتر رو مکرر بهش میگن.خیلی خوبه که حتما به این موضوع فکر کنید که چرا ریشه مضاعف فقط وقتی ایجاد میشه که نمودار دو سمت معادله بر هم مماس باشن. 13971128
پرهام گودرزی، دوازدهم ریاضی - همدان - میانگین تراز 6695 کامنت اگر بگیم پلیمر از اتصال مونومرها تشکیل می‌شه، جمله‌ی غلطی گفتیم؟ درسته پلیمر از واکنش مونومرها تشکیل می‌شه ولی یه جورایی از اتصال مونومرها هم تشکیل می‌شه. یه کتاب این عبارت رو غلط گرفته، یک کتاب درست. و اون کتابی که غلط گرفته، میگه پلیمر از اتصال واحدتکرار شونده تشکیل می‌شه. 13971214
بنیامین بیضایی، دوازدهم ریاضی - میانه - میانگین تراز 6894 پاسخ کامنت به نظرم جمله غلطه چرا که اساسا نمیشه مونومر‌ها رو بدون تغییر به هم متصل کرد و اگه تغییرشون بدیم دیگه نمیتونیم بهشون بگیم مونومر و "واحد تکراری" اسم مناسبتریه به همین خاطر جمله نمیتونه درست باشه! 13971214
حامد حاتمی، دوازدهم ریاضی - بندپی - میانگین تراز 7144 پاسخ کامنت غلطه. پلیمر از «واکنش مونومرها» و از «اتصال واحدهای واکنش‌دهنده» تشکیل شده. مثلا پلی آمید، از واکنش بین دی‌آمین و دی‌اسید تشکیل شده. مونومرها، دی‌آمین و دی‌اسید هستند، آیا می‌تونیم بگیم از اتصال دی‌آمین‌ها و دی‌اسیدها تشکیل شده؟ خیر. نادرسته. آقای بیضایی کاملا صحیح می‌فرمایند. 13971216
کاربر سایت کامنت سلام دوستان در مورد شعاع یونی ، فلز سدیم و یون اکسیژن کدوم شعاعش بیشتره . لطفاً توضیح بدهید 13971214
بنیامین بیضایی، دوازدهم ریاضی - میانه - میانگین تراز 6894 پاسخ کامنت در نظر داشته باشید شعاع هر آنیون نسبت به هر کاتیون بزرگ تره ! _به جز یون فلورید که از یون سزیم و فرانسیم کوچکتره و یون اکسید که از یون فرانسیم کوچک تره_ اینطوری میتونید به سادگی تشخیص بدید با توجه به آنیون بودن اکسیژن شعاعش بزرگتره 13971214
مهدیه امین قشقاى - دانشجوی رشته‌ی مهندسی شیمی دانشگاه صنعتی شریف - تهران پاسخ کامنت سلام، یون سدیم یک بار مثبت و یون اکسیژن دو بار منفی دارای تعداد الکترون‌های برابر هستند، اما با توجه به اینکه یون سدیم دارای تعداد پروتون‌های بیشتری است در نتیجه بار موثر هسته بیشتر است و الکترون‌ها به هسته نزدیک‌تر هستند در نتیجه شعاع نسبت به یون اکسیژن که الکترون به علت نیروی جاذبه کمتر ، آزادتر هستند کوچکتر است. 13971214
حسین آقائی آرائی، دوازدهم ریاضی - شیرگاه - میانگین تراز 8068 پاسخ کامنت ببین یکسری رو نمیشه با تئوری پیش پا افتاده ای که ما میخونیم مقایسه کرد، و چون مقایسه اون تو کتاب اومده باید حفظ باشیم، خود سدیم از یون اکسید شعاع بیشتری داره، ولی یون سدیم شدیدا کاهش شعاع داره به دلیل کاهش یک لایه و اندازش از اکسید کمتره،اما ی نکته ای هست با اینکه اندازش کوچیک تره ولی چگالی کمتری از اکسید داره 13971216
بنیامین بیضایی، دوازدهم ریاضی - میانه - میانگین تراز 6894 کامنت یک نکته از شیمی دوازدهم: "تی آی او دو" یا تیتانیم دی اکسید یک ترکیب یونی نیست همونطور که از اسمش پیداست و یک ترکیب کوالانسی محسوب میشه! ممکنه در شیمی دهم این آزمون نامگذاریش و یا در شیمی دوازدهم با مباحثی مثلی فرمول مولکولی براش استفاده یا نه... اینکه برای اشتباه کردن دانش آموزان انرژی فروپاشی یونی براش تعریف کنه و یا بگه که یون تی آی 4+ موجوده! توجه کنید که یون 4+ و 4_ در شبکه بلور موجود نیستند (البته ممکنه در محلول وجود داشته باشند) 13971216
محمدباقر سلطانی، دوازدهم ریاضی - شیراز - میانگین تراز 8158 پاسخ کامنت سلام. فکر میکنم اشتباه میکنی. برای نام گذاری بعضی ترکیب‌های یونی روش نامگذاری مولکولی هم درسته . مثل منگنز دی اکسید یا همین تیتانیوم دی اکسید. 13971217
کاربر سایت کامنت کتاب زرد عمومی کانون چطوره ؟ خووبه؟ 13971224
بنیامین بیضایی، دوازدهم ریاضی - میانه - میانگین تراز 6913 پاسخ کامنت کتاب بسیار خوبیه البته اگه از روش خوبی هم برای خوندنش بهره ببرید! یکی از روش‌های خوب میتونه این باشه که تست‌ها رو به صورت زمان دار حل کنید و در ابتدا خلاصه نکات هر آزمون رو نخونید! بلکه بعد از پایان آزمون و خواندن پاسخنامه بهش برگردید و اشکالاتتون رو از هر آزمون مشخص کنید و طی سه روز اونا رو حل کنید، چون آزمون جامع هست یک برنامه جدا برای مطالعه درس به درس عمومی‌ها تا تاریخ 7 فروردین هم داشته باشید. اینطوری هر آزمون دقت کنید که آیا سوالات دروسی که موازی دارید میخونید رو حل میکنید_کامنت بعد 13971224
بنیامین بیضایی، دوازدهم ریاضی - میانه - میانگین تراز 6913 پاسخ کامنت یا نه... اینطوری بدون فراموشی دروسی که به مرور دارید مطالعه میکنید _مثلا متن دینی و یا لغات ادبیات تا حد محدودی_ مهارت تحلیل تست و حل تست‌های جامع کنار هم در شما رشد میکنه. عملا شما هم روش بازیابی رو اجرا میکنید و هم دروس رو با برنامه مخصوص مطالعه و مرور میکنید بر خلاف آنچه برخی‌ها اعتقاد دارند دروس عمومی هم بسیاری اوقات دروس مهارتی هستند. 13971224
مهدیه امین قشقاى - دانشجوی رشته‌ی مهندسی شیمی دانشگاه صنعتی شریف - تهران پاسخ کامنت فوق العاده س! کتاب خیلی مناسبیه هم از این جهت که کمک بسیاری برای تثبیت دروس عمومی می‌کنه و هم اینکه مطمئن هستید تست‌های استاندارد هستند. حتما درصدهای هر کنکور رو یادداشت کنید انگیزه میده بهتون، زمان دار هم حل کنید 13971227
بنیامین بیضایی، دوازدهم ریاضی - میانه - میانگین تراز 6913 کامنت دوستان چطور تشخیص میدین یک سوال مربوط به حذف فضای نمونه است یا مربوط به قانون بیز؟ مثلا سوال 155 و 156 آزمون 5 بهمن؟! البته من چند تا کتاب رو چک کردم بعضی‌ها سوال 156 رو _که تمرین کتاب درسیه_ با حذف فضای نمونه حل کردند و چند تاشون هم با قانون بیز! اساسا چطور باید تشخیص بدیم با کدوم حل میشه؟ 13971224
حامد حاتمی، دوازدهم ریاضی - بندپی - میانگین تراز 7155 پاسخ کامنت سلام. کاهش فضای نمونه، حالتی خاص از قانون بیز هست و قانون بیز کلی‌تره. فقط در زمانی که فضای نمونه، «هم‌شانس» باشه مجاز به کاهش فضای نمونه هستیم. در غیر اینصورت حتما باید از قانون بیز استفاده کنیم. البته که در فضای نمونه هم‌شانس هم استفاده از قانون بیز مجازه و در فضای مونه غیرهم‌شانس مجاز به کاهش فضای نمونه نیستیم. موفق باشین 13971225
بنیامین بیضایی، دوازدهم ریاضی - میانه - میانگین تراز 6913 کامنت کدام مورد از موارد زیر درست است؟ الف) تغییرات رنگ کاغذ "پی اچ" از اسید قوی به باز قوی مانند تغییرات رنگ نور مرئی از طول موج 700 تا 400 نانو متر است ب)افزودن اکسید فلزی به دریاچه‌ها به منظور کاهش خاصیت اسید آب با کشتی‌ها و بویه‌ها صورت می‌گیرد د)اقتصاد اتمی یکی از اصول دوازده گانه شیمی سبز است. هـ)بازده تولید ایبوپروفن به روش سه مرحله ای نسبت روش 6 مرحله ای حدود 50 درصد بیشتر است. (تمام گزاره‌ها از کتاب درسی طرح شده! 13971225
حسین آقائی آرائی، دوازدهم ریاضی - شیرگاه - میانگین تراز 8069 پاسخ کامنت اخری رو من هیچ جا ندیدم، ولی گزینه یک درسته به نظرم چون از قرمز تا بنفش تغییر میکنه گزینه دو بویه‌ها برای اندازه گیری دما دریا هستند سه ک هیچ)) 13971226
حسین آقائی آرائی، دوازدهم ریاضی - شیرگاه - میانگین تراز 8069 کامنت حدیث امام زمان راجب سوال از راویان حدیث برای مشکلات روز، مربوط به مرجعیت دینی میشه یا ولایت ظاهری؟! 13971225
مهران منتظر، دوازدهم ریاضی - تفت - میانگین تراز 8286 پاسخ کامنت سلام جفتش ولی با توجه به متن پایین حدیث ولایت ظاهری قوی تره 13971226
بنیامین بیضایی، دوازدهم ریاضی - میانه - میانگین تراز 6913 پاسخ کامنت این حدیث به هر دو مورد مربوطه اما اگر طراح بین گزینه مرجعیت دینی و ولایت ظاهری ما رو مخیر کرد من ولایت ظاهری رو انتخاب میکنم. اما مطمئنا به هر دو مربوطه! 13971226
بنیامین بیضایی، دوازدهم ریاضی - میانه - میانگین تراز 6913 کامنت سوال ادبیات: در کدام گزینه پسوند "ک" با دیگر گزینه‌ها متفاوت است؟ 1)عروسک 2)دمک 3)عینک 4)سگک 13971227
عرفان خرقانی، دوازدهم ریاضی - قروه درجزین - میانگین تراز 6532 پاسخ کامنت گزینه یک و چهار و سه پسوند شباهت دارد و گزینه2 پسوند کوچکی هستش 13971228
حسین آقائی آرائی، دوازدهم ریاضی - شیرگاه - میانگین تراز 8069 کامنت برای بالا بردن دمای 112گرم اهن به اندازه ده درجه کلوین چه قدر گرما نیاز هست؟هیچ اطلاعی از ظرفیت گرمایی ویژه نداریم. 13971227
محمد علی مددی، دوازدهم ریاضی - تهران - میانگین تراز 7314 پاسخ کامنت طبق قاعده دولون پتی به ازای هر مول فلز برای یک درجه کلوین یا سانتی گراد ۲۵ کیلو ژول گرما نیاز داریم پس ۲ضربدر ۲۵ ضربدر ۱۰ میشود ۵۰۰ کیلو ژول 13971227
مهدیه گلی کریم ابادی، دوازدهم ریاضی - کرج - میانگین تراز 6532 پاسخ کامنت 112 گرم اهن دو مول اهنه واسه همون فک کنم این نکته مد نظرش بوده که: ظرفیت گرمایی 1 مول از فلزها در دمای 25 درجه و فشار یک اتمسفر تقریبا برابر 25 ژول بر کلوینه (قاعده دولن پتی) 13971227
بنیامین بیضایی، دوازدهم ریاضی - میانه - میانگین تراز 6913 پاسخ کامنت به نظر من هم اشاره به قانون دولن و پتی داره و میشه 500 کیلوژول 13971227
کاربر سایت کامنت ممنون میشم راهنمایی کنید:توی حد سوال هایی که میپرسه اگر اف ایکس در نقطه‌ی آ حد داشته باشد کدام یک از گزینه‌ها حد دارد یا ندارد رو به چه صورتی باید حل کنیم؟ 13971228
حامد حاتمی، دوازدهم ریاضی - بندپی - میانگین تراز 7155 پاسخ کامنت سلام. بنظرم گشتن دنبال مثال نقض، بهترین راه‌حله. 13971228
بنیامین بیضایی، دوازدهم ریاضی - میانه - میانگین تراز 6913 پاسخ کامنت همونطور که آقای حاتمی اشاره کردند مثال نقض بهترین راهه؛ مثال نقض هم معمولا به سادگی پیدا میشه مثلا اگر حد "اف" در "آ" صفر باشه و "جی" در "آ" حد نداشته باشه بدیهیه که "جی"*"اف" در "آ" دارای حد خواهد بود چرا که صفر هر عددی رو از راست و چپ صفر میکنه _با همین صفر و یک و منفی یک میشه بسیاری از سوالات رو حل کرد 13971228
کاربر سایت کامنت در مورد توجه قرار نگرفته است مگه نگرفته وندی نیست ؟ 13971228
بنیامین بیضایی، دوازدهم ریاضی - میانه - میانگین تراز 6913 پاسخ کامنت فکر کنم چون "قرار گرفتن" در این عبارت یک فعله نمی‌شه اجزای فعل رو جدا جدا بررسی کرد و اساسا کتاب‌های ما به وندی بودن یا مرکب بودن فعل کاری نداره و فقط اسم رو بررسی میکنه! مثلا در "رفته است" دیگه نمیشه "رفته" رو اسم به حساب آورد و گفت وندیه چون اساسا "رفته است" یک فعل ماضی نقلیه 13971228
بنیامین بیضایی، دوازدهم ریاضی - میانه - میانگین تراز 6913 کامنت در کدام گزینه وجه شبه ذکر نشده است؟1)تا به مطلوب رسیدن کاریست/قاصدان دوری ره طوماریست2)کو وفا تا کسی آگاه شود/که محبت به گسستن تاریست3)مژه تهمت کش اشک آن همه نیست/بزم صحبت قدح سرشاریست4)ندهی دامن تسلیم از دست/گردن ما ز بلندی داریست 13971228
فاطمه رمضانی، دوازدهم ریاضی - بابلسر - میانگین تراز 5762 پاسخ کامنت 1 13980102
بنیامین بیضایی، دوازدهم ریاضی - میانه - میانگین تراز 6913 پاسخ کامنت پاسخ سوال ادبیات: ۱) در این گزینه ره به طومار تشبیه نشده بلکه دوری ره به طومار تشبیه شده و اینجا دوری وجه شبه نیست در ضمن دوری را نمی‌توان به طومار نسبت داد و همین گزینه جواب است۲) محبت به تار و گسستن وجه شبه ۳)بزم صحبت به قدح و سرشار بودن وجه شبه۴) گردن به دار و بلندی وجه شبه 13971229
کاربر سایت کامنت سلام این جمله درسته؟ هر چه مقدار انتالپی سوختن مولی یک هیدروکربن کمتر باشد ارزش سوختنی ان بیشتر است 13971228
حامد حاتمی، دوازدهم ریاضی - بندپی - میانگین تراز 7155 پاسخ کامنت اگر منظورتون اینه که: میان هیدروکربن‌های هم‌خانواده، هر چه آنتالپی سوختن مولی هیدروکربنی کمتر باشد، ارزش سوختی آن بیشتر است؛ کاملا صحیحه. 13971228
بنیامین بیضایی، دوازدهم ریاضی - میانه - میانگین تراز 6913 پاسخ کامنت این جمله در مورد آلکان‌ها درست است، در مورد آلکن‌ها کمی سخت میشه نظر داد، در مورد آلکین‌ها اشتباه است پس میتوان گفت در حالت کلی نادرست است. 13971228
بیتا صباغ کرمانی، دوازدهم تجربی - کرمان - میانگین تراز 6863 کامنت بچه‌ها کلمه یاغی گری، یک وند داره یا دوتا؟ بنظر خودم یاغی + گر + ی ینی دوتا ولی پاسخنامه گرفته یک وند 13971228
بنیامین بیضایی، دوازدهم ریاضی - میانه - میانگین تراز 6913 پاسخ کامنت ما واژه یاغی داریم اما کسی نمیگه فلانی یاغی گره! لذا گری یک وند محسوب میشه که به اسم یاغی چسبیده 13971228
کاربر سایت کامنت آیا دو خط متنافر می‌توانند بر هم عمود باشند؟ 13980104
حسین آقائی آرائی، دوازدهم ریاضی - شیرگاه - میانگین تراز 8069 پاسخ کامنت بله، تعریف عمود بودن در فضا اینه که اگر خط یک بر صفحه شامل خط دو عمود باشه بر اون خط هم عمود میشه، پس نیاز نیست که برخلاف صفحه برای عمود شدن حتما همدیگر رو قطع کنند، پس وقتی خطی بر صفحه ای عمود میشه همونطور که با بیشمار خط صفحه متقاطع هست با بی شمار دیگه متنافر هست، دقت کن دیگه اینجا موازی که نداریم، چون دو خط عمود بر یک صفحه باهم موازی اند، نه یک خط عمود بر صفحه و یک خط از صفحه. 13980104
بنیامین بیضایی، دوازدهم ریاضی - میانه - میانگین تراز 6913 پاسخ کامنت من هم این گزاره رو به عنوان گزاره درست فقط در کتاب آبی دیدم. البته ممکنه در کتاب نظام قدیم اینطور بوده باشه اما حداقل 👈"در کتاب درسی ما"👉 در مورد این موضوع صحبتی به میان نیامده! 13980104
کاربر سایت کامنت به نظرتون چطور میشه ساعت مطالعه رو افزایش داد ؟ 13980203
بنیامین بیضایی، دوازدهم ریاضی - میانه - میانگین تراز 6968 پاسخ کامنت سلام. دوست عزیز در ابتدا تلاش کنید برنامه روزانه خودتون رو زودتر تموم کنید. مثلا اگه صبح از ساعت 8 تا ساعت 11 شب جمعا 10 ساعت مطالعه می‌کردید از فردا به مرور تلاش کنید 10 ساعت مطالعه رو از صبح ساعت 8 تا مثلا 9 شب تموم کنید بعد از اینکه به یک ساعت پایدار رسیدید حالا دوباره به مرور سعی کنید این ساعت رو افزایش بدید مثلا از ساعت 8 صبح تا 9 شب 10 ساعت مطالعه داشته باشید و نیم ساعت هم تا ساعت 11 شب مطالعه کنید و به مرور این زمان رو افزایش بدید. یعنی برای افزایش ساعت شما در ابتدا باید مهارت مدیریت زمان 13980204
بنیامین بیضایی، دوازدهم ریاضی - میانه - میانگین تراز 6968 پاسخ کامنت (ادامه کامنت قبل)... خودتون رو تقویت کنید! این یک راهکار عملی برای کاهش زمان‌های مرده و استفاده بهینه از زمانه! بسیاری فکر میکنند که چون زیاد می‌خوابند تایم مطالعاتی کمی دارند و ساعات خواب خود را کم میکنند (البته کاهش ساعت خواب هم متد علمی دارد) این موضوع بیشتر از اینکه بازدهی داشته باشد به کیفیت مطالعه آسیب می‌زند و نتیجه آن افت ساعات مطالعه در هفته‌های آتی است. با دقت و برنامه ریزی عمل کنید! موفق باشید :) 13980204
مهدیه امین قشقاى - دانشجوی رشته‌ی مهندسی شیمی دانشگاه صنعتی شریف - تهران پاسخ کامنت برنامه ریزی کردن(حتما روی کاغذ یادداشت کنید)‌، استفاده از زمان‌های مرده، تلف نکردن زمان به دلیل انجام کارهای غیرضروری 13980206
کاربر سایت کامنت سلام بچه‌ها مرور سه روز یک بار رو باید قبل از امتحانات نهایی شروع کنیم یابعدش؟ 13980204
بنیامین بیضایی، دوازدهم ریاضی - میانه - میانگین تراز 6968 پاسخ کامنت بستگی به سطح درسی و حجم درسی که تا اکنون مطالعه کرده اید این زمان متغییر است. شاید اسم قانون 20 80 به گوش شما خورده باشد که چکیده آن این است: 20 درصد کار هایی که انجام می‌دهید 80 درصد موفقیت شما را می‌سازد! یعنی برای موفقیت علاوه بر اینکه باید کار انجام بدهید باید بسیاری از کار‌ها را هم انجام ندهید! نه اینکه همه مطالب را نخوانید، اما باید بلد باشید مطالبی را که خوانده اید در کنار هم سر جلسه کنکور پاسخ بدهید 13980204
بنیامین بیضایی، دوازدهم ریاضی - میانه - میانگین تراز 6968 پاسخ کامنت کسب این مهارت زمانبر است و تمرین می‌خواهد! لذا شما هر چه زودتر اینکار را انجام دهید بهتر است! بسیاری از رتبه‌های برتر کنکور پیش از آغاز امتحانات شروع به بازیابی به روش سه روز یک بار کرده اند. 13980204
بنیامین بیضایی، دوازدهم ریاضی - میانه - میانگین تراز 6968 کامنت در مورد اون کلمات بارگاه و مجاهده: در مورد کلمه مجاهده که خانم نائینیان پاسخ دادند و همچنین بارگاه؛ اما در حالت کلی اینطور باید تشخیص بدید: کلمه رو جدا کنید اگر دو و یا چند جز تشکیل شده با واژه اصلی ارتباط معنایی داشتند و اساسا تفکیک پذیر بودن اون کلمه حالا میتونه مشتق یا مرکب یا مشتق مرکب باشه؛ برای مثال مجاهده رو اگه بخواهیم تفکیک کنیم میشه مجاهد + ه هر چند مجاهد ارتباط معنایی داره اما ما پسوند ه نداریم که مصدر بسازه اما مثال دیگه : خسته میشه خست + ه خب ما خستن به معنای زخمی کردن داریم 13980210
حامد حاتمی، دوازدهم ریاضی - بندپی - میانگین تراز 7205 پاسخ کامنت آقابنیامین؛ چطور خست+ه داریم و ه وجود داره اما مجاهد+ه نداریم و ه وجود نداره؟ 13980211
بنیامین بیضایی، دوازدهم ریاضی - میانه - میانگین تراز 6968 پاسخ کامنت سلام! در خسته ه پسوند صفت ساز است. چنانچه در مجاهده هم ه پسوندی بود که صفت می‌ساخت حرف شما درست بود و استدلال من نادرست اما در مجاهده اگر کسی بگوید ه پسوند است باید توجه کند که از مجاهد، مجاهده را ساخته ما پسوند ه نداریم که از صفت مصدر فعل را بسازد! پس از همین طریق هم می‌توان فهمید مجاهده ساده است. البته چنانچه دوستان اشاره کردند روش ساده‌تر تشخیص مصادر عربی است! 13980211
بنیامین بیضایی، دوازدهم ریاضی - میانه - میانگین تراز 6968 کامنت کلمات عربی در زبان فارسی تنها به شرطی تجزیه می‌شوند که جزو اوزان عربی نباشند که مجاهده مصدر عربی مفاعله است! 13980210
کاربر سایت کامنت الزاما کاتالیزگرها مسیر واکنش رو کوتاه نمیکنن درسته؟ 13980212
بنیامین بیضایی، دوازدهم ریاضی - میانه - میانگین تراز 6968 پاسخ کامنت درسته. کاتالیز گر‌ها سرعت واکنش رو زیاد می‌کنن این امر ممکنه با طولانی‌تر کردن مسیر رخ بده! (به عنوان نکته ای فراتر از کتاب ممکن حتی ممکن است کاتالیز گر‌ها یک واکنش یک مرحله ای را در چند مرحله انجام دهند _یعنی مسیر واکنش را طولانی‌تر کنند_ اما سرعت واکنش را بیشتر، این موضوع در یکی از حاشیه‌های کتاب درسی به طور غیر مستقیم هم اشاره شده است، کاتالیز گر‌ها باید مصرف شده و دوباره تولید شوند! همین امر هم دلیل دیگری است. مسیر بلند‌تر اما در زمان کمتر!) 13980212
صدیقه سادات محسن پور محمدى - دانشجوی رشته‌ی مهندسی شیمی دانشگاه صنعتی شریف - تهران پاسخ کامنت سلام، نه ممکنه طولانی‌تر هم بشه مسیر واکنش. صرفا کاتالیزور کاری میکنه ک انرژِی کمتری نیاز داشته باشیم برای انجام واکنش 13980212
بنیامین بیضایی، دوازدهم ریاضی - میانه - میانگین تراز 6949 کامنت کدام مورد با بقیه ابیات ارتباط کمتری دارد؟ 1)همچو پیلم بر سرم زن زخم و داغ/ تا نبینم خواب هندستان و باغ 2)سگ شکاری نیست او را طوق نیست/ خام و ناجوشیده جز بی‌ذوق نیست 3)مر رسن را نیست جرمی ای عنود/چون ترا سودای سربالا نبود 4)گفت نخود چون چنینست ای ستی/ خوش بجوشم یاریم ده راستی 13980222
کاربر سایت پاسخ کامنت گزینه۳ صحیح است. 13980222
بنیامین بیضایی، دوازدهم ریاضی - میانه - میانگین تراز 6949 پاسخ کامنت پاسخ سوالات ادبیات: سوال قرابت گزینه 3 میشد سوال سختی بود از ابیات از بین یکی از داستان‌ها در مثنوی انتخاب شده بود. هر سه گزینه دیگر به ضرورت تحمل رنج در راه عشق تاکید دارند اما گزینه 3 میگه رسن (طناب) تقصیری نداره اگه تو خودت نخواهی ازش بالا بری و به اصطلاح تاکید بر مفهوم طلب و همت عاشق در مسیر عشق داره. ستی در بیت 4 به معنی آشپز است و نخود هم نخود خودمان اما خوانشش در این بیت متفاوت است! اگر قرینه داستانی رو نمی‌دونستید پاسخ به این سوال دشوار بود! 13980223
بنیامین بیضایی، دوازدهم ریاضی - میانه - میانگین تراز 6949 کامنت کدام مورد نادرستی املایی دارد؟ 1)عین آتش در اسیر آمد یقین/ پرتو و سایهٔ ویست اندر زمین 2) گر شدیت اندر نصیحت جبرئیل/ می‌نخواهد غوث در آتش خلیل 3)ای برادر من بر آذر چابکم/ من نه آن جانم که گردم بیش و کم 4) لاجرم پرتو نپاید ز اضطراب/ سوی معدن باز می‌گردد شتاب 13980222
محمدعرفان ندرلو، دوازدهم ریاضی - زنجان - میانگین تراز 7345 پاسخ کامنت اسیر که باید اثیر باشه (احاطه کرده) 13980222
بنیامین بیضایی، دوازدهم ریاضی - میانه - میانگین تراز 6949 پاسخ کامنت پاسخ سوال املا: گزینه 1 پاسخ سوال است. اجازه بدید اسیر رو از چند جنبه بررسی کنیم: یکی اسیر خودمان، دیگری عصیر که می‌شود عصاره، دیگری اثیر به معنای آتش که خانم پرنیان هم اشاره کردند. اما یک نکته هم این میان از دیدگاه کتاب‌های تست پنهان مانده تا آنجا که من بررسی کرده ام! ترکیب جالبی داریم به عنوان "معشوق اثیری" که این اثیر بحث فلسفی عمیقی دارند در لفظ میتوان آن را زیبا،خیالی،عرفانی و آسمانی پنداشت اما کامل نیست! اگر بوف کور را خوانده باشید حتما این ترکیب به چشم شما خورده است. 13980223
کاربر سایت کامنت چه موقعی نمیتونیم از هوپیتال استفاده کنیم برای رفع ابهام؟ 13980222
بنیامین بیضایی، دوازدهم ریاضی - میانه - میانگین تراز 6949 پاسخ کامنت اگر عبارت زیر رادیکال وقتی ایکس به عدد مورد نظر میل میکنه صفر بشه نمی‌تونید از هوپیتال استفاده کنید چون اون عبارت زیر رادیکال که صفر میشه هرگز از بین نمیره (فکر کنم همین مورد سوال کنکور امسال رشته ریاضی بود) 13980222
کاربر سایت کامنت غلط‌(های) املایی؟: تحیّت بتواضع بگفتند و در خاست که میان ایشان حکم باشد و خصومت خانه بر قضیت معدلت بپایان رساند. فرمود که: صورت حال بازگویید. چون بشنود گفت: پیری در من اثر کرده‌است و حواس خلل شایع پذیرفته. و گردش چرخ و حوادث دهر را این پیشه است، جوان را پیر می‌گرداند و پیر را ناچیز می‌کند. صواب آنست که هر دوتن حق طلبید، که صاحب حق را مظفر باید شمرد اگرچه حکم بخلاف هوای او نفاظ یابد. 13980222
بنیامین بیضایی، دوازدهم ریاضی - میانه - میانگین تراز 6949 پاسخ کامنت نفاذ باید اشتباه باشه، اما در خاست رو شک دارم و به نظرم درسته! اما اساسا واژه در خاست در کاربرد ندیدم، و از طرفی معنی خواست در این عبارت درست به نظر نمی‌رسه به هر حال من فقط نفاذ رو اشتباه میگیرم. 13980222
کاربر سایت پاسخ کامنت خب، این متن، بخشی از کلیله و دمنه ست و هم در خاست(در خواست) غلطه و هم نفاظ (نفاذ). درخاست بقول آقابنیامین اصلا کاربرد نداره، هرچند ما فکر کنیم می‌تونه بمعنای قیام‌کردن به انجام کاری باشه. درخواست در واقع درخواستند هست که از اون‌فرد درخواستند. 13980222
بنیامین بیضایی، دوازدهم ریاضی - میانه - میانگین تراز 6949 کامنت اون سوال شیمی (تفاوت نقطه ذوب و جوش) که نوشتید اینطوری نمیشه؟ یونی>فلزی>مولکولی>کوالانسی ؟! چون نقطه ذوب و جوش مواد کوالانسی بر هم منطبقه همون لحظه که ذوب شن می‌جوشن چون اساسا هم برای ذوب و هم برای جوش باید پیوند‌های کوالانسی شکسته بشن اگه اشتباه میکنم اصلاح کنید! 13980224
کاربر سایت پاسخ کامنت کووالانسی بیشتر از مولکوله 13980224
کاربر سایت کامنت تضمن مگه رابطه‌ی جز به کل نیس؟ کلک و اتشدان که هم معنی اند . پس چرا درست گرفته؟ 13980303
مهران منتظر، دوازدهم ریاضی - تفت - میانگین تراز 8299 پاسخ کامنت کلک یک نوع آتش دان که جنسش از سفال یا فلز هست یعنی یه مدل از اون مثل نرگس که یه مدل گله 13980303
بنیامین بیضایی، دوازدهم ریاضی - میانه - میانگین تراز 6975 پاسخ کامنت کلک نوعی آتشدان است 13980303
بنیامین بیضایی، دوازدهم ریاضی - میانه - میانگین تراز 6975 کامنت سوال ادبیات سخت- تالیفی، با نگاه به کنکور‌های گذشته_زمینه حماسی کدام بیت متفاوت است؟ 1)که نفرین بر آن مرد بی باک باد/ به جای کله بر سرش خاک باد 2)همی ریخت بر تارکش بر گلاب/ بگسترد بر تنش کافور ناب 3)چنین سال سیصد همی رفت کار/ندیدند مرگ اندر آن روزگار 4)سواران لشکر برانگیختند/ همه دشت پیشش درم ریختند 13980308
مژده امانتی، دوازدهم ریاضی - فیض آبادتربت حیدریه - میانگین تراز 6460 پاسخ کامنت گزینه ۳ چون برخلاف بقیه خرق عادت هستش 13980308
بنیامین بیضایی، دوازدهم ریاضی - میانه - میانگین تراز 6975 پاسخ کامنت پاسخ سوال ادبیات: 1)"به جای کله بر سرش خاک باد" اشاره به سنت پوشیدن کلاه دارد لذا زمینه آن ملی است! به یاد داشته باشید هر بیتی که اشاره به سنت خاصی در نزد ایرانیان داشته باشد زمینه آن ملی است2)این بیت را از داستان مرگ رستم که در خوان هشتم هم به آن اشاره شده انتخاب کردم، در هنگام دفن رستم فردوسی اشاره به سنت‌های مختلف ایرانیان می‌کند که یکی از آنها "ریخت بر تارکش بر گلاب _برای تارک دو حرف اضافه آمده_" و یکی "بگسترد بر تنش کافور ناب" است و زمینه آن ملی است (ادامه در کامنت بعدی...) 13980308
بنیامین بیضایی، دوازدهم ریاضی - میانه - میانگین تراز 6975 پاسخ کامنت ادامه پاسخ ادبیات: 3)این بیت را از سوال کنکور سراسری 96 هنر انتخاب کردم که خرق عادت است و بد نیست خودتان به آن تست نگاهی بیندازید! 4)یکی از پر تکرار‌ترین بیت‌ها که اغلب در کتاب‌های تست هم آورده شده و در کنکور سراسری ریاضی 96 مورد سوال بوده است! زمینه آن به دلیل "پیشش درم ریختند" اشاره به سنتی در نزد ایرانیان دارد _به نظر می‌رسد همان شاباش دهی باشد 13980308
بنیامین بیضایی، دوازدهم ریاضی - میانه - میانگین تراز 6952 کامنت حسن مه را با تو سنجیدم به میزان قیاس/پله مه بر فلک رفت و تو ماندی بر زمین! به نظر شما معنی این بیت چیست؟ ستایش معشوق است یا برعکس؟ 13980325
محمد هجری، دوازدهم ریاضی - کرج - میانگین تراز 8186 پاسخ کامنت من که ادبیاتم زیاد قوی نیست ولی در ظاهر به نظر میاد که ماه رو برتر از معشوق دانسته (شاید دعوا کردن /:) ولی در کل من به نظرم باز هم معشوق برتری داره. مثلا شاید علتش اینه که سنگینی زیبایی و نیکی معشوق اجازه نمیداد از روی زمین بلند شه! و مثل ماه به فلک بره. 13980325
بنیامین بیضایی، دوازدهم ریاضی - میانه - میانگین تراز 6952 پاسخ کامنت پاسخ پرسش ادبیات: در این بیت یک حسب تعلیل زیبا و کمتر دیده شده موجود است، که یکی از دوستان هم به درستی اشاره کردند! شاعر در خیال خود معشوق و ماه را در ترازوی حسن قرار داده است تا بسنجد و در آسمان بودن ماه را سبک بودن حسن او در کفه ترازو تلقی کرده است. یعنی حسن معشوق سنگینی کرد و معشوق بر زمین ماند و ماه در برابر او آنقدر ناچیز و کم مقدار بود که کفه ترازویش به آسمان رفت. یک مثال شعری با همین مضمون: میزان جنس حسن تو از مه گران(سنگین)‌تر است/صد بار با ترازوی گردون کشیده اند 13980325
کاربر سایت کامنت چطوری باید تشخیص بدیم که این ایهام نداره /من همان روز ز فرهاد طمع ببریدم*که عنان دل شیدا به کف شیرین داد / کف شیرین ینی چی؟ 13980326
بنیامین بیضایی، دوازدهم ریاضی - میانه - میانگین تراز 6952 پاسخ کامنت باید دو معنی مورد نظر را در بیت جاگذاری کنید! کف شیرین به معنی کف دست معشوق فرهاده. اما کف شیرین(طعم) معنی نداره پس واژه مورد نظر دارای ایهام نیست 13980327
کاربر سایت کامنت " این عیار مهر و کین مرد و نامرد است "این عبارت چند تا وابسته وابسته داره؟ 13980328
محمدباقر سلطانی، دوازدهم ریاضی - شیراز - میانگین تراز 8074 پاسخ کامنت فک میکنم دوتا داره. اخه مهر به مرد میخوره کین به نامرد. یعنی عیار مهر مرد و عیار کین نامرد. از نظر دستور نمیدونم چه طوری توجیهش کنم. اگر کس دیگه ای نظر داره بگه. 13980328
بنیامین بیضایی، دوازدهم ریاضی - میانه - میانگین تراز 6952 پاسخ کامنت این مورد از معدود مواردیه که نظام آرایه بر نظام دستور زبان سبقت میگیره! با توجه به معنای بیت ترکیب‌ها رو طوری باید کنار هم گذاشت که سخن ما تبدیل به هذیان نشه! به حیث دستوری میشه گفت عیار مهر نامرد اما شاعر اینجا میگه کین برای نامرده نه مهر!(لف و نشر) یعنی مهر برای مرد و کین برای نامرد و به حیث معنایی نمیتونیم مهر رو به نامرد نسبت بدیم پس دو مورد (البته اختلاف نظر بین علما وجود داره اما صحیح ترش به نظر من اینه) 13980329
کاربر سایت کامنت دوستان چهره بیداد گر چرا ترکیب وصفی نیست و اضافیه؟ مگه راه تشخیص این ایت که است یا‌تر است اضافه کنیم اگر معنی داد میشه ترکیب وصفی؟چهره،بیداد گر است 13980329
بنیامین بیضایی، دوازدهم ریاضی - میانه - میانگین تراز 6952 پاسخ کامنت ترکیب‌ها رو باید در متن بررسی کرد. فکر کنم این ترکیب رو در یکی از سوالات کنکور سراسری دیدم که در اونجا بیدادگر صفت جا نشین اسم بود! 13980329
بنیامین بیضایی، دوازدهم ریاضی - میانه کامنت من یه جایی میخوندم که تعداد تمرینات انجام شده بر میزان یادگیری تاثیر به سزایی داره! به دوستان هم توصیه میکنم در اولویت اول سعی کنن تعداد زیادی تست ساده و متوسط حل کنن و در اولویت دوم برن سمت تست‌های دشوار و از تمرینات کتاب هم غافل نشن! هر چند برای سال آینده نمیشه چیزی رو پیش بینی کرد ولی درصد بالایی از تست‌های کنکور اخیر رو تست‌های ساده و متوسط رو به ساده تشکیل میدادن و تعداد دشوار‌ها انگشت شمار بود 13980428
کاربر سایت کامنت سلام.«انچه میدانند ماتم تن پرستان،سور ماست»پارادوکس داره؟ 13980511
بنیامین بیضایی، دوازدهم ریاضی - میانهپاسخ کامنتاینکه ماتم بتونه سور باشه پارادوکسه! معمولا مواردی که از دو دیدگاه بررسی میشه تو کنکور سراسری مطرح نمی‌شن! پارادوکس اساسا اشاره به چیزایی داره که ممکن نیست با هم رخ بدن مثلا: جیب هایم پر از خالی است؛ ممکن نیست جیب هم پر باشه هم خالی! اما از طرفی ماتم کس دیگه ممکنه سور کس دیگه باشه که با این حساب امری ممکنه! اما اینکه ماتم سور باشه نا ممکنه! به هر حال این دیدگاه هم خیلی مورد تاکید نیست و به نظرم این جمله پارادوکس داره! اگه به همچین مواردی بر خوردید میتونید از حذف و بررسی گزینه استفاده کنید13980511


Menu