سخنی با اولیا در جلسات اتمام حجت

در اولین جلسه‌ی تابستان از دانش‌آموز دعوت می‌کنیم که به همراه اولیای خود در جلسه شرکت کنند تا با برنامه‌ی آزمون‌های تابستان و روند مطالعاتی مناسب آشنا شوند.

سخنی با اولیا در جلسات اتمام حجت

در اولین جلسه‌ی تابستان از دانش‌آموز دعوت می‌کنیم که به همراه اولیای خود در جلسه شرکت کنند تا با برنامه‌ی آزمون‌های تابستان و روند مطالعاتی مناسب آشنا شوند. حضور اولیا در جلسه به‌اندازه‌ی حضور دانش‌آموز اهمیت دارد، چرا که موفقیت دانش‌آموز در بستر حمایت خانواده[1] ممکن می‌شود.

اگر نگاه کوتاهی به مصاحبه‌ی دانش‌آموزان برتر سال‌های گذشته داشته باشیم می‌بینم که حضور اولیا همواره در کنار دانش‌آموزان و به‌خصوص در جلسات مشاوره پررنگ و مستمر بوده است. دانش‌آموز وقتی حمایت خانواده را در کنار خود احساس می‌کند راحت‌تر می‌تواند مانند یک دوست، افکار و مشکلات درسی خود را بیان کند و با کمک خانواده و پشتیبان این مشکلات را رفع کند.

تابستان فرصت بسیار مناسبی برای تثبیت نقاط قوت درسی و برطرف کردن نقاط ضعف سال گذشته است. هم‌چنین می‌توان با آرامش مباحث سال آینده را نیز پیش‌خوانی کرد. دانش‌آموز با تکیه به برنامه‌ی راهبردی می‌تواند تا پایان تابستان به‌طور کامل مطالب را مطالعه و مرور کند و به تسلط کامل برسد.

منطق برنامه‌ی راهبردی در دروس عمومی، خواندن دروس سالی است که گذرانده شده است. برای دروس اختصاصی این منطق شامل دو بخش اجباری و اختیاری است. بخش اختیاری دروس همان سالی است که گذرانده شده و دانش‌آموز به تازگی هم امتحانات خرداد را پشت سر گذاشته است. از آزمون ۴ مرداد در هر درس اختصاصی ده سوال اجباری از پایه‌ی گذرانده شده طراحی می‌شود. بخش اختیاری برنامه برای دانش‌آموزان پایه، انتخاب بین پیش‌خوانی درس‌های سال آینده (مباحث نیم‌سال اول) و دروس پایه‌ای که گذرانده شده خواهد بود. از این بخش ۲۰ سوال طراحی می‌شود که دانش‌آموز ده سوال از سال آینده یا مجددا از سال گذشته انتخاب می‌کند.

بخش اختیاری برنامه‌ی دانش‌آموزان سال دوازدهم انتخاب بین مباحث سال آینده (دوازدهم) و مباحث سال دهم است که دانش‌آموز باتوجه به توانایی و برنامه‌ی کلاس‌هایش، به انتخاب واحد می‌پردازد.

انتخاب دروس سال آینده انتخاب هوشمندانه‌تری است، چرا که در فرصت خوب پیشِ‌رو، می‌توان با آرامش، با حجم معقول هر آزمون، مطالب را به‌صورت پیوسته آموخت و باتوجه به پوششی بودن بخش نگاه به آینده‌ی برنامه، در هر آزمون مجددا مباحث آزمون‌های قبل تا رسیدن به تسلط، تکرار می‌شود.

نکته‌ی بعد انتخاب مناسب کتاب از همین ابتدای مسیر است. دانش‌آموز باید کتابی داشته باشد که هم بتواند مباحث سال گذشته را با حل سوال به تسلط برساند و از طرفی هم بتواند دروس سال آینده را پیش‌خوانی کرده و سوالات آن را نیز حل کند. تمام این موارد یک جا در کتاب تابستان جمع‌آوری شده است. دانش‌آموز تنها با همین کتاب می‌تواند هم از مباحث سال گذشته اطمینان خاطر پیدا کند و هم مباحث سال آینده را بیاموزد.

Menu