گفت‌وگو با هومن درخشی، فارغ‌التحصیل ریاضی از تبریز باتراز 7780

از سال 1395 که دوم دبیرستان بودم در آزمون‌های کانون شرکت کردم.

گفت‌وگو با هومن درخشی، فارغ‌التحصیل ریاضی از تبریز باتراز 7780

گفت‌وگو با هومن درخشی قاضیجهانی، فارغ‌التحصیل ریاضی از تبریز با میانگین تراز 7780

من از همه‌ی کتاب‌های سه‌سطحی استفاده می‌کنم


از چه سالی به کانون آمدی؟ کلاس چندم بودی؟

از سال 1395 که دوم دبیرستان بودم در آزمون‌های کانون شرکت کردم.


چند سال است که در آزمون‌های برنامه‌ای شرکت می‌کنی و تا کنون در چند آزمون شرکت کرده‌ای؟

سه سال است که آزمون می‌دهم و در 40 آزمون حدودا شرکت کرده‌ام.


دلیل حضور مداوم شما از سال‌های پایه در آزمون‌های برنامه‌ای چه بود؟

در هر آزمون سعی می‌کردم اشتباهاتم را پیدا کرده و رفع کنم. به نظرم راه پیشرفت جز این نیست. بهترین راه پیشرفت برای من خواندن دروس برای آزمون دادن و آزمون و خطاهایی بود که در این راه داشتم.

گفت‌وگو با هومن درخشی، فارغ‌التحصیل ریاضی از تبریز باتراز 7780


در سال‌های پایه از چه ترازی شروع کردی؟ اگر در این سال‌ها پیشرفت کرده‌ای، دلیل این پیشرفت چه بوده است؟

من از تراز 5800 در سال‌های پایه شروع کردم و بیشترین ترازم تاکنون 8200 بوده است. زمانی که به کانون آمدم چیز زیادی از درس خواندن نمی‌دانستم. ساعت مطالعه و تلاش کمی داشتم و شرکت در آزمون‌ها را جدی نمی‌گرفتم. اما کم‌کم با آزمون و خطا روش مطالعه‌ی هر درس را آموختم و منابعم را اصلاح کردم. این مساله موجب پیشرفتم در این سال‌ها شد.


مهم‌ترین ویژگی آزمون‌های برنامه‌ای کانون را چه می‌دانی؟ چرا؟

به‌نظرم در بین کسانی که برای کنکور تلاش می‌کنند فقط کسانی به نتیجه‌ی مطلوب می‌رسند که برنامه داشته‌باشند. کانون هرسال برنامه‌ی کلی مطالعه برای کنکور را در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌دهد و با کمی شخصی‌سازیِ برنامه، هر دانش‌آموز یک برنامه‌ی عالی خواهدداشت. در عین حال در این سال‌ها مهم‌ترین انگیزه‌ی من برای درس خواندن و رقابت، حضور در آزمون‌های کانون بوده‌است.


چگونه بین برنامه‌ی راهبردی آزمون‌ها و برنامه‌ی مدرسه هماهنگی ایجاد می‌کنی؟ یعنی برنامه‌ی راهبردی را چگونه برای خود شخصی‌سازی می‌کنی؟

همیشه برای من برنامه‌ی آزمون‌های کانون در اولویت بود.


کدام درس‌ها در آزمون‌های برنامه‌ای کانون نقطه‌ی قوت شماست؟ روش‌هایت در مطالعه‌ی این درس‌ها چیست؟

فیزیک و هندسه نقاط قوت من در آزمون‌های کانون هستند. من تابه‌حال برای این دروس فرمولی را صرفا حفظ نکرده‌ام و همیشه مفهومی و عمیق درس خوانده‌ام. در کنارش تست‌های زیادی هم کار کرده‌ام و منابع خوبی هم داشتم. مثلا برای فیزیک از کتاب سه‌سطحی استفاده کردم که برایم بسیار مفید بود.


آیا درسی بوده که برایت چالشی باشد یا نمره‌ی پایین‌تری در آن‌ داشته باشی و روش مطالعه‌ات را در آن تغییر داده باشی؟ قبلاً با چه روشی آن درس را مطالعه می‌کردی و الان چگونه مطالعه می‌کنی؟ روش جدید را چگونه به دست آوردی؟

در درس شیمی علیرغم اینکه تست زیادی کار می‌کردم درصد مطلوبی نمی‌گرفتم. دلیلش این بود که بعد از هر آزمون سوالات را بررسی نمی‌کردم و بعضی نکات حفظیِ درس را فراموش می‌کردم. منابعم هم برای این درس مناسب نبود. بعد از آن بعد از هر آزمون دفترچه‌ی یادداشتی داشتم که اشتباهاتم را داخل آن می‌نوشتم. منابعم را تغییر دادم و در هنگام مطالعه‌ی درسنامه، هربار بادقت و مثل بار اول مطالعه می‌کردم.


آیا از دفتر برنامه‌ریزی استفاده می‌کنی؟ چرا؟ مهم‌ترین ویژگی دفتر برنامه‌ریزی چیست؟

بله، بعد از مدتی متوجه شدم که در بعضی روزهای هفته مثل چهارشنبه‌ها میزان مطالعه‌ام افت می‌کند. سعی می‌کردم مشکل را پیدا کنم و بعد از آزمون که دفترچه را تحلیل می‌کردم نمره هایم را با میزانی که برای هر درس وقت گذاشتم، مقایسه می‌کردم. دفتر برنامه‌ریزی برای من با خودم رقابت ایجاد کرد تا سعی کنم هر هفته بهتر از قبل باشم.


از کدام‌ یک از کتاب‌های کانون استفاده می‌کنی؟ مزیت این کتاب‌ها برایت چه بوده است؟

من از کتاب‌های آبی ریاضیات و فیزیک استفاده می‌کردم. وقتی می‌خواستم برای دو هفته برنامه‌ریزی کنم کار برنامه‌ریزی را برای من تسهیل می‌کردند.


بهترین کتاب شما کدام کتاب است؟ چرا؟

کتاب آبی فیزیک برای من بسیار عالی بود. بعد از این‌که منابع قبلی‌ام را که مرا به بیراهه می‌کشاندند کنار گذاشتم و کتاب پیمانه‌ای و سه‌سطحی را کار کردم توانستم با صرف زمان کمتر نتیجه‌ی بهتری بگیرم.


از کدام‌ یک از کتاب‌های سه‌سطحی استفاده می‌کنی؟ مهم‌ترین ویژگی‌های کتاب‌های سه‌سطحی از نظر شما چیست؟

من از همه‌ی کتاب‌های سه‌سطحی استفاده می‌کنم. این کتاب‌ها بازده فوق‌العاده‌ای دارد و هیچ‌کدام از تست‌هایش اضافه و بیهوده نیست. در عین حال تست های این کتاب تمرین بسیار خوبی برای پیش از آزمون است.


از آزمون‌های برنامه‌ای کانون خاطره‌ی آموزشی هم داری؟

یک روز اشتباهاً  مباحث آزمون دیگری را مطالعه کرده بودم. وقتی در جلسه حاضر شدم فهمیدم که سوالات با مطالبی که خوانده ام کمی متفاوت است. ولی جلسه را ترک نکردم. تا جایی که توانستم به سوالات پاسخ دادم و نتیجه‌ی خوبی هم گرفتم.


شغل و تحصیلات پدر و مادر شما چیست؟

پدرم کارشناسی عمران دارند و کارمند شهرداری هستند. مادرم هم مدرک کارشناسی حقوق دارند و خانه‌دار هستند.


پدر و مادر چگونه با شما همراهی می‌کنند؟

پدر و مادرم در خانه فضایی را ایجاد کردند که من به‌جز درس خواندن دغدغه‌ی دیگری نداشته باشم. در این سال‌‌ها اکثر اوقات تلویزیون خاموش بود. ضمنا رفت‌وآمد با فامیل و دیدوبازدیدها طوری برنامه‌ریزی شده بود که به درس من لطمه نزند.


مهم‌ترین ویژگی آموزشی (شخصیت آموزشی) شما چیست؟ معمولاً شما را در میان دوستان و اقوام و مدرسه به چه ویژگی‌ای می‌َشناسند؟

مهم‌ترین شخصیت آموزش من این است که اگر در کاری شکست بخورم تسلیم نمی‌شوم و به جای کنار کشیدن، سعی می‌کنم جبران کنم.


آیا در میان اقوام و نزدیکان شما افراد دیگری هم در آزمون‌های برنامه‌ای کانون شرکت کرده‌اند یا در حال حاضر آزمون می‌دهند؟ اگر عضو بوده‌اند چه نتایجی کسب کرده‌اند؟

خواهرم در سال 1392 در رشته‌ی پزشکی پذیرفته شد و 3 سال عضو کانون بود. برادرم هم عضو کانون است.


گفت‌وگو با هومن درخشی، فارغ‌التحصیل ریاضی از تبریز باتراز 7780


Menu