روش‌های مطالعه‌ی قهرمان پیشرفت: مهدیس دامن‌پاک‌مقدم

برای تست‌های ترجمه کافی است چند نکته را بلد باشیم و لازم نیست وقت خود را برای حفظ‌کردن لغت‌های خارج از کتاب صرف کنیم.

روش‌های مطالعه‌ی قهرمان پیشرفت: مهدیس دامن‌پاک‌مقدم

روش مطالعه‌ی مهدیس دامن‌پاک‌مقدم، دانشجوی پزشکی دانشگاه علوم‌پزشکی ایران از قم

از رتبه‌ی 822 سهمیه‌ی 5 درصد ایثارگران تا رتبه‌ی 536 تجربی منطقه‌ی 2 سال 97


مهدیش دامن‌پاک‌مقدم در یک نگاه

شهر: قم

رشته‌ی تحصیلی: تجربی

رتبه‌ی سال 96: 822 سهمیه‌ی 5 درصد

رتبه‌ی سال 97: 536 منطقه‌ی 2

سال‌های حضور در کانون: دو سال، چهارم دبیرستان و یک سال فارغ‌التحصیلی

دانشگاه‌ قبولی: پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران

روش‌های مطالعه‌ی قهرمان پیشرفت: مهدیس دامن‌پاک‌مقدم


ادبیات فارسی:

در این درس مبحثی‌خواندن خیلی کمکم کرد. در تحلیل آرایه‌های ادبی و زبان فارسی و قرابت معنایی با تست‌زنی زیاد و مطالعه‌ی دقیق پاسخ‌نامه‌ پیشرفت خوبی داشتم و به تسلط رسیدم. برای لغت و املا و تاریخ‌ادبیات از مرور‌کردن زیاد استفاده کردم.

عربی:

برای تست‌های ترجمه کافی است چند نکته را بلد باشیم و لازم نیست وقت خود را برای حفظ‌کردن لغت‌های خارج از کتاب صرف کنیم. برای قسمت قواعد هم خواندن کلی و بعد تست‌های کنکور خیلی کمک می‌کند و نیازی به زدن تست‌های تألیفی و پیچیده نیست. برای بخش درک‌مطلب روزانه یک متن از کنکور‌های اخیر را پاسخ می‌دادم و به‌مرور زمان، هم در آن قوی شدم و هم سرعتم زیاد شد.

دین‌وزندگی:

در این درس سعی کردم ابتدا مفهوم کلی هر آیه را بدانم و بتوانم با تمرین تست به سؤالات مفهومی آیات پاسخ دهم.

زبان انگلیسی:

هر شب از بخش ریدینگ و کلوزتست تمرین داشتم. برای قواعد هم مانند درس عربی عمل کردم. کتاب زرد برای درس‌های عمومی خیلی خوب بود و از میانگین نمره‌ی 50 در آزمون‌ها به 80 در کنکور رسیدم.

ریاضی:

در این درس فهم دقیقِ سؤالات خیلی مهم است و این درک فقط با تمرین تست به دست می‌آيد. سرعت تست‌زنی هم با تسلط رابطه‌ی مستقیمی دارد و اگر به‌صورت منظم تمرین تست داشته باشیم، به‌‌تدریج در این درس پیشرفت می‌کنیم.

زیست‌شناسی:

این درس به دو بخش مفهومی و حفظی تقسیم می‌شود. برای بخش‌های حفظی، فلش‌کارت درست کرده بودم و آن‌ها را منظم مرور می‌کردم. برای قسمت‌های مفهومی، کتاب درسی را اولویت قرار داده بودم. معمولاً از کتاب‌های مختلف برای تست‌زدن استفاده نمی‌کردم؛ ولی تست‌های متنوعی را بررسی کردم. علاوه بر خواندن پاسخ هر تست، دوباره کتاب درسی را مطالعه می‌کردم.

فیزیک:

برای این درس سعی می‌کردم ابتدا مفهوم اصلی را درک کنم و سپس با تست‌های کنکور به تسلط برسم.

شیمی:

ابتدا در شیمی خیلی مشکل داشتم و نمره‌ام در آزمون‌ها کم بود؛ به‌طوری که ناامید شده بودم. سعی کردم با ریشه‌یابی مشکل، در این درس پیشرفت کنم. با بررسی پاسخ‌ها غلط و نزده‌ام متوجه شدم با وجود این‌که نکته‌ی سؤال را بلدم باز هم تست‌های شمارشی مربوط به مباحث حفظی را اشتباه جواب می‌دهم. دلیل آن هم تمرین کم برای تست‌زنی بود و درواقع با تله‌های تستی آشنا نبودم. با تمرین تست‌های کنکور سال‌های اخیر و سؤالا تألیفی خیلی پیشرفت کردم. برای بخش محاسباتی هم از تمرین زیاد برای تست‌زنی استفاده کردم و سرعت و تسلطم را زیاد کردم.

روش‌های مطالعه‌ی قهرمان پیشرفت: مهدیس دامن‌پاک‌مقدم


Menu