قهرمان پیشرفت: زینب تاجیک، از رتبه‌ی 9896 تا 271 هنر

من زینب تاجیک هستم. در دبیرستان رشته‌ی تجربی را انتخاب کردم ولی به دلیل علاقه‌ای که به هنر داشتم دو سال پیاپی در کنکور هنر شرکت کردم و سال 97 رتبه‌ام 271 شد.

قهرمان پیشرفت: زینب تاجیک، از رتبه‌ی 9896 تا 271 هنر

گفت‌وگو با زینب تاجیک، دانشجوی ارتباط تصویری دانشگاه الزهرا(س) از ورامین

از رتبه‌ی 9896 سال 96 تا رتبه‌ی 271 سال 97



زینب تاجیک در یک نگاه

شهر: ورامین (استان تهران)

رتبه‌ی سال 96: 9896

رتبه‌ی سال 97: 271

سال‌های حضور در کانون: دوم تا چهارم دبیرستان و یک سال فارغ‌التحصیلی

رشته‌ی قبولی: ارتباط تصویری دانشگاه الزهرا(س)


لطفاً خودت را معرفی کن.

من زینب تاجیک هستم. در دبیرستان رشته‌ی تجربی را انتخاب کردم ولی به دلیل علاقه‌ای که به هنر داشتم دو سال پیاپی در کنکور هنر شرکت کردم و سال 97 رتبه‌ام 271 شد.


از چه سالی به کانون آمدی؟

از دوم دبیرستان در آزمون‌های گروه تجربی کانون شرکت می‌کردم ولی سال چهارم تصمیم گرفتم در کنکور هنر شرکت کنم و دو سال پیاپی در آزمون‌های گروه هنر کانون شرکت کردم.


آیا برنامه‌ها و آموزه‌های کانون در رتبه‌ی شما تأثیرگذار بود؟

رشته‌ی هنر با رشته‌های دیگر متفاوت است؛ زیرا منابع گسترده‌ای دارد. در آزمون‌های کانون نیز از منابع آزاد سؤال طرح می‌شد و پاسخ‌نامه‌ی آزمون‌ها برایم خیلی مهم بود. سال اول برای شرکت در آزمون‌های کانون تردید داشتم؛ ولی سال دوم با پشتیبانم تقریباً هم‌سن بودیم و او هم فضای کنکور هنر را تجربه کرده بود و مرا راهنمایی کرد که حتماً پاسخ‌‌نامه‌ها را مطالعه کنم.

روش مطالعه‌ات چگونه بود؟

برای درس‌های عمومی بیش‌تر روی قرابت معنایی و لغات درس ادبیات تأکید داشتم و برای تمرین تست، از کتاب آبی کانون استفاده می‌کردم. به درس‌های دین و زندگی و عربی هم توجه ویژه داشتم. نقطه‌ی ضعفم زبان انگلیسی بود که از آزمون‌ها برای یادگیری استفاده می‌کردم. در درس‌های اختصاصی به صورت مبحثی درس می‌خواندم؛ مثلاً تمدن یونان را انتخاب می‌کردم و آن را از جهات مختلف مثل معماری، نقاشی و تاریخی بررسی می‌کردم. وقتی یک تمدن را تمام می‌کردم به سراغ تمدن دیگر می‌رفتم.


در این مسیر چه کسی بیش از همه تشویق و حمایت کرد؟

همه تشویقم می‌کردند. خانواده‌ی مادر‌ی‌ام در زمینه‌ی هنر فعال هستند اما کسی تحصیلات دانشگاهی ندارد. بهترین مشوقم مادر و پدرم بودند. با این‌که تغییر رشته داده بودم از من حمایت کردند. آن‌ها هیچ مخالفتی با تصمیم من نداشتند و به من اطمینان دادند که حمایتم می‌کنند و دوست دارند در رشته‌ای ادامه‌ی تحصیل دهم که به آن علاقه دارم.


قبل از عید و در ایام نوروز چگونه مطالعه کردی؟

رشته‌ی هنر منابع گسترده‌ای دارد و گاهی ممکن است باعث خستگی شود. علاوه بر کتاب درسی با تمرین تست از کتاب‌های کمک‌آموزشی بر مباحث تسلط پیدا می‌کردم. اخبار هنری را هم دنبال می‌کردم.


توصیه‌ات برای متقاضیان کنکور هنر چیست؟

داوطلبان کنکور هنر حتما باید در زمینه‌ی هنری قوی باشند. مسیری که انتخاب می‌کنند خیلی سخت است ولی می‌توانند از پس آن برآیند. باید از اخبار روز هنر آگاه باشند.

قهرمان پیشرفت: زینب تاجیک، از رتبه‌ی 9896 تا 271 هنر


فایل های ضمیمه

زینب تاجیک، از رتبه‌ی 9896 تا 271 هنر
Menu