فیلم : رتبه‌های برتر چگونه افزایش تراز پیدا کردند؟

در مقاله‌ی زیر تجربه‌ی برترها در زمینه‌ی افزایش ترازشان آمده است. در این مقاله شما با نحوه‌ی افزایش تراز آن‌ها آشنا می‌شوید...

فیلم : رتبه‌های برتر چگونه افزایش تراز پیدا کردند؟

رضا عبداله زاده، رتبه‌ی 7 منطقه‌ی 2 رشته‌ی ریاضی:

شما آزمون‌های کانون را با چه ترازی شروع کردید و در نهایت به چه ترازی رسیدید؟ فکر می‌کنم افزایش تراز هم داشتید. اگر این‌طوری است به چه دلیل بود؟

من اولین ترازم 5900 بود و آخرین ترازم 8300 بود. افزایش ترازم به این دلیل بود ‌که ساعت مطالعه‌ام را بالاتر بردم و به آزمون‌ها بیشتر اهمیت می‌دادم. خود آزمون‌ها و مباحثی که در آن هست و برنامه‌ی کانون را جدی‌تر می‌گرفتم اول اهمیت زیادی برایم نداشت. بعد رقابتی که دیدم بین دوستان و بقیه باعث شد بیشتر اهمیت بدهم.

....................................................

محمدرضا اسماعیلی رتبه‌ی 3 ایثارگران رشته‌ی تجربی از گنبد:

شما آزمون‌ها را با چه ترازی شروع کردید و به چه ترازی رسیدید و اگر افزایش تراز داشتید آن را به چه نسبت می‌دهید؟

من از سال دوم با تراز 6600 شروع کردم و در آزمون آخر به تراز 7900 رسیدم و در این آزمون‌ها آن چیزی که مهم بود این بود که من خودم را به برنامه‌ی قلم‌چی تنظیم کرده بودم و در سال دوم به این صورت نبود خیلی در سال سوم و چهارم با این برنامه بیشتر پیش‌ بردم و با نظم و دقت بیشتری ادامه دادم تا توانستم پیشرفت کنم.

....................................................

کوثر دستورانی، رتبه‌ی 9 منطقه‌ی 3 رشته‌ی انسانی:

خانم دستورانی شما حدودا 1000 نمره افزایش تراز داشتید. این افزایش تراز خودتان را به چه نسبت می‌دهید؟

اولا این‌که در آزمون‌هایم غیبت نداشتم، خیلی مهم بود، خیلی پایبند بودم به برنامه‌ی راهبردی‌ام، اول که به کانون آمدم با خودم نگفتم ترازم 6300 است نه نمی‌رسم، هر دفعه بهتر از قبل سعی می‌کردم تلاش کنم تا برسم به آن چیزی که می‌خواهم و این‌که ناامید نشدم. این آزمون دادنه، این انسجام خیلی مهمه به نظرم در این‌که بخواهی پیشرفت داشته باشی، از طرفی هم آن‌که آزمون‌هایم را تحلیل می‌کردم و سعی می‌کردم اشتباهاتم را دوباره تکرار نکنم، همین خیلی روی بالا رفتن ترازم مهم و تاثیرگذار بود. آن برنامه‌ریزی مهم بود، راهبردی را داشتم از طرفی برای خودم شخصی‌سازی‌اش می‌کردم.

....................................................

امیر درخوش، رتبه‌ی 1 خانواده‌ی شهدا رشته‌ی تجربی، از شهر دهدشت استان کهگیلویه و بویر احمد:

مثل این‌که شما 100 نمره افزایش تراز داشتید، علت این افزایش تراز را به چه نسبت می‌دهید؟

من تا سال دوم دبیرستان، برنامه‌ی منظم و پیوسته نداشتم ولی از نیمه‌ی دوم سال دوم و به نوعی اوایل سال سوم یک برنامه‌ی منظم و پیوسته برای خودم با کمک مشاورم برای کنکور ریختم که هم پیوسته بخوانم هم کتاب‌های سال سوم را کامل بتوانم تمام کنم هم یک بخشی از دوم و چهارم را بخوانم و برای سال کنکور آماده بشوم ولی در سال دوم برنامه‌ی مشخصی نداشتم همان کتاب درسی یا تست آسان می‌زدم و سر جلسه‌ی آزمون می‌آمدم. آزمون و ترازش برایم اهمیت آن‌طوری نداشت.

....................................................

امیررضا وظیفه، رتبه‌ی 5 منطقه‌ی 1 رشته‌ی ریاضی از تهران:

شما آزمون‌ها را با چه ترازی شروع کردید و در نهایت به چه ترازی رسیدید؟

سال اول دبیرستان میانگینم حول و حوش 6700 شد بعد انتهای سال سوم هم 8300 شد. خیلی سال سوم به چهارم پیشرفت نکردم، جا هم نداشت.

چطور بود که توانستید این افزایش تراز را داشته باشید؟

به طور مستمر کار کردن حتی اگر شما ایده خاصی هم نزنید چون بقیه رقیب‌ها مستمر کار نمی‌کنند نتیجه‌تان را می‌گیرید اگر کسی مستمر کار کند چون خیلی‌ها وسط راه ممکن است یک مقدار کنار بروند و بهترین خودشان نباشند یک مقدار آدم پیشرفت می‌کند ولی بیشترش بخاطر استمرار در تلاش و ناامید نشدن است.

....................................................

مینو معصوم زاده، رتبه‌ی 8 منطقه‌ی 2 رشته‌ی هنر از گناباد:

شما آزمون‌ها را با چه ترازی شروع کردید و در نهایت به چه ترازی رسیدید؟

من آزمون‌ها را با تراز حدود 6900 شروع کردم و فکر می‌کنم با 7100 تموم شد.

شما افزایش ترازی که داشتید را به چه نسبت می‌دهید؟

خوب به نظر من به این دلیل بود که من کنکور هنر دادم و وقتی که شروع کردم به درس خواندن اطلاعات کافی در این زمینه به عنوان کنکور نداشتم و چون زمان گذشت و من با درس‌ها بیشتر آشنا شدم این تاثیر داشت که ترازم بالا برود.

....................................................

ساجد شیری، رتبه‌ی 10 منطقه‌ی 2 رشته‌ی تجربی از مرند:

شما با چه ترازی در آزمون‌های کانون ثبت‌نام کردید و به چه ترازی رسیدید؟

اولین آزمونی که ثبت‌نام کردم، تراز 6800 آوردم که اول دبیرستان بود، همینجوری ادامه دادم هر آزمون 100 الی 200 نمره اضافه کردم تا نیم سال اول رسیدم به 7700 و روش افزایش ترازم این‌جوری بود که مهمترین دلیلش فکر کنم تحلیل آزمون‌ها بود که باعث می‌شد با سبک، تعداد سوالات ، نوع و ترتیب آن‌ها، آشنا شوم و بتوانم زمان را کنترل کنم و سوالی نمانده باشد که نخوانده باشم چون اکثر سوال‌هایی که نمی‌زدم بخاطر این بود که وقت نمی‌شد و با تمرین کردن توانستم این مشکل را حل کنم و ساعت مطالعه‌ام را تثبیت کردم، اول دبیرستان حدود 5 ساعت روزهایی که مدرسه می‌رفتم مطالعه می‌کردم و روزهای تعطیل 8 ساعت که این تداوم باعث شد ترازم افزایش پیدا کند.

....................................................

سید علیرضا حسینی، رتبه‌ی 4 ایثارگران رشته‌ی انسانی:

آقای حسینی، شما حدود 1000 نمره افزایش تراز داشتید. این افزایش، چطوری محقق شد و خودتان آن را به چه نسبت می‌دهید؟

اوایل یعنی در مهرماه که به کانون آمدم در یک مقدار از درس‌ها نتوانسته بودم خودم را برسانم که سبب شده بود ترازم پایین بیاید ولی وقتی به آزمون‌های کانون رفتم چون آزمون‌های کانون مداوم و هر دو هفته یکبار است سبب می‌شود که شما پیشرفتتان را هر چه سریع‌تر ببینید. من هم همین را دیدم، همزمان که مطالعه‌ام را افزایش می‌دادم، ترازم را افزایش می‌دادم و سبب شد بهمن ماه به تراز بالای 7000 برسم و اواخر به تراز 7800 هم رسیدم.

....................................................

آرین عبدالهی، رتبه‌ی 5 ایثارگران رشته‌ی تجربی از لاهیجان:

من از 4 سال پیش که به کانون آمدم با دفتر برنامه‌ریزی درس خواندن را جدی شروع کردم و برنامه‌ریزی را از آن یاد گرفتم و در تمام طول این 4 سال از آن استفاده می‌کردم برای شیوه‌ی برنامه‌ریزی خودم.

چه تاثیری برای شما داشت؟ آیا در ایجاد تعادل یا افزایش ساعت مطالعه برایتان نقشی داشت؟

وقتی تمام کارهایی که کردی را می‌بینی باعث می‌شود خیلی چیزها که شاید به نظر نمی‌آید در یک نقشه مشخص می‌شود و باعث شد من از تراز 5700 که شروع کرده بودم و در نهایت حتی به تراز 8100 هم رسیدم.

اتفاقا می‌خواستم به همین موضوع اشاره کنم شما افزایش تراز چشمگیری داشتید می‌توانید چندین عامل خیلی مهم که در این موضوع موثر بودند را بیان کنید:

یک عامل این‌که واقعا دوست داشتم که پیشرفت کنم و بهتر شوم و در این راه دفتر برنامه‌ریزی خیلی تاثیر داشت که من 3 آزمون از تراز 5700 به تراز 7000 رسیدم و مدیون دفتر برنامه‌ریزی هستم و سبک برنامه‌ریزی‌ای که پیدا کردم.



تهیه و تنظیم

ناهید منجمی

فایل های ضمیمه

سیدعلیرضا حسینی:افزایش تراز
محمدرضا اسماعیلی:افزایش تراز
مینو معصوم‌زاده:افزایش تراز
ساجد شیری:افزایش تراز
آرین عبدالهی: افزایش تراز
دانیال حبیبیان:افزایش تراز
رضا عبداله‌زاده: افزایش تراز
امیررضا وظیفه: افزایش تراز
کوثر دستورانی: افزایش تراز
امیر درخوش: افزایش تراز
Menu