نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران - روایت اول

روز اول نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران است. تعطیل بودن چهارشنبه باعث شد تا بسیاری از دوست‌داران کتاب بخواهند از فضای نمایشگاه در همان روز اول لذت ببرند.

نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران - روایت اول

روز اول نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران است. تعطیل بودن چهارشنبه باعث شد تا بسیاری از دوست‌داران کتاب بخواهند از فضای نمایشگاه در همان روز اول لذت ببرند. هوا هم بسیار عالی و بهاری است.

از ورودی مصلی وارد نمایشگاه می‌شوم. از همان ابتدا می‌توان شادی و نشاط را دید. کتاب، اندیشه را شاد می‌کند. امسال شعار نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را "نه به کتاب نخواندن" گذاشته‌اند. 

نمایشگاه بین المللی کتاب تهران


کتاب نماد اندیشه است. با خودم گفتم در اکثر گفت‌وگوهایی که با پدر و مادر رتبه‌های یک‌رقمی در سال‌های گذشته داشته‌ام، همه‌ی آن‌ها روی دو موضوع تاکید داشتند:

1- از دبستان کتاب داستان می‌خواندند و به خریدن کتاب علاقه‌ی زیادی داشتند.

2- سخت‌کوش بودند و همواره زیاد تمرین می‌کردند و درس خواندن را برای خود یک ارزش می‌دانند.

جالب این‌‌جاست که موضوع دوم هم خودش به کتاب ارتباط دارد و استفاده از کتاب‌های کمک‌آموزشی استاندارد عامل سخت‌کوشی بیش‌تر و زیاد تمرین کردن رتبه‌های برتر بوده است.

تابلوی ناشران آموزشی می‌گوید که باید مستقیم حرکت کنم و بعد از پله‌ها پایین بروم. سمت راست رواق غربی است و تابلوهای بالای درهای رواق عربی به شما می‌گویند که غرفه‌ی کانون فرهنگی آموزش (قلم‌چی) در همین سالن است.

نمایشگاه بین المللی کتاب تهران

وارد رواق غربی می‌شوم و همان ابتدای ورود غرفه‌ی کانون فرهنگی آموزش را می‌بینم. غرفه در همان روز اول شلوغ است. دانش‌آموزان به همراه پدر و مادر یا به همراه دوستانشان به نمایشگاه آمده‌اند و یکی از اهدافشان هم بازدید از غرفه‌ی کانون بوده است. در کنار آن‌ها معلمانی هم بوده‌اند که از این روز تعطیل استفاده کرده و به غرفه‌ی کانون آمده‌اند. 

همکاران کانون در غرفه هم به مراجعه‌کنندگان مشاوره می‌دهند تا انتخاب‌های بهتر و کامل‌تری داشته باشند.



نمایشگاه بین المللی کتاب تهران

در میان آن هیاهو و شلوغی دو چیز توجه من را به خودش جلب می‌کند.

یکی 25 سال نوآوری آموزشی است. 25 سال زمان کمی نیست. این‌که کانون فرهنگی آموزش (قلم‌چی) از سال 1372 تا امروز با آزمون‌های برنامه‌ای و کتاب‌های استاندارد و شناسنامه‌دار خدمات آموزشی را به دانش‌آموزان ارائه داده است.

دومی هم "کتاب تابستان" است. کتاب تابستان برای آینده‌نگرها و سخت‌کوش‌هاست. آن‌هایی که امروز فردا را می‌بینند. دانش‌آموزان آینده‌نگر، سخت‌کوش و بابرنامه از الان به فکر تابستان خود هستند. درست است که تابستان تعطیل است،‌ اما آموزش تعطیل نیست. آموزش ادامه دارد. با کتاب تابستان دانش‌آموزان هم درس‌های سال گذشته را بازیابی و تمرین می‌کنند و هم این‌که به سراغ درس‌های سال آینده می‌روند و حجمی قابل قبولی از آن را پیش‌خوانی می‌کنند.

نمایشگاه بین المللی کتاب تهران

نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تا 22 اردیبهشت‌ماه ادامه دارد. شما هم تصمیم بگیرید و همراه با پدر و مادر، دوستان خود یا اولیای مدرسه به نمایشگاه بیایید.

امتحانات پایان سال نزدیک است و منابع مطالعاتی می‌تواند شما را برای امتحانات آماده‌تر کند. دانش‌آموزان کنکوری دوره‌ی جمع‌بندی را در پیش دارند و کتاب‌های زرد اختصاصی زرد عمومی منابع مورد نیاز آن‌ها برای این دوره است.

یازدهمی‌ها هم که آینده‌نگر و سخت‌کوش هستند، از الان بهتر است به فکر تابستان و یک شروع خوب باشند. بهتر است منابع پایه خود را در همین اردیبهشت‌ماه با آرامش تهیه کنید.

شاید در یکی از همین روزها هم همدیگر را ببینیم و اگر سؤالی داشته باشید حتماً به شما پاسخگو خواهم بود.

نمایشگاه بین المللی کتاب تهران



Menu