گزارش جشن نخبگان کنکور 96 در سالن همایش‌های برج میلاد + عکس

جشن تجلیل از نخبگان کنکور سراسری 1396، رتبه‌های زیر 10 کانون در کنکور 96 ، 2 شهریور، در مرکز همایش‌های بین المللی برج میلاد، برگزار شد.

گزارش جشن نخبگان کنکور 96 در سالن همایش‌های برج میلاد + عکس

مراسم تجلیل از رتبه های زیر 10 کشوری کنکور سراسری1396، 2 شهریور، توسط بنیاد علمی آموزشی قلم چی (وقف عام) با حضور نخبگان و فرهیختگان، استادان، خیرین مدرسه ساز، چهره های ماندگار، اساتید دانشگاه، خیرین مدرسه ساز، مسئولان نمایندگی‌های کانون ، ناشران و اصحاب رسانه، فرهیختگان و دست‌اندرکاران کانون در مرکز همایش‌های بین المللی برج میلاد برگزار شد. گزارشی از این رویداد بزرگ علمی در زیر آمده است:

دکتر حافظی (رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور) در این مراسم به فعالیت‌های خیرین مدرسه ساز در کشور و وقف عام شدن بنیاد علمی آموزشی قلم چی و فعالیت های خیرخواهانه این بنیاد و تاثیر آموزشی این فعالیت‌ها در رشد و ارتقا سطح علمی کشور اشاره کردند.

ایشان با بیان اینکه بیش از 650 هزار خیر مدرسه ساز در داخل کشور و یک هزار خیر مدرسه ساز در خارج از کشور در امر مدرسه سازی و توسعه فضای آموزشی فعال هستند، تاکید کردند فضیلت دانش و کسب علم از بالاترین عبادات شمرده می شود .


بخشی از صحبت های کاظم قلم چی (واقف و متولی بنیاد علمی آموزشی قلم‌چی) در این مراسم، در زیر آمده است:

در این مراسم، چندین گروه دعوت شده‌اند. یک گروه از مدعوین رتبه های زیر 10 و گروه دوم پدران و مادران رتبه‌های برتر هستند. روز گذشته مشابه سال‌های قبل، مراسمی با محوریت تقدیر از نقش پدر و مادرها برگزار شد. برگزاری چنین مراسمی، که چندین سال است توسط بنیاد قلم‌چی برگزار می‌شود برای اولین بار است که به این شکل در ایران صورت می‌گیرد؛ برندگان نوبل تقدیر می شوند ولی اولیای آن‌ها خیر در صورتی‌که پدران و مادران برترها نقش بسیار مهمی در موفقیت آن‌ها داشته‌اند؛ البته ریچارد فایمن برنده‌ی جایزه نوبل فیزیک هنگام دریافت این جایزه، به نقش پدرش اشاره کرده است و مطالعه‌ی مقاله‌ی آن را به همگان توصیه می‌کنیم. نخبگان، حتما باهوش هستند ولی بدون تردید اگر این نخبگان به این جایگاه رسیده‌اند به این دلیل است که در محیط غنی رشد یافته اند. حسین بصیر (رتبه‌ی 3 منطقه 3 از روستای ترکمبور آذربایجان شرقی) در صحبت‌هایش به این نکته اشاره کرده است که با راهنمایی معلمش در آزمون نمونه دولتی شرکت می‌کند و در روستایی که دانش‌آموزان بیش از پنجم یا نهم درس نمی‌خوانند ادامه تحصیل می‌دهد و موفق به کسب چنین رتبه‌ای می‌شود. حسن ذاکر زواردهی که از روستای زوارده استان مازندران موفق به کسب رتبه‌ی 8 منطقه‌ی 2 رشته‌ی ریاضی شده بیان می‌کند با ورود به مدرسه‌ی تیزهوشان، فضای ذهنی او تغییر کرد و این‌ها مصداق‌هایی از پرورش در محیط غنی است.

گروه سوم چهره های دانشگاهی از جمله پروفسور پرویز جبه‌دار مارالانی چهره‌ی ماندگار برق در سال 81، پروفسور منصور نیکخواه بهرامی ‌چهره ماندگار مکانیک در سال 85، ، پروفسور محمود گلابچی چهره ماندگار معماری و عمران ، دکتر کمره‌ای رییس دانشکده علوم و فنون دانشگاه تهران ، مهندس ایرج حسابی، یادگار دکتر حسابی و دکتر سیدسلمان نورآذر، عضو هیات علمی دانشگاه امیرکبیر، هستند.

نلسون ماندلا آموزش را قوی‌ترین سلاحی دانسته است که می‌توان از آن برای تغییر دنیا استفاده کرد و خیرین مدرسه ساز در این زمینه نقش دارند و خرسندیم این مراسم میزبان دکتر حافظی و خیرین مدرسه‌ساز و شورای معتمدین بورسیه است. معرفی افرادی مشابه حسین بصیر جهت بورسیه توسط این معتمدین بسیار ارزشمند است.

در این مراسم هم‌چنین پشتیبان‌های ویژه که خود از رتبه‌های برتر سال‌های گذشته هستند و رتبه های 1 کشوری سال های گذشته (از 11 سال پیش تا سال گذشته) از جمله رستگار رحمانی تنها، سارا همتی، زهرا مشایخی، محمد احمدی، شهرام رحیمی، اشکان اسماعیلی، محمد استادمحمدی، پویا براهیم باستانی، غزاله شجاع طلب، سیدشایان پورمیربابایی، پگاه پزشکی و پویا همدانیان حضوردارند. دعوت ما از رتبه‌های 1 سال‌های گذشته و اهدای هدایای رتبه‌های 1 هر سال به دست رتبه‌های 1 سال‌های قبل به این معنا است که ما شما را فراموش نمی کنیم. ما نباید قهرمانان را فراموش کنیم.

ناشران، مسئولان کتابخانه‌ها، مسئول نهاد کتابخانه‌های تهران و مسئول مشارکت‌ها که اصحاب نشر و گسترش علم آگاهی هستند نیز در این مراسم حضور دارند.

دانش آموزان روستایی از جمله حسن ذاکر، رحیم ملایی، حسین بصیر و پشتیبان ویژه‌ی او کاظم مرادی نیز در این جمع حضور دارند. در گزارش سازمان ملل در سال 2016 آمده است هنگامی که جامعه توسعه پیدا می‌کند به چند گروه باید توجه ویژه‌ای داشت: معلولان (که در این گزارش خواسته شده از این قشر از جامعه به جای عنوان معلول، به انسان هایی با توانایی های متفاوت یاد کنیم) اقلیت ها و اقشاری که درآمدهای پایین دارند و افتخار می‌کنیم اگر بتوانیم با اقدامات وقف و بورسیه، سهمی در موفقیت چنین قشری داشته باشیم.

هم‌چنین در این جمع، برترهای نابینا، کم‌بینا حضور دارند که همیشه زیباترین بخش مراسم به آن‌ها اختصاص دارد. کسانی که با وجود این‌که شرایط تحصیل و آزمون دادن برایشان بسیار دشوار است ولی موفق به کسب رتبه‌های زیر 1000 شده‌اند.














چند توصیه‌ی کاظم قلم‌چی به رتبه‌های تک‌رقمی کنکور 96 و پدران و مادران آن‌ها:

توصیه‌ی اول: مهمترین ترم، ترم اول دانشگاه و مهمترین سال، سال اول دانشگاه است درنتیجه به تلاش خودتان در دانشگاه و در صدر بودن ادامه دهید. بعد از قبولی در دانشگاه تازه کار شما شروع می‌شود. مراقب باشید شادی بعد از پیروزی سبب نشود سخت ترین دوره را که ترم اول دانشگاه است نادیده بگیرید.

توصیه‌ی دوم: از کلاس ها غیبت نکنید و آن‌ها را از دست ندهید؛ حتی اگر یک یا تعدادی از اساتید شما خیلی قوی یا مورد قبول شما نبودند نیز باز در کلاس‌ها شرکت کنید و قبل از قضاوت یاد بگیرید.

توصیه سوم: در دوران دانشجویی کار کنید و به کمک کار، مهارت های زندگی را کسب کنید.

توصیه‌ی چهارم: زحمت و تلاش را فضیلت بدانید و از دانش‌آموزان دیگر حقیقت را دریغ نکنید. شما با زحمت و تلاش به این جایگاه رسیده‌اید و این را بیان کنید و به دیگران حقیقت را بگویید. شما در جمع اطرافیانتان الگو هستید و دیگران از شما خواهند پرسید و عدم بیان حقیقت خیانت است.

توصیه‌ی پنجم: قدر دانشگاهی را که در آن پذیرفته خواهید شد بدانید. به دانشگاهی که در آن درس خواهید خواند مدیون هستید. حدودا 70 درصد از دانشجویان دانشگاه هاروارد بعد از فارغ التحصیل شدن، حداقل یک‌بار به دانشگاه خودشان برگشته‌اند و به آن کمک مالی کرده‌اند، شما هم به مدرسه‌ی قبلی خود یا به دانشگاهی که در آن تحصیل خواهید کرد برگردید و کاری انجام دهید. خودتان را مدیون بدانید.

و توصیه‌ی من به پدر و مادرها نیز این است که در دانشگاه نیز فززندانتان را رها نکنید و این به شرطی محقق می شود که ارتباط و گفتگو و تعامل بین فرزندان و اولیا وجود داشته باشد. از برترها نیز می‌خواهم در تمام تصمیمات مهم زندگی از جمله انتخاب رشته، انتخاب شغل، ازدواج، مهاجرت با آن ها مشورت کنند. 





تجلیل از رتبه های زیر 10 کانون در کنکور  96 - گروه ریاضی




اهدا جایزه به رتبه 1 کنکور ریاضی 96 ، صابر دین پژوه توسط محمد استاد محمدی رتبه 1 کنکور ریاضی 91











تجلیل از رتبه های زیر 10 کانون در کنکور  96 - گروه انسانی




تجلیل از رتبه های زیر 10 کانون در کنکور  96 - گروه هنر 


اجرای گروه رستاک در مراسم جشن نخبگان کنکور 96













اهدا جایزه به رتبه 1 کنکور زبان 96 ، ارشیا زاهدی پور توسط رستگار رحمانی تنها رتبه 1 کنکور تجربی و زبان سال 88  







چند سالی است که هوشنگ مرادی کرمانی (از نویسندگان معاصر و بنام کشورمان، نویسنده‌ی داستان "قصه‌های مجید") دعوت بنیاد را پذیرفته و در جشن تجلیل از نخبگان حضور پیدا می‌کند و برای برترها صحبت می‌کند، با توجه به این‌که ایشان امسال به جهت شرکت در فستیوال کتاب چین، حضور نداشتند پیام خودشان را طی فیلمی به رتبه‌های برتر به ویژه سخت‌کوشان روستانی چنین بیان کردند:

افتخار چیست؟ روزی سقراط حکیم با یکی از بزرگ‌زادگان روبرو گشت؛ بزرگ زاده نام پدران خود را بر سقراط شمرد و به آنان افتخار کرد و از او پرسید خاندان تو چه کسانی هستند و با توجه به این‌که گذشتگان سقراط را شغل‌هایی از جمله بنایی و ... بود او را تحقیر نمود و به او گفت: تو از خاندان برجسته‌ای نیستی، سقراط در جواب گفت : پدران تو همه اشخاص بزرگ و عالی قدر و صاحب مقامات و درجات بسیار بوده اند، ولی تو خود نتوانستی مقامی برای خود کسب کنی و اما نسب من از خودم شروع می شود و من در راس خانواده ای هستم که از من آغاز شده است، ولی خانواده تو، به تو ختم می شود! افتخارات به تو ختم شد و از من آغاز شد، من آغاز گر افتخار هستم.

افتخار با بسیاری از روستایی‌ها آغاز می شود. روستایی‌هایی که با سخت‌کوشی و علی‌رغم شرایط سخت جغرافیایی و کمبود امکانات، موفق به کسب رتبه‌های برتر می‌شوند و این از سه چیز است عشق به‌علاوه‌ی مقاومت و به‌علاوه‌ی تلاش. عشق است که سبب می شود سختی‌های مسیر برای شخص هموار شود و با مقاومت و تلاش نتیجه حاصل می‌شود. مقاومت به معنای این که مشکلات آن‌ها را سرخورده نکند.



تهیه و تنظیم

ناهید منجمی

Menu