گفت‌وگو با پرهام آبشگون، دانش‌آموز کلاس دوم دبستان از تبریز

پدر پرهام که مشاور کانون هستند و از سال 82 با کانون همکاری می‌کنند، می‌گوید: « پرهام قبل از ورود به مدرسه با کتاب‌های کوچولوهای باهوش و شش‌‌ساله‌ها با کانون آشنا شد. »

گفت‌وگو با پرهام آبشگون، دانش‌آموز کلاس دوم دبستان از تبریز

چه‌طور با کانون آشنا شدی؟

من دوست داشتم در آزمون‌های کانون شرکت کنم.

پدر پرهام که مشاور کانون هستند و از سال 82 با کانون همکاری می‌کنند، می‌گوید: « پرهام قبل از ورود به مدرسه با کتاب‌های کوچولوهای باهوش و شش‌‌ساله‌ها با کانون آشنا شد. کتاب‌ها را خیلی دوست داشت و تمام کتاب‌ها را با علاقه حل می‌کرد.»

آزمون‌ها چه کمکی به درس‌ خواندن و یادگیری‌ات کرده است؟

درس‌هایم را بهتر یاد می‌گیرم.

پدر پرهام می‌گوید: «وقتی اولین آزمون را داد 16سؤال را درست حل کرده بود و 14 سؤال را غلط؛ ولی در آخرین آزمون، 24 سؤال را درست حل کرده بود و فقط 6 ایراد داشت که به خاطر عجله و بی‌دقّتی بود.»


چگونه برای آزمون‌های جمعه آماده می‌شوی و برنامه‌ریزی می‌کنی؟

پنج‌شنبه‌ی قبل از آزمون، آزمون غیر حضوری را پاسخ می‌دهم و بعد اشکال‌هایم را از مادرم می‌پرسم.

از کارنامه‌ی آزمون چه استفاده‌ای می‌کنی؟

بررسی می‌کنم که چه سؤال‌هایی را غلط زده‌ام؛ سپس راه‌حل آن را نگاه می‌کنم یا می‌پرسم.

پدر پرهام می‌گوید: «در همان روز جمعه کارنامه‌ی پرهام را می‌گیریم و بررسی می‌کنیم. پرهام همان روز کتاب خودآموزی را می‌نویسد. ما برای پر کردن آن به پرهام کمک می‌کنیم. من به آموزه‌های کانون اعتقاد دارم و در مورد پسر خودم همه‌ی این آموزه‌ها را انجام می‌دهم.»

برای تعطیلات نوروز چگونه برنامه‌ریزی کردی؟

من کتاب نوروز را خریدم و پشتیبانم هم برنامه‌ای برای 20 اسفند تا 20 فروردین به من داده است که تمام درس‌ها و منابع و تعداد سؤال‌های هر روز در آن معلوم است. فقط کافی روزی یک ساعت درس بخوانم تا همه‌ی درس‌ها خوانده شود. به دوستان مدرسه و خانم معلم هم کتاب را نشان دادم و آن‌ها هم کتاب را خریدند.

خانواده‌ی پرهام از پشتیبان او، خانم عیوض‌زاده تشکر کردند و می‌گویند ایشان به طور مرتب با اولیای او در تماس است و آن‌ها را در جریان نتیجه‌ی آزمون‌ها، موارد مهم و وضعیت درسی او قرار می‌دهد. از نظر آقای آبشگون، ‌جدا کردن پاسخ‌نامه‌ی نوروز بسیار کار مفید و خوبی است و اولیا نیز این کار را بسیار می‌پسندند.


آیا تا به حال پیش آمده که در آزمون سؤالی بیاید که آن را نخوانده باشی یا در کتاب شما نباشد؟

خیر؛ همیشه سؤال‌ها را بلد بودم و خانم معلم به ما گفته بود.

کدام درس را بیش‌تر دوست داری؟

ریاضی

برای ریاضی از چه کتابی استفاده می‌کنی؟

کتاب کار و مجموعه‌ی من و مادرم

آیا کتاب غیر درسی هم می‌خوانی؟

بله؛ در مدرسه هر دانش‌آموز برای روز چهارشنبه و پنج‌شنبه یک کتاب را انتخاب کرده و خلاصه‌نویسی می‌کند. سپس برداشت خود را از کتاب نقاشی می‌کند.



Menu