خانم اجازه! سوال دارم - 95/11/10

هر دانش آموزی نقاط ضعف خود را بیان می‌کند و مشاوران خوب ابتدایی به پرسش‌های آن‌ها پاسخ می‌دهند.

خانم اجازه! سوال دارم - 95/11/10
سوال: کلاس پنجم هستم در مورد  خیلی از سوال ها بی دقتی می کنم  و هول می شوم ودر آزمون ها غلط می زنم  به نظر شما من چطور با دقت شوم؟

 مشاور: گلناز محمدی :

دوست خوبم !بهترین راه برای  کم کردن اشتباهات شما در آزمون پر کردن مداوم و همیشگی کتاب خود آموز می باشد شما وقتی اشتباهات  یک آزمون را در این کتاب یادداشت کنی و آنرا تا آزمون بعد  می خوانی  و دوره می کنی حتما در آزمون بعد کمتر آن اشتباهات را تکرار می کنی علاوه بر این یک راه حل دیگر برای شما  هست وآن استفاده از کتاب  اشتباهات متداول  پنجم می باشد  این کتاب به شما نشان می دهد  که به چه دلیل  در آزمون ها ،بعضی  گزینه های اشتباه را انتخاب می کنی  و کمک  می کند که جلوی اشتباهات و بی دقتی های جدید را بگیری و می توانی علاوه بر پر کردن کتاب خود آموز  این کتاب را از کتاب  فروشی نمایندگی خود تهیه نمایید.

 

سوال: من از زمان بندی خودم در درس خواندن راضی نیستم. مثلا درسی را که در کلاس درس می توانم در 10 دقیقه بخوانم در منزل حدود 45 دقیقه طول می کشد.

مشاور: لیلا خداوردیان:

به نظر می‌رسد در منزل بازدهی شما کم‌تر می‌شود که می‌تواند عوامل مختلفی داشته باشد، شاید لازم باشد در برنامه‌ریزی خود تغییراتی بدهید. در هنگام خستگی و عدم تمرکز بازدهی کاهش می‌یابد. چند عامل مشخص را بررسی کنید. اول محلی که در آن مطالعه می‌کنید را بررسی کنید عواملی که موجب عدم تمرکز می‌شوند را برطرف کنید محیطی مانند مدرسه ایجاد کنید به دور از تلویزیون، موبایل و غیره.

در مرحله بعد، به برنامه‌ریزی خود توجه کنید. شاید لازم باشد بین زمان‌های مطالعه کمی بیش‌تر استراحت کنید. بازیابی را فراموش نکنید. پس از هر مبحث یا درس، آن را در ذهن خود مرور کنید این کار هم حافظه شما را تقویت می‌کند و هم سرعت یادگیری‌تان را بیش‌تر می‌کند.

در آخر نیز به این مورد توجه داشته باشید که این کاهش بازدهی مربوط به کلیه دروس است یا مثلاً دروس حفظی. با توجه به نوع درس می‌توان راهکارهای مختلفی را در نظر گرفت.

Menu