خانم اجازه! سوال دارم - 96/01/15

دانش آموزان نقاط ضعف درس خود را می‌پرسند و مشاوران و مدیران دبستان به آن‌ها پاسخ ارائه می‌دهند.

خانم اجازه! سوال دارم - 96/01/15

سوال: برای درس خواندن کمی تنبل هستم وقت زیادی را برای استفاده از تبلت یا تماشای تلویزیون صرف می کنم. هر روز پشیمان می شوم اما نمی توانم این تنبلی را هم کنار بگذارم.

مشاور: لیلا خداوردیان

پاسخ:شما به تنهایی نتوانسته‌اید برنامه‌ریزی درستی داشته باشید، پس بهتر است از دفتربرنامه‌ریزی یا والدین و یا پشتیبان خود کمک بگیرید. اگر دانش آموز مقاطع اول تا سوم دبستان هستید از والدین خود بخواهید در انجام برنامه‌ریزی درست به شما کمک کنند به طور مثال اگر زمان استفاده از تبلت یا تماشای تلویزیون خارج از برنامه ‌ریزی‌ شما بود، به شما تذکر دهند تا زمان را بتوانید مدیریت کنید ولی اگر در مقاطع بالاتری هستید بهتر است خودتان این‌کار را انجام دهید. باید اراده‌‌ی خود را تقویت کنید حتی اگر نمی‌توانید بلافاصله به سراغ درس‌خواندن بروید، درروزهای اول سر زمان برنامه‌ریزی شده تبلت یا تلویزیون را کنار بگذارید و کار دیگری انجام دهید.برنامه‌ریزی خود را به افراد مطلع مانند پشتیبان نشان دهید تا ضعف‌های احتمالی برنامه را برطرف کنید .

 سوال:  هدفگذاری ام برای این آزمون رشد درصد‌هایم بود اما نشد!

مشاور:لیلا خداوردیان :

پاسخ:همیشه هدف‌گذاری‌های ما در اولین تلاش به نتیجه‌ی مورد انتظار نمی‌رسد ولی مداومت بر تلاش و یافتن نقاط قوت به رسیدن به موفقیت کمک می‌کند. کارنامه‌ی خود را به کمک پشتیبان خود بررسی کنید. مباحثی که نیاز به تلاش بیش‌تر دارند را مشخص کنید. راهکارهای لازم را بپرسید قطعاً در برخی دروس به رشد دست یافته‌اید شیوه‌ی مطالعه‌ی این دروس را بازبینی کنید و در صورت نیاز برای دروس دیگر نیز استفاده کنید با تلاش مداوم به موفقیت دست پیدا خواهید کرد.

سوال: می توانید بگوییدچه روش‌های کلی برای افزایش تراز وجود دارد ؟

مشاور:لیلا خداوردیان :

پاسخ:دانش‌آموزان هر جمعه با توجه به تلاشی که کرده‌اند به امید درصد بیش‌تر و تراز بهتر در جلسه‌ی آزمون حاضر می‌شوند. برای افزایش تراز، روش‌ها و راه‌حل‌های ساده و آسانی وجود دارد که گاهی ممکن است به دلیل سادگی به چشم نیاید. برای افزایش تراز توجه و تمرکز در موارد زیر شما را در رسیدن به هدفتان یاری خواهد کرد:

بررسی کارنامه‌ی هر آزمون و درصد‌های هر درس

تجزیه و تحلیل روش‌های مطالعه و اصلاح یا تغییر آن‌ها در صورت لزوم

مطالعه‌ی عمیق و دقیق تمام درس‌ها طبق برنامه‌ی راهبردی

استفاده از منابع مناسب برای افزایش قدرت تست‌زنی

آشنایی با انواع تکنیک‌ها مثل ضربدر و منها، دو خودکار و... و به‌کارگیری آن‌ها در آزمون‌ها

استفاده‌ی منظم از کتاب خودآموزی برای کاهش تعداد غلط‌ها

Menu