چند سؤال در ارتباط با درس ریاضی

از چه سنی باید آموزش ریاضیات را به کودکان آغاز کرد؟

چند سؤال در ارتباط با درس ریاضی

از چه سنی باید آموزش ریاضیات را به کودکان آغاز کرد؟ آموزش ریاضی باید از پیش‌دبستانی با آموزش اعداد شروع شود و به مرور به کمک بازی‌ها از همان سن لذت حل معادلات ریاضی به کودک چشانده شود.

چه کودکانی استعداد ریاضی دارند؟ کودکانی که علاقه‌ی زیادی به بازی کردن دارند و کنجکاو رسیدن به جواب حل معما هستند معمولاً استعداد خوبی در ریاضی دارند. البته باید قبول کرد که آموزش‌های معلمان نیز بی‌تأثیر نیست و آموزش درست می‌تواند کارآمد باشد و هوش ریاضی دانش‌آموزان را تقویت کند.

چگونه کودکان را به ریاضی علاقه‌مند کنیم؟ بازی بهترین وسیله برای جذب کودکان به ریاضی است. از جدول اعداد و سودوکو می‌توان شروع کرد. استفاده از رایانه و سر زدن به برخی سایت‌های مربوط نیز می‌تواند به این موضوع کمک کند. والدین باید اجازه دهند هرازگاهی فرزندشان با هم‌کلاسی‌هایش ریاضی کار کند. وقتی کودک خود به مانعی برمی‌خورد و با هم‌سن و سالش برای حل آن تلاش می‌کند خوشحال‌تر است.

گاهی لازم است در کنار کودکان حضور داشته باشیم و به سؤالات آن‌ها پاسخ دهیم. توضیح این مطلب که ریاضی چه کاربردی در زندگی خواهد داشت نیز مؤثر است.

چرا برخی از دانش‌آموزان به ریاضی علاقه ندارند؟ این امر می‌تواند دلایل زیادی داشته باشد؛ اما مهم‌ترین آن نوع آموزش ریاضی به کودکان است. در صورت وجود خلاقیت در آموزش ریاضی است که کودکان به  آن جلب شده و آن را یاد می‌گیرند. در این حالت داشتن یک رابطه‌ی نامناسب با معلم، فقدان اعتمادبه‌نفس برای حل معادلات و رسیدن به جواب و حتی داشتن یک مشکل فیزیکی مثل پایین بودن قدرت درک و بیان یا نوشتن می‌تواند سبب عدم علاقه نسبت به درس ریاضی شود.

Menu