درخشش روستاییان در کنکور 95 + عکس و فیلم

در کنکور 1395 روستاییان درخشش قابل توجهی داشتند. در مقاله‌ی زیر به رتبه‌های تک‌رقمی که از روستا به این موفقیت رسیده‌اند اشاره شده است....

درخشش روستاییان در کنکور 95 + عکس و فیلم

در کنکور 1395 روستاییان درخشش قابل توجهی داشتند. در مقاله‌ی زیر به رتبه‌های تک‌رقمی که از روستا به این موفقیت رسیده‌اند اشاره شده است. 

با شنیدن و خواندن داستان چنین قهرمانانی ، همه امیدوار می‌شوند و تلاش می‌کنند و با تلاش خودشان سرنوشت و زندگی خودشان را به سمتی بهتر شدن سوق می‌دهند. 

براساس شاخص تاب آوری افرادی که در شرایط سختی به سر می‌برند در مقابل مشکلات در هم نمی‌شکنند ، تاب می‌آورند و موفق می‌شوند . این برترها نمونه‌هایی از این افراد هستند.


در ادامه فیلمی که با همکاری خود این دانش آموزان آماده شده است را مشاهده کنید.





محمدامین روانبخش از روستای کاریزک ناگهانی، توانست رتبه ی 2 کشور را در رشته‌ی تجربی کسب کند. پدر محمدامین دارای مدرک دیپلم و کشاورز است. مادرش نیز تا پایه‌ی پنجم دبستان تحصیل کرده و خانه‌دار است. او در سال سوم دبیرستان به کانون پیوست و معدل کتبی نهایی سوم دبیرستان محمد امین 20 بود.

..................................................

رتبه‌ي 8 تجربی منطقه‌ي 3،جواد خانعلى نیز از روستای لشتو تنکابن  مازندران موفق به کسب این رتبه شد. او از دوم دبیرستان به كانون آمد و در 60 آزمون برنامه‌ای کانون شرکت کرد و در هیچ آزمونی غیبت نداشت. پدر جواد کارشناسی آموزش ابتدائی دارد و مدیر دبستان دولتی شهیدمدرس لشتو است. مادر او هم دارای مدرک کارشناسی علوم تجربی است و معلم علوم تجربی می باشد. نمی شود از موفقیت صحبت کرد، ولی از راهنمایی و کمک مادر جواد، معلم نمونه ی تنکابن و و دارای دیپلم افتخار الگوهای برتر تدریس نام نبرد. راهنمایی ها و کمک مادر از یک سو و همکاری صمیمانه پدر از سوی دیگر که در تمام طول تحصیل مسئولیت ر فت و آمد جواد به مدرسه را خودش به عهده گرفت، همه و همه باعث شد این دانش‌آموز کوشای روستای لشتو که در کارنامه ی درخشان خود، قبولی در مرحله‌ی اول المپیاد زیست و شیمی را در 2 سال متوالی دارد، چنین موفقیت بزرگی را کسب کند.

........................................................

در میان چنین برترهایی هستند کسانی که همزمان با تحصیل کار نیز کرده‌اند؛ جواد ماهرى نیز یکی از این برترهای کنکور 1395 در رشته‌ی ریاضی است که همزمان با تحصیل در هر زمینه ای کار کرده است .او که از كرمانشاه موفق به کسب رتبه‌ي 7 ریاضی منطقه‌ي 2 شد از چهارم دبیرستان به كانون آمد. پدرش اهل روستای احمدآباد ماهیدشت و به شغل کشاورزی مشغول است. مادرش نیز خانه‌دار است. جواد از دوران کنکور می گوید:‌ خودم را مجبور به تلاش بی وقفه می‌کردم به همین دلیل در طی دوران کنکور آرامش داشتم.

........................................................

رتبه برتر سخت‌کوش دیگر کنکور 1395 كاظم مرادى از روستای خانکوک فردوس خراسان جنوبی است که موفق به کسب رتبه‌ي 9 ریاضی منطقه‌ي 3 شد. او از دوم دبیرستان به كانون آمد. با این‌که این مدرسه شبانه‌روزی بود، فقط یک سال در خوابگاه ساکن شد و بقیه‌ی سال‌های مدرسه را در رفت‌وآمد بود؛ زیرا برای تأمین هزینه‌های تحصیل خود بعد از مدرسه کار می‌کرد. هم کشاورزی و دامداری می‌کرد و هم مدتی را هم در کارخانه‌ی کمپوست روستای نزدیک خانه‌شان مشغول بود. کار کردن مانع تحصیلش نبود و در همان زمان رتبه‌ی سوم المپیاد علمی عربی در استان خراسان جنوبی را کسب کرد. او هر روز صبح 2 کیلومتر راه را پیاده می‌رفت تا سر جاده برسد و بتواند با ماشین‌های گذری به مدرسه برود. بعدازظهرها نیز باید 2 کیلومتر را پیاده به خانه می‌آمد. شاید همین پیاده‌رو ی‌ها و دویدن‌ها باعث شد رتبه‌ی اول مسابقات فوتسال بین مدارس را در شهرستان فردوس کسب کند.

مرادی راز موفقیتش را این‌گونه بیان می‌کند: موفقیتم را مدیون پدرم هستم. او همیشه قله‌ها را به من نشان می‌داد و نمی‌گذاشت به همان چیزی که هستم قانع باشم. پدر و مادر او هر چند تحصیلات ابتدایی دارند اما همیشه او را در در س‌هایش یاری کرده‌اند.

........................................................

از دیگر افتخارات روستاییان می‌توان به زهرا اسماعيلى، اشاره کرد که از روستای مطهرآباد زرند کرمان موفق به کسب رتبه‌ي 3 انسانی منطقه‌ي 3شد. او از چهارم دبیرستان به كانون آمد.

........................................................

فرهاد على‌نژاد نیز که از سوم دبیرستان به كانون آمد، از روستاي چري قوچان خراسان رضوی موفق به کسب رتبه‌ي 5 انسانی منطقه‌ي 2شد. تحصيلات پدر او ابتدايي است وكارگر بوده و اكنون مغازه‌ي ميوه‌فروشي دارد. تحصيلات مادرش نیز ابتدايي و خانه‌دار است. فرهاد دبستان را در روستاي چري از توابع شهرستان فاروج درس خواند.  در دبستان، مادر او با اينكه فقط تا پنجم ابتدايي درس خوانده است، معلم او شد و فرهاد توانست سال سوم دبستان را با كمك مادر به صورت جهشي بخواند. او براي ادامه‌ي تحصيل به شهر قوچان آمد ولي خانواده هم‌چنان در روستا بودند و در خوابگاه‌هاي شبانه‌روزي درس خواند. راهنمايي را در مدرسه‌ي نمونه‌ي دين و دانش درس خواند و در سال سوم راهنمايي در المپياد زبان مقام اول شهرستان را كسب كرد.  فرهاد در كنكور 89 موفق به قبولي در رشته‌ي مهندسي صنايع دانشگاه فردوسي مشهد شد ولي در همان اوايل تحصيل متوجه عدم علاقه‌ي خود به اين رشته شد. او علاقه‌ی زیادی به مباحث فلسفي و روا نشناسي داشت و در دوران دانشجویی كتاب‌هاي فلسفه و روا نشناسي را مطالعه مي‌كرد. سرانجام تصميم خود را گرفت و بعد از 11 ترم تحصيل در از اين رشته انصراف داد و عزم خود را براي شركت در كنكور انساني جزم کرد و سرانجام موفق به كسب رتبه‌ي 5 منطقه‌ي 2 در رشته‌ي انساني شد. او نمره‌ی 100 را در درس روا نشناسي آورده است. او در کنار تحصيل در كارهاي مختلفي از جمله كار در رستوران و قسمت پذيرش هتل فعاليت كرده و ترجمه‌‌ي متون انگليسي به فارسي را نيز انجام داده است.

........................................................

در کنکور امسال نیز مشابه سال‌های گذشته از توابع همدان رتبه برتری درخشید. حسن عزيزى مراد که از سوم دبیرستان به كانون آمد، از روستای حسین آباد آشوری، از توابع همدان موفق به کسب رتبه‌ي 9 انسانی منطقه‌ي 2 شد. پدر او کشاورز و مادرش خانه‌دار است. او  که هفت خواهر و برادر دارد کوچک ترین عضو این خانواده ی ده نفره است. دوران ابتدایی، راهنمایی و اول دبیرستان را در مدارس روستایی درس خواند، اما برای ادامه ی تحصیل با حمایت های پدر و برادرش در مدرسه ی علویان شهر همدان ثبت نام کرد و سختی رفت‌آمد هر روز به همدان  را به جان خرید. حسن در تابستان گاهی به پدر خود در کشاورزی کمک می کرد. وقتی از او درباره ی نقش پدر و مادر در موفقیتش می‌پرسیم می گوید:"از پدرم سخت کوشی و امیدوار بودن را یاد گرفتم و مادرم همراه همیشگی من بود." حسن بزرگ ترین حامی در تحصیلاتش را برادر بزرگترش می‌داند. او که فوق دکترای رشته ی عربی از دانشگاه علامه طباطبایی را دارد، کانون را به حسن معرفی کرد. پشتیبان ویژه‌ی او نیز مجتبی جعفری مسلم،در کنکور 1394، از بهار همدان موفق به کسب رتبه ی 6 منطقه ی 3 شده بود.

تهیه و تنظیم

ناهید منجمی

فایل های ضمیمه

Menu