به شهر ما بیایید - سفر به گرگان

این منطقه از هوای نسبتاً مطبوع و ملایم‌تری در مقایسه با شهرها و مناطق شمالی برخوردار است.

به شهر ما بیایید - سفر به گرگان

شهر زیبای گرگان با این‌که از سواحل زیبای خزر مانند بقیه‌ی شهرهای شمالی برخوردار نیست (تنها ساحلش بندر ترکمن است) ولی از منطقه‌ی خاصی به اسم ناهارخوران برخوردار است که دارای درختان سربه‌فلک‌کشیده جنگل باستانی همراه با امکانات گردشگری است و تفرجگاهی زیبایی را با چشم‌اندازی دیدنی در گرگان و در مرکز استان گلستان ایجاد کرده است که نه‌تنها مردم استان بلکه گردشگران بی‌شماری در تمام ایام سال به آن روی می‌آورند.

به شهر ما بیایید


این منطقه از هوای نسبتاً مطبوع و ملایم‌تری در مقایسه با شهرها و مناطق شمالی برخوردار است. یکی از خیابان‌های طولانی و اصلی گرگان در این منطقه قرار دارد. این خیابان که به جاده‌ی ناهارخوران مشهور است، مسیری برای پیاده‌روی و نیز تفریح مردم است. معمولاً شب‌های پنج‌شنبه و جمعه مردم شهر به این‌جا می‌آیند و از هوای تازه‌ی آن استفاده می‌کنند. در غروب روزهای تابستان و ساعات اولیه‌ی شب گاهی تعداد مردم در محدوده‌ای به وسعت دو سه کیلومتر مربع به بیش از ۳۰ هزار نفر می‌رسد. در زمستان‌ها نیز بسیاری از مردم برای روزهای برفی و در فصل پاییز برای رنگ‌های زیبای درختان انجیلی که به رنگ‌های قرمز و زرد و گل‌بهی هستند به این منطقه می‌آیند که با خوردن آش و لبو، باقلا و... از پیاده‌روی‌شان لذت دوچندان می‌برند.

به شهر ما بیایید


مسیر جاده‌ی ناهارخوران به سمت جنوب پس از حدود ۷ کیلومتر به روستای زیبای زیارت می‌رسد. این روستا با داشتن دو آبشار بلند و دیدنی و چشمه‌ی آب گرم از نقاط دیدنی منطقه ‌است و از نظر قدمت، جزء ۲۰ روستای برتر گردشگری ایران است.

به شهر ما بیایید

به شهر ما بیایید


Menu