رتبه‌های یک‌رقمی می‌گویند چرا هنرستان؟ (2)

نگاهی به معدل آن‌ها در سال اول دبیرستان و در زمان انتخاب رشته‌ی تحصیلی نشان می‌دهد که انتخاب آن‌ها انتخابی آگاهانه و به قول خودشان هوشمندانه بوده است.

رتبه‌های یک‌رقمی می‌گویند چرا هنرستان؟ (2)

به سراغ 12 رتبه‌ی یک کنکور هنرستان در سال 1394 رفتیم. آن‌ها یک ویژگی مشترک داشتند که در آزمون‌های برنامه‌ای کانون شرکت می‌کردند. از آن‌ها پرسیدیم که چرا هنرستان را برای ادامه‌ی تحصیل انتخاب کردند. نگاهی به معدل آن‌ها در سال اول دبیرستان و در زمان انتخاب رشته‌ی تحصیلی نشان می‌دهد که انتخاب آن‌ها انتخابی آگاهانه و به قول خودشان هوشمندانه بوده است. 


حسین حسن‌پور سیدی، رتبه‌ی 1 مکانیک خودرو از اردبیل

من در دوران راهنمایی در مدرسه‌ی نمونه‌دولتی درس می‌خواندم. معلم حرفه و فن ما تشویق می‌کردند که رشته‌های فنی را انتخاب کنیم و کارهای عملی زیادی در کلاس انجام می‌دادیم. وبلاگی درست کرده بودیم که اطلاعاتی را که در مورد رشته‌های فنی به دست می‌آوردیم در آن می‌نوشتیم. اول دبیرستان هم در مدرسه‌ی نمونه‌دولتی درس خواندم و معدلم 19:17 شد. من با اطلاعاتی که از رشته‌های فنی پیدا کرده بودم به مکانیک خودرو خیلی علاقه‌مند شده بودم. یک سال در رشته‌ی ریاضی تحصیل کردم و معدلم 18:50 شد اما کم‌کم متوجه شدم مباحث رشته‌ی ریاضی برای من کاربردی نیست. با پدرم مشورت کردم و ایشان توصیه کردند که هنرستان را انتخاب کنم. با کار در کارگاه، علاقه‌ام بیش‌تر شد و دانشم را به مرحله‌ی عمل می‌رساندم. سال سوم عضو کانون شدم و علاقه‌ام به این رشته بیش‌تر شد.

Menu