دنیای رنگی‌رنگی

بیایید چند نقطه‌ی دنیا را که به نظرمان خیلی عجیب و جالب هستند، باهم بررسی کنیم.

دنیای رنگی‌رنگی

دنیای رنگی‌رنگی

بیایید چند نقطه‌ی دنیا را که به نظرمان خیلی عجیب و جالب هستند، باهم بررسی کنیم.

غارهای شیشه‌ای

در شمالی‌ترین بخش آمریکای شمالی، «آلاسکا» قرار دارد که نزدیک قطب و منطقه‌ای بسیار وسیع و سردسیر است. در این منطقه، دریاچه‌ی بسیار بزرگی به نام «مندنهال» وجود دارد که در کنار دره‌ای به همین نام قرار گرفته. در این دره، یکی از شگفت‌انگیزترین غارهای یخی آمریکای شمالی قرار گرفته است. باور ندارید؟ پس به آن‌جا سفر کنید و این غار عجیب و زیبا را از نزدیک ببینید.

شهر رنگی‌رنگی

به نظر شما چه پرنده‌هایی بیش‌تر در شهرها زندگی می‌کنند؟ کبوترها؟ گنجشک‌ها؟ کلاغ‌ها؟ پرستو؟ یا پرنده‌ای دیگر؟

اما آیا باور می‌کنید شهری وجود داشته باشد که پرنده‌های خیابانی‌اش طاووس‌ها باشند؟ بله این حقیقت دارد. شهری به نام «رولینگ هیلز» در ایالت کالیفرنیا در آمریکا وجود دارد که از 100 سال پیش، به‌جای کبوتر و گنجشک، در خیابان‌هایش طاووس‌های رنگارنگ آزادانه زندگی می‌کنند.

دریاچه‌های خوشحال!

اگر از خیلی‌ها بپرسید، می‌گویند رنگ صورتی رنگ شادی و مهربانی است و به دخترها بیش‌تر می‌آید. با این که ما فکر نمی‌کنیم چنین چیزی درست باشد و رنگ‌ها به دختر یا پسر بودن آدم‌ها ربط داشته باشد. با این حال، خیلی از دخترها ممکن است بیش‌تر از رنگ این دریاچه‌ها به‌خاطر رنگ صورتی آن‌ها، خوششان بیاید تا دریاچه‌های دیگر! این دریاچه‌های غریب و عجیب که در استرالیا (دریاچه‌های هیلیر) و سنگال (دریاچه‌ی رِتبا) واقع شده‌اند، به‌خاطر مواد شیمیایی خاصی که در خاک‌های اطرافشان وجود دارد. به این شکل دیده می‌شود.

منبع: همشهری بچه‌ها

Menu