دانستنی‌ها : شکارچی مارها

من خیلی خوب مارها را از هر نوع و رنگی می‌شناسم و اگر در اطرافم مار ببینم با جیغ و داد زیاد همه را خبردار می‌کنم.

دانستنی‌ها : شکارچی مارها

شکارچی مارها

سلام بچه‌ها. من مرغ مینا هستم. به من مرغ مقلد هم می‌گویند. چون می‌توانم هر صدایی را تقلید کنم. من از خانواده‌ی سارها هستم و دارای سه‌گونه‌ام.

بچه‌ها زیستگاه من شرق افغانستان تا جنوب‌غربی چین است و از میوه‌ها، دانه‌ها، حشرات، کرم و حلزون تغذیه می‌کنم.

مینای گوشواره‌ای که به رنگ سیاه با حاشیه‌ای نارنجی در زیر گردن و اطراف چشم دیده می‌شود. مینای معمولی که سر و گردنی سیاه و سینه‌ای قهوه‌ای دارد و مینای بالی که به رنگ سفید است.

راستی بچه‌ها! من دوست ندارم خیلی مرا در دست بگیرید و فشار دهید. به همین دلیل ممکن است شما را نوک بزنم اما اگر مجبور شدید یک مرغ مینا را با دست بگیرید، شب، هنگام تاریکی بهترین موقع است چون قدرت دید کم‌تری دارم و کم‌تر می‌ترسم و کم‌تر نوک می‌زنم! پس مواظب من باشید.

پرنده‌ای اجتماعی‌ام و اگر به هر دلیل مورد اذیت و آزار قرار بگیرم به نشانه‌ی اعتراض آن‌چنان جیغی می‌کشم که همه را فراری می‌دهم!

من خیلی خوب مارها را از هر نوع و رنگی می‌شناسم و اگر در اطرافم مار ببینم با جیغ و داد زیاد همه را خبردار می‌کنم. من اگر در مزرعه‌ای ساکن باشم برای صاحب آن بسیار مفیدم. چون تمام آفات مزرعه را می‌خورم.

و یادتان باشد خدا به پرنده‌ها بال داده تا پرواز کنند نه این‌که آن‌ها را توی یک قفس کوچک زندانی کنند. ممکن است شما از این‌که من می‌توانم حرف بزنم خوشتان بیاید اما من بیش‌تر از هر چیز آزادی و پرواز را دوست دارم.

منبع: همشهری بچه‌ها

Menu