ایران‌گردی 4 - سفر به سمنان

در این بخش با شما به سفر خواهیم. سفر به شهرها و روستاهای ایران. همراه ما باشید و سفرنامه‌های خود را هم برای ما بفرستید. azmoon.mag@gmail.com

ایران‌گردی 4 - سفر به سمنان

در این بخش با شما به سفر خواهیم. سفر به شهرها و روستاهای ایران. همراه ما باشید و سفرنامه‌های خود را هم برای ما بفرستید. 

azmoon.mag@gmail.com

وقتی اسم سفر می‌آید شاید کم باشند کسانی که سمنان را به عنوان شهر مقصدشان برای سفر انتخاب کنند و فقط از گرمای آن اطلاع دارند. برای آشنایی با این شهر کویری بعد نیست از زیبایی کویر و آسمان شب‌هایش بگوییم که جذب بالای توریست‌های خارجی را به همراه دارد. شهر دارای بافت قدیمی است که علاقه‌مندان به آثار باستانی می‌توانند از مسجد جامع، حمام و موزه‌ی پهنه، میدان ارگ، آرامگاه شیخ علاء‌الدوله سمنانی و هم‌چنین امامزاده یحیی و علی بن جعفر دیدن کنند که همگی محیط بسیار زیبا و دلنواز دارند.

حتماً بعد از گشتن داخل شهر به سمت شهمیرزاد بروید. شهمیرزاد در فاصله‌ی بیست کیلومتری سمنان منطقه‌ای ییلاقی و مناسب تابستان است که درختان سرسبز بلند و آب‌های روان دارد. شهمیرزاد به غیر از جاده‌ی سمنان دو جاده‌ی دیگر دارد که هر دو به شمال کشور متصل می‌شوند. اگر از شهمیرزاد به سمت ساری (جاده‌ی کیاسر) بروید تابلو پرور را خواهید دید که با ورود به این منطقه با گله‌ی حیواناتی نظیر قوچ‌ها، بز کوهی و آهو مواجه خواهید شد. این منطقه حتی در تابستان بسیار سرد است و آبشارهای زیبایی دارد. اگر جاده‌ی کیاسر را تا انتها بروید مناطق زیبای دیگری چون دریاچه‌ی الندان و چورت را خواهید دید. اگر از شهمیرزاد به سمت چاشم حرکت کنید با جاده‌ای بسیار پیچ در پیچ و زیبا روبه‌رو خواهید شد. جاده بعد از بالا رفتن از کوه سرازیر می‌شود و پیچ در پیچ پایین می‌آید. این منقطه نیز مانند پرور بسیار سرد و دارای آبشارهای زیباست.

سمنان هم‌چنین دارای منابع آب گرم و آب تلخ طبیعی است که برای درمان بیماری‌ها بسیار مفید است.

ایران‌گردی - سمنان

ایران‌گردی - سمنان


Menu