نوشیدنی‌های مجاز مخصوص گروه‌های خونی مختلف

گروه خونی یکی از بزرگترین معیارها برای سلامتی بدن است که باید به آن توجه نمود.

نوشیدنی‌های مجاز مخصوص گروه‌های خونی مختلف

به گزارش خبرنگار کلینیک  گروه علمی،‌ پزشکی باشگاه خبرنگاران مقدار آبی که فردی در یک شبانه روز می‌گیرد و از دست می‌دهد باید متعادل باشد که مقدار آن حدود 2.7 لیتر است.

این آب از طریق آشامیدن آب، خوردن غذاها و میوه های آب دار تامین می‌شود آب در داخل بدن و اطراف سلول‌ها محیط مناسبی را برای انجام واکنشهای شیمیایی بوجود می‌آورد این مواد مغذی با جذب گرمای ایجاد شده در بدن و تبدیل شدن به بخار از گرم شدن زیاد جلوگیری می‌کند.

مرتضی صفوی متخصص تغذیه در این باره می‌گوید: بدن ما روزانه به آب نیاز دارد اما باید به این نکته توجه کنیم که چه آب میوه‌هایی متناسب و گروه خونی فرد است؟

نوشیدنی گروه خونی A

وی ادامه داد: دارندگان گروه A بهتر است یک لیوان کوچک آب ولرم که داخل آن یک نصفه لیموترش بریزند.

دراین صورت کمک موثری به کم کردن ترشحات دستگاه گوارش می‌شود.

صفوی تصریح کرد: این افراد باید روزی سه بار میوه بخورند و سعی کنند در مصرف میوه‌های قلیایی مثل انواع توت و آلو بیشتر توجه کنند.

نوشیدنی گروه خونی B

این متخصص تغذیه اظهار کرد: دارندگان گروه خونی B، از چای گیاهی، چای سبز، آب معمولی و آب میوه استفاده کنند. و همچنین می‌توانند از نوشیدنیهای گرمی مثل قهوه و چای معمولی استفاده کنند.

نوشیدنی گروه خونی‌O

صفوی اظهارداشت:دارندگان گروه خونی O می‌توانند از آب میوه‌هایی که دارای شیرینی کمتری هستند استفاده کنند و از هر گونه نوشیدنی و یا شربت‌های با طعم سیب اجتناب کنند.

منبع :

Menu