بعد از مسمومیت این غذاها را بخورید

خوردن غذاهای سهل الهضم بعد از دوران مسمومیت از مهم‌ترین نکات هستند.

بعد از مسمومیت این غذاها را بخورید

دکتر پیام فرح بخش، در گفتگو با خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران، گفت: مسمومیت‌های غذایی معمولا به دنبال مصرف باکتری‌ها، ویروس‌ها یا قارچ‌هایی است که بر سطح غذا رشد می‌کند و زمانی که ما این مواد را مصرف می‌کنیم، در صورتی که بدن ما مستعد بیماری باشد در اثر آلودگی این بیماری اتفاق می‌افتد و ما را دچار بیماری‌های گوارشی می‌کند که عموما با اسهال و استفراغ می‌تواند همراه باشد.

وی افزود: مهم‌ترین نکته برای رفع این مسمومیت، تامین مایعات است. چون در هنگام اسهال و استفراغ آب زیادی از بدن خارج می‌گردد. پس توجه به مایعات مهم است که بهتر است این مسمومیت از راه خوارکی تامین گردد.

وی خاطر نشان کرد: اگر شدت مسمومیت بسیار شدید باشد و فرد تحمل خوراکی را نداشته باشد، سرم به او تزریق خواهیم کرد.

فرح بخش، در ادامه گفت:‌مواد غذایی که شامل پتاسیم هستند مثل موز و آئوکادو نقش مهمی در این بیماری دارند. نکته بعدی تامین قندهای ساده است زیرا فردی که استفراغ می‌کند آب زیادی از بدنش خارج می‌گردد که باید آنرا از طریق شربت‌ها و سرم‌های تزریقی تامین کرد.

وی در پایان گفت: بعد از اینکه آب، الکترولیت‌ها، املاح و قند را تامین کردیم باید برنامه غذایی داشته باشیم و غذاهای سهل الهضم و سریع‌الجذب و غذاهایی که منبع کربوهیدارت هستند را استفاده کنیم. استفاده از میوه‌هایی مثل موز وسیب که حاوی فیبر و املاح است در رفع مسمومیت بسیار موثر است.

منبع :

Menu