بهانه‌جویی در ورزش ممنوع!

معمولا کسانی که ورزش نمی‌کنند بهانه‌هایی برای این کار می‌آورند که کنار گذاشتن این بهانه‌ها می‌تواند به زندگی سالم‌تر آنها کمک کند.

بهانه‌جویی در ورزش ممنوع!

معمولا کسانی که ورزش نمی‌کنند بهانه‌هایی برای این کار می‌آورند که کنار گذاشتن این بهانه‌ها می‌تواند به زندگی سالم‌تر آنها کمک کند.

به گزارش ایسنا، باورهایی که غالبا ما را از ورزش کردن باز می دارند عبارتند از:

1- بعضی افراد فکر می‌کنند که چون لاغر هستند نیازی به ورزش کردن ندارند. لاغر بودن به معنای سالم بودن نیست. طبق مطالعات انجمن پزشکی بریتانیا، افرادی که بدون ورزش کردن و تنها با رژیم غذایی لاغر می‌شوند، چربی‌هایی در داخل بدنشان ذخیره می‌شود. در کنار رژیم غذایی مناسب انجام ورزش‌های قدرتی و هوازی حداقل دو تا سه بار در هفته‌ لازم است.

2- افرادی هستند که تصور می‌کنند با ورزش کردن انرژی آنها کم می‌شود و خسته می‌شوند. بنابراین نمی‌توانند به کارهای روزانه خود رسیدگی کنند. مطالعات نشان داده است که انجام ورزش‌های هوازی آرام مانند پیاده روی به افرادی که سندرم خستگی مزمن دارند کمک می‌کند و آنها احساس پر انرژی بودن می‌کنند. اگر احساس خستگی می‌کنید دلیل آن می‌تواند کم خوابی یا فعالیت بیش از حد باشد. تعادل برقرار کردن بین کارهای روزانه و ورزش و همچنین داشتن یک برنامه غذایی سالم و منظم می‌تواند از میزان خستگی شما بکاهد.

3- افرادی هستند که تصور می‌کنند سن آنها برای ورزش کردن زیاد است. هر چقدر سن بالاتر می‌رود ورزش اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. ورزش در افراد سالمند باعث افزایش انعطاف پذیری و قدرت می‌شود.

4- بهانه افراد زیادی برای ورزش نکردن، نداشتن فرصت و وقت است. سعی کنید فعالیت‌هایی که در روز انجام می‌دهید را بر روی کاغذ بنویسید. می‌بینید که هر روز زمانی را صرف دیدن تلویزیون یا گستن در فضای مجازی می‌کنید. بررسی‌ها نشان داده است که حتی انجام چند دقیقه‌ ورزش در طول روز بهتر از ورزش نکردن است. می‌توانید از ورزش‌های کوتاه مدت و شدید استفاده کنید یا تنها 20 دقیقه‌ پیاده روی کنید یا بدوید.

5- اگر احساس می‌کنید که ورزش حوصله شما را سر می‌برد باید نوع ورزش خود را تغییر دهید. ورزشی را پیدا کنید که از آن لذت می‌برید.

6- افرادی هستند که رفتن به باشگاه را دوست ندارند، زیرا از فضای باشگاه و تجهیزات آن راضی نیستند. قبل از رفتن به باشگاه درباره آن تحقیق کنید. باشگاهی مناسب پیدا کنید. سعی کنید با دوستان خود به باشگاه بروید تا احساس تنهایی نکنید.

7- بعضی از افراد تصور می‌کنند که ورزش کردن هزینه زیادی برای آنها دارد، درست است که رفتن به باشگاه هزینه خاص خود را دارد، اما باشگاه تنها راه برای ورزش کردن نیست، می‌توانید با لوازمی که در خانه دارید ورزش کنید. لوازمی ساده، همچون طناب، توپ ، وزنه و غیره می‌توانند به شما امکان ورزش کردن در خانه را بدهند. پیاده روی، کوهنوری و دویدن نیز راه‌هایی برای فعالیت هستند.

8- افرادی هستند که پیش از این تجربه‌های خوبی در زمینه ورزش نداشته‌اند و تصور می‌کنند که اگر ورزش را شروع کنند بعد از مدتی دوباره آن را کنار خواهند گذاشت. این افراد نیاز دارند تا برای خود هدفگذاری کنند. باید هدف خود از ورزش را مشخص کنید. انجام یک کار بدون هدف باعث خسته شدن و کنار گذاشتن آن بعد از مدتی می‌شود.

9- بعضی از افراد بدون داشتن یک برنامه ورزشی درست و بدون داشتن اطلاعات ورزشی شروع به ورزش می‌کنند و بعد از مدتی به دلیل سردرگمی این کار را کنار می‌گذارند. قبل از شروع هر ورزشی کمی راجع به تمریناتی که می‌خواهید انجام دهید تحقیق و جست‌وجو کنید.

10- افرادی هستند که تصور می‌کنند نتیجه‌ای از ورزش نمی‌گیرند. سعی کنید زیاد به فکر وزن کم کردن نباشید و با هر جلسه ورزش روی وزنه نروید. مطالعات انجام شده در دانشگاه میشیگان نشان داده است زنانی که با هدف کم کردن وزن ورزش می‌کنند 40 درصد کمتر از زنان دیگر برای ورزش زمان می‌گذارند. هدف‌های دیگر از جمله بالا رفتن انرژی، استقامت و سرحالی را از یاد نبرید.

منبع :

Menu