برنامه‌ریزی، خودآموزی، خودباوری

یکی از مواردی که در جلسات اولیا با آن برخورد کرده‌ام، سؤال اولیا در مورد اهمیت شرکت در آزمون‌ها از سال‌های پایه و به ویژه دبستان است. در این مقاله سعی می‌کنم تا پاسخی به این سؤال دهم.

برنامه‌ریزی، خودآموزی، خودباوری

یکی از مواردی که در جلسات اولیا با آن برخورد کرده‌ام، سؤال اولیا در مورد اهمیت شرکت در آزمون‌ها از سال‌های پایه و به ویژه دبستان است. در این مقاله سعی می‌کنم تا پاسخی به این سؤال دهم.

نگرشی که نسبت به آزمون‌های برنامه‌ای وجود دارد در برخی موارد صرفاً برای موفقیت در آزمون‌های ورودی است؛ حال آن‌که هدف این آزمون‌ها بحثی فراتر از این قضیه است.

با توجه به مباحث کتاب‌های درسی تغییریافته در سال‌های اخیر، روش‌های تدریس و در کل حرکت سیستم آموزشی به سوی پرسش و پاسخ مفهومی، مطالعه نیز شکل جدیدی به خود گرفته است و از طرفی به دلیل همراهی اولیا تا یک مقطع خاص ضرورت آموزش شیوه‌های برنامه‌ریزی به دانش‌آموز اهمیت می‌یابد. نکته‌ی قابل تأمل این است که اگر این آموزش از سنین پایین‌‌تر صورت گیرد، نتیجه‌ به مراتب بهتر خواهد بود.

هدف آزمون‌های برنامه‌ای با تکیه بر منطق برنامه‌ریزی و همگام بودن با برنامه‌ی آموزش و پرورش به پیشرفت تحصیلی دانش‌آموز کمک خواهد کرد.

آموزش برنامه‌ریزی و درس خواندن به کمک ابزارهای آموزشی موجود، دانش‌آموز را متکی به خود و خودآموز بار خواهد آورد. زمانی که این خودآموزی به پیشرفت تحصیلی سنجاق شود، دانش‌آموز به خودباوری خواهد رسید. داشتن اعتمادبه‌نفس برای طی ادامه‌ی مسیر بسیار مؤثر است.

Menu