روش‌های استعدادیابی در کودکان (9)

کودک خود را برای کارهای خوبش تشویق کنید و با این کار او را در مسیر پیشرفت انواع مختلف استعداد‌ها و هوش‌هایش قرار دهید. فقط به خاطر داشته باشید که با مهر و محبت تأکید کنید و به انجام کاری اصرار ن...

روش‌های استعدادیابی در کودکان (9)

در دنیای تعلیم و تربیت امروز به جای نسبت دادن صفت‌هایی از قبیل باهوش یا کندذهن به کودکان، یافته‌اند که هر کودک ترکیبی از هوش و استعداد‌ها را دارد. توانمندی‌های کودک شما منعکس‌کننده‌ی ویژگی منحصربه‌فرد اوست. برای شما به عنوان پدر، مادر، پرستار یا معلم، موضوع شناخت ذهن کودک بسیار مهم است و شناخت ذهن کودک به شما کمک می‌کند که بر اساس این شناخت بتوانید به راحتی درک کنید که دلیل آن‌ چیست که هنگامی که تقویت همه‌ی استعداد‌های کودک را در یک زمان انجام می‌دهید بعضی ویژگی‌ها را آشکارا در کودکتان کمرنگ‌تر از سایر استعداد‌ها و ویژگی‌ها می‌بینید.

 

آن‌چه در این مقالات گفته شد، شاید از نظر علمی تجزیه و تحلیل خیلی دقیقی به نظر نرسد اما بیش‌تر آن‌چه شما مشاهده می‌کنید و بازی و فعالیت‌های کودک شما می‌تواند ارزیابی دقیقی را از کودکتان به شما بدهد. به خاطر داشته باشید توانمندی‌های کودک زمانی که او در حال رشد و نمو است ثابت نیست.

کودک خود را برای کارهای خوبش تشویق کنید و با این کار او را در مسیر پیشرفت انواع مختلف استعداد‌ها و هوش‌هایش قرار دهید. فقط به خاطر داشته باشید که با مهر و محبت تأکید کنید و به انجام کاری اصرار نورزید یا باعث ناامیدی او نشوید تا زمانی که کودک شما علاقه‌ی شخصی‌اش را انتخاب کند.

توجه داشته باشید که:

هیچ یک از هوش‌ها برتر از دیگری نیست و هر هوشی در صورتی که در کودک شناخته و پذیرفته شود و بر رشد و پیشرفت آن تأکید شده و روی آن به خوبی کار شود توان رشد و پیشرفت و دست‌یابی به موفقیت پیدا خواهد کرد.

علاوه بر این روش‌ها روش‌های دیگری نیز برای سنجش هوش و توانایی و استعداد کودک وجود دارد. به خاطر داشته باشید برای سنجش استعدادهای کودک خود هیچ روشی را نباید به صورت مطلق و انحصاری به کار ببرید.

منبع: www.WikiHow.com

 

  

Menu